1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. توقف 86 دستگاه خودرو‌ی لوکس وارداتی

توقف 86 دستگاه خودرو‌ی لوکس وارداتی

26 اردیبهشت 1396
  • 0

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اعلام تعیین تکلیف و فروش 10 دستگاه پورشه متروکه به ارزش 44 میلیارد ریال گفت: مجموع خودروهای وارداتی لوکس متروکه 86 دستگاه است.

  86خودرو وارداتی توقیف شدند

امین دلیری، درباره وجود برخی اختلافات آماری در زمینه میزان قاچاق از 15 تا 25 میلیارد دلار گفت: 15 میلیارد دلار حجم کالای قاچاق مربوط به سال 95 است و طبق آخرین آمارهایی که ما در اختیار داریم میزان قاچاق از 15 به 12 میلیارد دلار کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهارداشت: حجم کالای قاچاق در گذشته بسیار زیاد بود و در شرایط فعلی این حجم بسیار پایین آمده است؛ همچنین در بخش لوازم خانگی نیز ورود قاچاق در گذشته بسیار زیاد بوده است.

دلیری ادامه داد: در بخش خودرو نیز بعضا وارداتی انجام شد که شرایط ورود به کشور را نداشته و به دلیل مغایرت با قوانین کشور، برخی خودروهای وارداتی ضبط گمرکی شده است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: وقتی که خودروها ضبط و متروکه شوند تعیین تکلیف آن با سازمان است و دیگر واردکننده حق دخالت نخواهد داشت.

به گفته دلیری، سازمان اموال تملیکی در این زمینه به نمایندگی از دولت کالای متروکه را در اختیار می‌گیرد. در حال حاضر، حدود 86 دستگاه خودرو بالای 2500 سی سی از انواع مختلف مانند بنز و پورشه به عنوان کالای متروکه شناخته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی از این خودروها که قبل از تصمیم دولت وارد کشور شده‌اند و توانسته‌اند رای دیوان عدالت اداری را دریافت کنند قابل عرضه به واردکنندگان آنها و یا بازار است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حدود 10 دستگاه تاکنون به قیمت واقعی و به میزان 44 میلیارد ریال فروخته شده و اغلب آنها نیز از نوع پورشه بود و حدود 20 دستگاه پورشه نیز باید تعیین تکلیف شوند که در تهران و یزد است.

دلیری با تاکید بر اینکه تنها خودروهای متروکه فروخته می‌شود و بخش قاچاق به نحو دیگری عمل می‌شود، افزود: کالاهای قاچاق حتما باید به خارج از کشور بازگردد و یا به کشور مبداء برود و یا اینکه کشور دیگری غیر از ایران که خواستار خرید آنها است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از افت قیمت این خودروها کار تعیین تکلیف با سرعت بیشتری در دست انجام است. در مورد کالاهای متروکه حاصل فروش به صاحب کالا می‌رسد ولی در مورد کالای قاچاق منابع مالی احتمالی مربوط به دولت است.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد تصریح کرد:‌ کالاهای متروکه از مبادی رسمی کشور و با دریافت مجوز وارد کشور شده ولی چون به موقع ترخیص نشده و مدت زمان 3 تا 5 ماهه به پایان رسیده، کالا متروکه به حساب می‌آید ولی به هر حال فرد صاحب اصلی کالا محسوب می‌شود.

منبع ایبنا


نظرات