1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو : سال 97 ، سال بلاتکلیفی بازار خودرو در ایران

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو : سال 97 ، سال بلاتکلیفی بازار خودرو در ایران

24 اردیبهشت 1397
  • 0

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد : سال 97، سال بلاتکلیفی بازار خودرو در ایران خواهد بود .

هنوز نفهمیده ایم که دولتی ها دنبال چه هستند؟ آنها واردکننده را می زنند، قطعه ساز را می زنند، ایران خودرو و سایپا را می زنند و کلا با همه مشکل دارند.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، با بیان این مطلب گفت: متاسفانه دولت نه فقط از صنعت داخلی حمایت نمی کند حتی مردم را نیز از بهره مندی از کالای با کیفیت محروم می سازد.

 دبیر انجمن واردکنندگان خودرو : سال 97 ، سال بلاتکلیفی بازار خودرو در ایران

وی ادامه داد: در حال حاضر خودروهای رسمی و داخلی ما در مصرف سوخت مشکل دارند. یک مثال برای این مهم تفاوت ما و ترکیه است. ایران 8 میلیون خودرو در خیابان هایش دارد و ترکیه 12 میلیون اما؛ ما روزانه 86 میلیون لیتر مصرف سوخت داریم و آنها تنها 8میلیون لیتر.

دادفر تصریح کرد: این تفاوت مصرف سوخت بین ما و ترک ها بسیار فاجعه است و نشان می دهد هیچ مدیریت جامعی برای ساخت و تولید خودروهایی که مصرف سوخت را نیز کاهش بدهند وجود ندارد. همچنین در موضوع حمل و نقل درون شهری و برون شهری، واردات خودرو، ارزش گذاری خودرو و بسیاری از مسایل دیگر هیچ برنامه روشنی در کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مصوبات سال گذشته دولت یکی از همین بی برنامگی ها است که تنها نتیجه آن گران شدن چندباره خودروهای وارداتی بود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: به نظر بنده اگر قرار است با همان فرمان سال 96 حرکت کنیم لطفا دستور دهید به طور کل واردات خودرو تعطیل و کل بازار در اختیار سایپا و ایران خودرو قرار بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با این کار و همچنین با آزادسازی قیمت گذاری خودرو، داخلی ها نفس راحتی خواهند کشید و وارداتی هم وجود نخواهد داشت.



نظرات