1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پلاک‌گذاری خودروهای منطقه آزاد اروند مجددا آغاز شد

پلاک‌گذاری خودروهای منطقه آزاد اروند مجددا آغاز شد

17 اردیبهشت 1397
  • 1

محمد نظارت شنبه اظهار کرد: از پانزدهم بهمن سال گذشته بدلیل وضع قانون اسقاط خودروهای فرسوده در مناطق آزاد، روند پلاک گذاری خودروها دراین منطقه متوقف شده بود.

 پلاک‌گذاری خودروهای منطقه آزاد اروند مجددا آغاز شد

وی اظهار کرد: با پیگیری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و با تصویب هیات وزیران، مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی از شرط اسقاط خودروهای فرسوده در قبال واردات خودرو معاف شدند و مجددا پلاک گذاری خودروهای وارداتی در منطقه آزاد اروند آغاز شد.

نظارت گفت : با اختصاص 6 باجه برای مراجعین و افزایش پهنای باند اینترنت، روزانه 250 تا 300 خودرو اروندی پس از پلاک گذاری ترخیص می شوند.

وی افزود : در مرحله اول ترخیص با خودروهای زیر 2500 سی سی در الویت کاری است و کار پلاک گذاری خودروهای شش سیلندر تا پایان سالجاری اجرایی می شود.

مدیر گمرک منطقه آزاد اروند گفت:در حال مذاکره با شرکت انبارداری برای دریافت تخفیف بابت انبارداری پنج ماهه برای صاحبان خودروها هستیم.

طبق قانون گذشته به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر 6 تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین 6 دستگاه و هشت لیتر به بالا 10 دستگاه خودروی فرسوده اسقاط می شد.

طبق این مصوبه همچنین 10 درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.



نظرات

  • علی اصغر علی اصغر (18 اردیبهشت 1397 ساعت 00:00)

    واقعا متاسفم که حتی از محدود خودروهای مناطق آزاد هم نمیگذرن . هر ماشین بیست تا سی میلیون هزینه اسقاط میخواد ، به علاوه ده درصد گمرک... یعنی قیمت ماشینا حتی تو منطقه آزاد با اینهمه محدودیت بازم خیلی بیشتر از همه کشور های دنیاست!
    به امید عدالت!!