1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودروسازان هنوز درخواست افزایش قیمت نداده‌اند

خودروسازان هنوز درخواست افزایش قیمت نداده‌اند

23 فروردین 1396
  • 2

رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت کارخانه شرکت‌های خودروسازی هیچ تغییری نکرده است، گفت: افزایش تولید ربطی به بازار انحصاری خودرو ندارد و بازار خودرو همچنان انحصاری است.

رضا شیوا با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل قیمت گذاری خودرو هنوز قیمت کارخانه محصولات خودروسازان افزایش پیدا نکرده است، اظهارداشت: در سال جدید هنوز خودروسازان درخواستی برای افزایش قیمت به شورای رقابت ارسال نکرده اند که امیدواریم با توجه به شرایط بازار درخواست افزایش قیمت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه شورای رقابت از بانک مرکزی درخواست کرده تا نرخ تورم بخشی را محاسبه و آن را به شورا اعلام کند، افزود: کارشناسان شورا در بحث کیفیت خودرو هم ورود پیدا کرده و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

رئیس شورای رقابت ضمن انتقاد به اینکه برخی می‌گویند چون تولید خودرو افزایش یافته دیگر بازار انحصاری نیست، تصریح کرد: افزایش تولید ربطی به بازار انحصاری خودرو ندارد به نحوی که هر زمان تعداد تولیدکنندگان بازار افزایش پیدا کرد و سهم آنها هم تا حدودی برابر باشد در این حالت بازار انحصاری نیست.

وی اضافه کرد: اگر دوستان می‌گویند تعداد تولیدکنندگان افزایش پیدا کرده استدلال خود را به شورا ارائه نمایند تا ما آنها را بررسی کنیم. در حال حاضر مرجع تصمیم گیری در مورد وضعیت انحصاری بودن بازار خودرو شورای رقابت است.

شیوا با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت کارخانه شرکت‌های خودروسازی هیچ تغییری نکرده است، گفت: با توجه به افزایش نرخ بیمه شخص ثالث و سایر هزینه های قانونی قیمت خودرو با افزایش روبه رو است در این شرایط سازمان حمایت باید ورود و بررسی کند آیا این هزینه های قانونی درست بر قیمت کارخانه انواع خوروها اضافه شده تا تخلفاتی صورت گرفته باشد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • قاسم قاسم (23 فروردین 1396 ساعت 17:10)

    بابا کدوم رقابت کدوم شورای رقابت . اگر واقعا رقابت باشه که باید تمامی خودروهای تولید داخل و وارداتی به قیمت معقول و منصفانه قیمت گذاری بشه. راستی سود انحصار خودرو به جیب چه کسان و نهادهایی می رود که هیچ تلاشی برای رفع این انحصار صورت نگرفته است ؟

  • میثم میثم (23 فروردین 1396 ساعت 13:22)

    شورا رقابت ؟!؟!؟!!
    درخواست افزایش ندادن اما قبلش گرون کردن وقتی صدا همه جا در اومد همه شاکی شدن بعد درخواست میدن تخلفات محرز و مشخص ندید گرفته میشه تخلفات پنهان هم بعد از کشف بررسی میشه و بعد ندید گرفته میشه
    کلا اگر اینطور نبود که الان ما هم پا به پای بقیه دنیا خودرو تولید میکردیم و.......