1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نظر مدیر بازاریابی چری درباره وضعیت بازار خودرو در سال آینده

نظر مدیر بازاریابی چری درباره وضعیت بازار خودرو در سال آینده

11 اسفند 1396
  • 1

یک کارشناس بازار خودرو با تقسیم کردن این بازار به 4 بخش وارداتی، پسابرجامی، چینی و داخلی گفت: پیش بینی می شود تا بازار خودروهای وارداتی در سال آینده با توجه به افزایش قیمت زیاد با کاهش تقاضا روبرو شود.

 نظر مدیر بازاریابی چری درباره وضعیت بازار خودرو در سال آینده

بابک صدرایی فعال بازار خودرو و مدیر بازار یابی برند چری خاطرنشان کرد: هم اکنون 75 درصد از سهم بازار در دستان خودروسازان داخلی است که با توجه به افزایش هزینه ها و همچنین قیمت ارز احتمالا این خودروها نیز در سال آینده با افزایش قیمت مواجه خواهند شد هرچند که این افزایش قیمت به حدی نخواهد بود که باعت بر هم خوردن تعادل بازار شود.

وی ادامه داد: خودروهای پسابرجامی فرانسوی نیز احتمالا تحت تاثیر همین موضوع قیمت خودروهای خود را در سگمنت بالاتری اعلام می کنند که این وضعیت برای خودروهای چینی نیز در سال آینده همینگونه خواهد بود.

این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه با بالا رفتن قیمت خودروهای وارداتی تقاضا برای خرید این محصولات کاهش خواهد یافت گفت: با افزایش قیمت خودروهای وارداتی در چند ماهه گذشته اینگونه خودروها در سگمنت قیمتی بالایی قرار گرفته است و با توجه به خلاء بازار در رده قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان خودروهای فرانسوی پسا برجامی و چینی ها وارد این سگمنت خواهند شد.

صدرایی در پاسخ به این پرسش که وضعیت خودروهای چینی در بازار ایران در سال آینده را چگونه ارزیابی می کنید گفت: با توجه به اینکه در سگمنت 30 تا 40 میلیون تومانی خودروهای چینی امکان عرضه محصول مناسب را نخواهند داشت بنابراین این رده قیمتی همچنان در اختیار محصولات ایران خودرو و سایپا قرار گرفته و در ادامه خودروهای بین 60 تا 150 میلیون تومان نیز در اختیار محصولات چینی قرارمی گیرند و عملا چینی ها جای بازار خودروهای پایین دست وارداتی را پر خواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به ایراداتی که همواره به کیفیت خودروهای چینی وارد می شود آیا بازار کشش وجود محصولات چینی در رده قیمتی بالا را خواهد داشت گفت: هم اکنون چینی ها در موضوع کیفیت در حال بهبود وضعیت هستند به طوریکه هم اکنون این خودروها در رده قیمتی 80 تا 140 میلیونی کیفیت قابل قبولی را ارئه می دهند هر چند که بالا رفتن قیمت خود به تنهایی نمی تواند عامل بالارفتن کیفیت هم باشد زیر با افزایش هزینه ها و قیمت ارز در هر صورت قیمت هم افزایش می یابد.

صدرایی با انتقاد از قوانینی که در جهت محدود شدن واردات خودرو به کشور تعیین می شود خاطر نشان کرد: محدود کردن واردات خودرو به کشور همین رقابت اندکی که در زمینه خودرو وجود داشت را نیز از میان برداشته و عملا باعث آسیب رساندن به صنعت خودرو می شود . هر چند که در گذشته وضعیت واردات هدفمند نبود ولی همان هم باعث می شد تا از تکنولوژی های روز دنیا عقب نمانیم ولی وضع قوانین محدود کننده باعث می شود تا روز به روز از دنیا دورتر شویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد : هر بازاری که رقابتی نباشد باعث افول و ضربه زدن به آن خواهد شد و این مورد هم اکنون در صنعت خودرو نیز وجود دارد و باعث شده تا این صنعت اقدام به درجا زدن کند.



نظرات

  • فرشید فرشید (12 اسفند 1396 ساعت 09:12)

    خیلی ممنون ... نظرات بسیار کارشناسانه و عمیقی در این مطلب بوسیله ایشان ارائه گردید !!!
    خیلی کارشناسانه !!