1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نکاتی که خریداران خودرو باید هنگام معامله مد نظر داشته باشند

نکاتی که خریداران خودرو باید هنگام معامله مد نظر داشته باشند

28 اردیبهشت 1395
  • 0

در شرایطی که فروش خودروی چپی و تصادفی به اسم خودروی بدون رنگ و تصادف به کسب و کار پر رونقی در بازار خودرو تبدیل شده است یک کارشناس به شهروندان توصیه می‌کند هنگام خرید خودروهای دست دوم از مشاوره کارشناسان رنگ خودرو استفاده کنند تا طعمه کلاهبرداران و مافیای این بازار نشوند.

فروش خودروهای چپی

علیرضا پورحسنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت مافیای خرید و فروش خودروهای چپی و تصادفی در بازار خودرو، اظهار کرد: متاسفانه در بازار خودروهای دست دوم، فروش خودروهای تصادفی به اسم خودروی بدون رنگ، بارها اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در این موارد سودجویان خودروهای تصادفی و چپی را با قیمت ناچیزی خریداری کرده و بسته به نوع آسیب دیدگی خودرو؛ نیمه عقب خودرو، یا ستون‌های چپ و راست، یا سقف خودرو را برش داده و بخش جدیدی را به آن جوش داده و پس از صافکاری و نقاشی به اسم خودروی بدون تصادف می‌فروشند.

این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: سودجویانی که اقدام به این کار می‌کنند معمولا در برخی بازارهای غیر رسمی خرید و فروش خودروهای دست دوم مانند خیابان "ع" در جنوب شهر تهران و به ویژه از طریق انتشار آگهی فروش خودرو در روزنامه‌ها و سایتها، اقدام به جذب خریداران و فریب آنها می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی خریداران خودروهای دست دوم نیز برای آنکه هزینه‌ها را کاهش دهند هنگام خرید خودرو به صافکاران متبحر و کارشناسان رنگ خودرو مراجعه نمی‌کنند تا از صحت خودرو، مطمئن شوند.

پورحسنی با بیان اینکه کارشناسان رنگ خودرو در بیشتر موارد متوجه تصادفی بودن خودرو و رنگ خوردگی آن می‌شوند، خاطرنشان کرد: در مراکز معاینه فنی، کارشناسان رنگ خودرو حضور دارند و پس از کارشناسی، رسید کتبی سلامت خودرو را نیز ارائه می‌کنند بنابراین پس از آن در صورت کشف هرگونه رنگ و خوردگی در خودرو، در برابر نظر کارشناسی خود مسوول هستند.

پورحسنی ادامه داد: ‌البته بیشتر موارد فروش خودروهای تصادفی و چپی به جای خودروی بدون رنگ مربوط به خودروهایی است که در مراکز خیابانی غیر مجاز و همچنین در آگهی‌های روزنامه‌ها و سایتها، عرضه می‌شوند. البته موارد کلاهبرداری تنها در بازار خودروهای دست دوم نیست بلکه در بازار خودروهای صفرکیلومتر نیز اتفاقاتی چون فروش خودروی صفرکیلومتری که دارای خوردگی و رنگ بدنه است اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در روند حمل و نقل خودروهای وارداتی به داخل کشور برخی از این خودروها دچار خوردگی و آسیب بدنه می‌شوند، تصریح کرد: در این موارد برخی سودجویان اقدام به صافکاری و رنگ این خودروها کرده و آنها را با قیمتی چند میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار از طریق انتشار آگهی در روزنامه‌ها و سایتها عرضه می‌کنند و برخی شهروندان نیز به دلیل چند میلیون تومان ارزان‌تر بودن اقدام به خرید می‌کنند غافل از اینکه خودروی صفرکیلومتر خریداری شده دارای خوردگی و رنگ است.

این کارشناس بازار خودرو خاطرنشان کرد: این موارد نیز بیشتر در خودروهایی که از طریق انتشار آگهی در روزنامه‌ها و سایتها عرضه شده و فروشنده فاقد مکان مشخص است، اتفاق می‌افتد بنابراین شهروندان برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی برای خرید خودروی صفرکیلومتر و دست دوم به نمایشگاه‌های دارای مجوز مراجعه و از خرید از فروشندگان ناشناس فاقد مکان فعالیت مشخص که این محصولات را صرفا از طریق انتشار آگهی در روزنامه‌ها و سایت‌ها می‌فروشند، خودداری کنند.

منبع: ایسنا



نظرات