1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خرید خودروهای لوکس قاچاق توسط وزارت خارجه

خرید خودروهای لوکس قاچاق توسط وزارت خارجه

22 خرداد 1396
  • 1

ماجرای خودروهای لوکس قاچاق که در ماه‌های اخیر جنجال‌های بسیاری را ایجاد کرده بود، به پایان رسید و پرونده آنها با ورود وزارت امور خارجه به‌عنوان خریدار بسته شد.

 خرید خودروهای لوکس قاچاق توسط وزارت خارجه

قاسم خورشیدی با اشاره به سرانجام خودروهای لوکس قاچاق که قرار بود توسط دستگاه‌های مسئول، امحا و یا به‌جهت صادرات فروخته شود، اظهار داشت: بخش قابل ملاحظه‌ای از خودروهای مکشوفه که قاچاق بودن آنها محرز شده بود، تعیین تکلیف شدند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذشده این خودروها برای خروج از کشور به فروش می‌رسند و مشتری برای این خودروها پیدا شد.

وی ادامه داد: طبق توافقات انجام‌شده مقرر شد وزارت خارجه این خودروها را برای استفاده در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خارج از کشور خریداری و به خارج از کشور منتقل کند.

خورشیدی با بیان اینکه اغلب خودروهای فروخته‌شده از نوع مرسدس بنز و خودروهای تشریفاتی هستند، گفت: در حال حاضر توافقات قیمت این خودروها بین سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی با وزارت امور خارجه و مراحل فروش این خودروها به اتمام رسیده و در مرحله انتقال این خودروها به خارج از کشور هستیم.

به‌گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خودروهای خریداری‌شده توسط وزارت امور خارجه جنبه کاری داشته و برای تشریفات این وزارتخانه خریداری شده‌اند و خودروهای فانتزی و سوپرلوکس جزو این خودروها نیست.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • من من (22 خرداد 1396 ساعت 13:17)

    تکذیب شده
    سخنگوی وزارت خارجه امروز تکذیب کرده خبرو