1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت جدید 22 مدل خودرو با مصوبه شورای رقابت

قیمت جدید 22 مدل خودرو با مصوبه شورای رقابت

7 اردیبهشت 1395
  • 0

جدول برآوردی قیمت 22 مدل خودرو با مصوبه دیشب شورای رقابت منتشر شد که براساس آن، قیمت خودروها از حدود 69 هزار تومان تا حدود 857 هزار تومان افزایش می‌یابد.

بعد از اینکه در ابتدای امسال، بازار خودرو نسبت به افزایش نرخ دیه و بیمه شخص ثالث واکنش نشان داد و قیمت‌ها بالا کشید، شب گذشته شورای رقابت رسما قیمت محصولات دو خودروساز را افزایش داد.

ابتدای سال جاری بود که به فاصله چند روز از اتمام سفرهای نوروزی و بازگشت مردم به خانه‌هایشان، نرخ دیه افزایش یافت و بیمه‌ها هم قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث را ۱۵ درصد افزایش دادند. همین افزایش قیمت کافی بود تا بازار هم واکنش نشان دهد و در همراهی با خودروسازانی که بهای خودروها را به دلیل پرداخت نرخ بیشتر بیمه، افزایش داده بودند، قیمت‌ها را بالا بکشد. اگرچه خریداری هم برای خودروهای راکد مانده در بازار وجود نداشت.

بخشی از این افزایش قیمت به صورت رسمی و به دلیل بالا رفتن نرخ بیمه انجام شده بود و بخشی از آن هم به دلیل طمع فروشندگان و نمایشگاهدارانی بود که قیمت برخی خودروها از جمله تندر را تا یک و نیم میلیون تومان در بازار افزایش دادند اما داستان به همین جا ختم نشد. شب گذشته شورای رقابت به صورت رسمی اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا را به دلیل افت کیفیت در سال گذشته، ۰.۴ درصد و قیمت محصولات ایران خودرو را ۱.۸۱ درصد افزایش داده است.

حسابی سرانگشتی نشان می‌دهد حداقل افزایش قیمت با احتساب اینکه برای تمامی محصولات سایپا ۰.۴ درصد و برای محصولات ایران خودرو ۱.۸۱ درصد افزایش قیمت در نظر گرفته شود، ۶۹ هزار و ۲۰۰ تومان و بیشترین افزایش قیمت ۸۵۷ هزار و ۳۵ تومان است، یعنی تندرو اتومات بیشترین افزایش قیمت و پراید ۱۵۲ تی ال کمترین افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد. جدول زیر را خبرگزاری مهر منتشر کرده و هنوز از سوی خودروسازان به تایید نرسیده است .

جدول قیمت جدید 22 مدل خودرو با مصوبه شورای رقابت :

 قیمت‌ جدید 22 مدل خودرو با مصوبه شورای رقابت



نظرات