درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
سودی که دولت ایران و واردکننده های خودرو از فروش یک ماشین باکیفیت و کم مصرف ژاپنی یا آلمانی می برند از سود خود شرکت سازنده بیشتر است. در همین کشورهای همسایه ما یک خودرو ژاپنی به قیمت 40 تا 60 میلیون تومان فروخته میشود در حالی که همان خودروها در ایران 120 تا 190 میلیون قیمت دارد. در کشورهای دنیا یک خودرو به صورت اقساط و با پرداخت ماهی 1 تا 2 میلیون تومان وبدون اخذ بهره بانکی به فروش میرود و پرداخت اولیه به صورت نقد کمتر از 20 میلیون تومان و یا حتی گاهی صفر است. نمایندگی فروش خودروهایی از ژاپن مثل تویوتا با اینکه تعرفه واردات خودروی هیبریدی 4 درصد است، خودرویی به قیمت 80 میلیون را با قیمت 180 میلیون به مردم میفروشد. ممکن است یک شرکت ژاپنی از فروش یک خودروی فوق مدرن 20 هزار دلاری، چند هزار دلار معادل 10 میلیون تومان سود ببرد. ولی دولت ایران و گمرک معادل 45 درصد عوارض به علاوه 11 درصد هزینه پلاک دریافت میکند که معادل 40 یا 50 میلیون تومان است. خود نمایندگی های واردات هم به بهانه های مختلف سود 30 تا 60 میلیونی از فروش هر خودرو می برند. از آن طرف تولید کننده ماشین های قراضه و آلوده داخلی نیز از فروش خودروهای قدیمی و از رده خارج سود کلانی می برند. اینها گوشه ای از حقایق تلخ بازار مریض خودرو در ایران است. چیزی که دولت اصلا به آن نمی پردازد و از آن طفره می رود.
طبق برنامه 5 ساله باید هرسال کم می شد. منت میذارند که ثابت مونده!
دست شما درد نکنه!!! واقعا لطف کردید