1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مجوز سرمایه گذاری مستقیم سیتروئن صادر شد

مجوز سرمایه گذاری مستقیم سیتروئن صادر شد

3 آذر 1395
  • 1

برای اولین بار در صنعت خودروسازی کشور، توافق نامه سرمایه گذاری مستقیم خارجی از طریق خرید سهام یک شرکت ایرانی انجام شد و مجوز سرمایه گذاری سیتروئن توسط سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی وزارت اقتصاد صادر شد.

پس از مذاکرات طولانی و نفس گیر گروه سایپا و شرکت سیتروئن برای اولین بار در صنعت خودروسازی کشور، توافق نامه سرمایه گذاری مستقیم خارجی از طریق خرید سهام یک شرکت ایرانی صورت پذیرفت.

براساس این توافق، شرکت سیتروئن 50 درصد از سهام شرکت سایپاکاشان را خریداری می کند و پس از خرید نسبت به سرمایه گذاری در خطوط تولید و قطعات خودرو در ایران اقدام می‌نماید.

این گزارش می افزاید: شرکت سیتروئن با عنایت به حجم سرمایه گذاری در خطوط تولیدی فوق الذکر و به منظور حفظ و پشتیبانی از سرمایه گذاری خویش نسبت به اخذ مجوز از "سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی" وزارت اقتصاد اقدام کرده و خوشبختانه در هفته گذشته موفق به اخذ مجوز از سازمان مذکور شد و عملاً شرکت سیتروئن پس از دریافت مجوز وارد فاز سرمایه گذاری شده است.

دریافت این مجوز باعث خواهد شد که دو طرف در جهت اجرایی شدن قرارداد منعقده با سرعت بیشتری حرکت کنند و سایپا و سیتروئن به صورت جدی تر وارد فاز عملیاتی این قرارداد خواهند شد.

منبع:سایپا نیوز



نظرات

  • وحید وحید (3 آذر 1395 ساعت 16:28)

    اجب شیر تو شیرتری داره میشه صنعت خودرو سازی! الان قرار کی با کی راقبت کنه؟
    ایران خودرو و پژو از یک طرف با هم شریک شدن، سیتروئن و سایپا هم از طرف دیگه. پژو و سیتروئن (PSA) هم که کلا یکی هستن!
    رنو هم که همینطور، از یک طرف با ایران خودرو، از طف دیگه با سایپا و از یه طرف دیگه مستقل وارد عمل شده!
    این ها همه در عین حالی که خوبن، به ضرر مردم تموم خواهند شد، چون عملا با هماهنگی بین هم، رقابت رو از بین خواهند برد، بازار رو بین خودشون تقسیم و ماشین هاشون رو گرانونتر از قبل میندازن به مردم.