1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. می بایستی مدیران خودروساز سوار خودروهای داخلی تولید خودشان شوند

می بایستی مدیران خودروساز سوار خودروهای داخلی تولید خودشان شوند

22 اردیبهشت 1397
  • 0

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به مدیران شرکت های خودروساز کشور توصیه کرد: سوار ماشینهای پرتیراژ خودشان شوند، زیرا این کار بهترین راه ترغیب دیگران به استفاده از خودروهای داخلی است.

سید محمود نوابی در دومین همایش معرفی و تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه خودروسازی ویترین صنعت کشور است، اظهار داشت: مردم قبول نمی کنند که مدیران خودروسازی داخل کشور، پشت ماشین های دیگر بنشینند.

 می بایستی مدیران خودروساز سوار خودروهای داخلی تولید خودشان شوند

وی افزود: برای ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل خیلی کارها انجام شده ولی با وجود این زحمت ها و پیشرفت ها، خودروسازان ما باید خیلی بیشتر از اینها کار کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مصرف کالای ایرانی نیاز به کار فرهنگی دارد، افزود: کالای خارجی به طور حتم با کیفیت نیست ولی استفاده از آنها در جامعه فراگیر شده است.

این مسئول به لزوم پرهیز از تبلیغات اغوا کننده محصولات تولیدی اشاره کرد و گفت: این تبلیغات توهین به شعور مردم است و جرم تلقی می شود ولی این موضوع در کشور ما عادی شده است.

نوابی خاطرنشان کرد: امروز مصرف کننده اختیار انتخاب دارد و با زور هم نمی شود کسی را به سمت مصرف کالای خاصی هدایت کرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به ضرورت جمع آوری کالای قاچاق در مرزها تاکید و اضافه کرد: راهبرد مبارزه با کالای قاچاق در مرز کشور باید همانند راهبرد مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم فراهم کردن زمینه های حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و افزود: اگر قرار شود امسال بانک ها، بیمه ها و مالیات همان روال گذشته خود را طی و همان کارمزدها و هزینه ها را اخذ کنند، اتفاق خاصی در حوزه رونق تولید کشور رخ نمی دهد. نوابی با بیان اینکه بازار کشور بسته است، گفت: خیلی از تولیدکنندگان ما به سمت صادرات فرا منطقه ای نرفته اند با اینکه اگر کالاهای تولید داخل به بیرون از کشور صادر شوند، به طور حتم در داخل کشور نیز مشتری پیدا می کنند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به لزوم اطلاع شهروندان از قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 30 انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در مراکز استان ها و 270 انجمن نیز در شهرستان ها فعال هستند.

وی با بیان اینکه شعار 'حمایت از کالای ایرانی' فرصت بسیار خوبی برای جامعه تولید کشور فراهم کرده است، اظهار داشت: به حتم مصرف کننده منصف ایرانی در صورت برخورداری کالای داخلی از کیفیت و خدمات مطلوب، اقدام به خرید آنها خواهد کرد.

در دومین همایش معرفی و تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان زنجان از 10 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در این حوزه تجلیل شد.

منبع ایرنا


نظرات