1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. توضیح مدیرعامل ستاره ایران در خصوص تحریم خودرویی پس از برجام

توضیح مدیرعامل ستاره ایران در خصوص تحریم خودرویی پس از برجام

29 اردیبهشت 1397
  • 0

عزم دو مجموعه ستاره ایران و دایملر بنز بر همکاری مشترک برای تولید خودرو در ایران و همچنین توسعه واردات محصولاتی که بر اساس قوانین جدید مجوز ورود به کشور را دارد، استوار است.

غلامرضا رزازی مدیرعامل شرکت ستاره ایران نماینده رسمی مرسدس بنز آلمان، با بیان این مطلب گفت: هنوز مشخص نیست اما چنانچه تحریم ها برگردد ممکن است قرارداد ما و بنز متوقف شود.

 توضیح مدیرعامل ستاره ایران در خصوص تحریم خودرویی پس از برجام

وی ادامه داد: شرکت دایملر علاقه دارد حرکتی را که در ایران آغاز کرده ادامه دهد و این یعنی ما برای واردات و توسعه با یکدیگر توافقات خوبی انجام دادیم اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد.

مدیر عامل ستاره ایران تصریح کرد: ما سازو کارهای تعریف شده ای برای همکاری مشترک داریم. در حال حاضر خودروهایی که با توجه به قانون جدید دارای محدودیت واردات می باشد،انتخاب شده و قرار است در ایران تولید شود. البته امیدواریم دراین راه با مشکلی مواجه نشویم.

وی افزود: تولید بستگی به تثبیت مقررات و قوانین کشور دارد. ما هر روز شاهد تغییر قوانین و مقررات هستیم و این یعنی بی ثباتی . شرکت طرف قرارداد ما یک شرکت اروپایی است که برای فعالیت در ایران به دنبال توجیه اقتصادی می گردد و این مهم به دست نمی آید مگر با ثبات در قوانین و مقررات.

رزازی در خصوص تلاطم موجود در صنعت و بازار خودروی ایران خاطرنشان کرد: واقعیت این است که هیچ کس در بازار خودرو از فردای خود خبر ندارد. یک روز تعرفه بالا می رود، فردا آن را پایین می آورند. یک شب محدودیت های جدید اعلام می کنند، فردای آن روز برای محدودیت ها تبصره می گذارند. واقعیتش این است که اگر من هم بخواهم در جایی سرمایه گذاری کنم ، با این شرایط ورود نمی کنم.



نظرات