1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. درآمد روزانه کارواش ها چقدر است؟

درآمد روزانه کارواش ها چقدر است؟

6 تیر 1395
  • 3

کارواش یکی از مکان‌هایی است که اکثر خودروهای سواری در طول ماه حداقل یک بار گذرش به آنجا می‌افتد، مکانی که یکی از پر درآمدترین مشاغل در سطح شهر محسوب می‌شود و نیازی به تخصص و حرفه خاصی ندارد.

تنها نیاز برای راه‌اندازی یک کارواش داشتن چند دستگاه شستشوی و چند کارگر کار بلد است تا با حداقل هزینه بیشترین درآمد را کسب کنند، به طور مثال هزینه شستشوی داخلی و بیرونی یک خودرو معمولی در کارواش حداقل از 10 هزار تومان شروع می‌شود و بسته به مدل خودروها تعرفه شستشوی آن نیز تغییر می‌کند و تا 100 هزار تومان نیز می‌رسد.

با یک حساب سر انگشتی به این نتیجه می‌رسیم که یک کارواش اگر در طول روز حداقل 30 خودرو را بشوید در آمد روزانه‌ای معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهد داشت که جمع این درآمد روزانه در ماه به حدود 50 میلیون تومان می‌رسد که این رقم معادل چند سال حقوق یک کارگر معمولی است.

در حالی که یک کارگر برای درآمد حداقلی در ماه باید حداقل مدرک، کارت پایان خدمت و... داشته باشد این در حالی است که در شغل‌های این چنینی نه نیازی به مدرک خاصی است و نه تخصص.

در گفت‌وگو با یک مسئول کارواش به این نتیجه رسیدیم که مهم‌ترین چیز در این شغل داشتن اعتبار است و نیاز به هیچ تخصص و سرمایه بالایی ندارد و با یک سرمایه 10 میلیونی و البته به غیر از اجاره مکان کارواش می‌توان درآمد خوبی کسب کرد که سوای از هزینه‌های کارواش و مواد شوینده، سود این کار برای افراد حداقل 35 میلیون تومان در ماه است و حتی با پرداخت پول کارگر باز هم سود 30 میلیونی به جیب خواهند زد.

درآمد روزانه کارواش ها

این در حالی است که به گفته برخی از کارگران کارواش آن‌ها حقوق ندارند و درآمدشان از راه دریافت انعام از مشتریان دریافت می‌کنند زمانی که میزان درآمدشان را می‌پرسیم می‌گویند مبلغ درآمد ما بسته به شانس و روز کاری دارد که اگر مشتری خوب و دست به جیبی داشته باشیم تا روز 100 هزار تومان و در بدترین شرایط حداقل روزی 50 هزار تومان را در میاوریم ولی در این بین اگر خسارتی هم به خودرو کسی وارد کنیم باید خودمان هزینه‌اش را پرداخت کنیم.

حال با این تفاسیر جای تعجب دارد که این شغل نه جراح پلاستیک است و نه صاحب معدن طلا، تنها فردی است که یک سرمایه چند میلیونی است که از هر سری به سود می‌رسد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هستند برخی از کارواش‌های که به قول خودشان خودروهای زیر 50 میلیون تومان را قبول نمی‌کنند و حداقل در آمد روزانه‌شان از یک پزشک متخصص قلب نیز بیشتر است و در ماه در آمد چند صد میلیونی دارند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد با وجود این گونه از مشاغل در سطح شهر با درآمد میلیونی تا چند وقت آینده جوانان به جای خرج دانشگاه و تحصیل و خدمت سربازی تمامی هزینه‌های خود را وارد بازار این گونه کارها کنند و به جای صرف زمان و هزینه‌های چند برابری سود به جیب بزنند.


منبع:میزان



نظرات

  • مهران مهران (9 تیر 1395 ساعت 08:00)

    کی پنجاه پول کارواش میده؟؟؟من ماشینمو میبرم کارواش بنده خدا حداقل نیم ساعت وقت میزارن دس آخر 8 تومن میگیرن. آواز دهل از دور خوشه برادر

  • رامین رامین (8 تیر 1395 ساعت 14:26)

    شما می‌گی کف قیمت 10000 تومان و اگر حداقل روزی 30 ماشین رو بشورن می‌شه روزی 1500000 تومان، ولی من هرجور حساب می‌کنم می‌شه روزی 300000 تومان!
    شایان ذکره که شما نه حقوق، نه بیمه، نه کرایه مکان، نه مالیات و عوارض و... هیچ هزینه‌ای حساب نکردید!

  • وحید وحید (6 تیر 1395 ساعت 16:40)

    مطلب جالبیه ولی هزینه ها رو در نظر نگرفتید. مهمترین هزینه اجاره مکان حداقل 1000 متر تا 1500 متری که باید تجاری هم باشه که مبلغش کمتر از ماهی 30 تا 50 میلیون تومانی نمیشود.