1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. مسابقات
  4. ایران میزبان مسابقات رالی پاریس دبی شد

ایران میزبان مسابقات رالی پاریس دبی شد

29 بهمن 1392
  • 0

پنج شهر ایران میزبان مسابقات بین‌المللی رالی کلاسیک خاورمیانه خواهند شد. این مسابقات از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) از پاریس شروع و ۵ می (۱۵ اردیبهشت) در دبی به اتمام می‌رسد.

در ابتدای نشست هم‌اندیشی که یکشنبه شب (۲۷ بهمن) با حضور معاون وزیر و سرپرست فدراسیون و جمعی از خودروسازان کشور صورت پذیرفت، رامین وطن‌دوست، سرپرست کمیته اتومبیلرانی فدراسیون از میزبانی ایران در رالی اتومبیلرانی پاریس تا دبی خبر داد.

وی اظهار داشت: اردیبهشت‌ ماه سال آینده ایران میزبان مسابقات رالی پاریس تا دبی خواهد بود. قرار است رانندگان کشورهای مختلف جهان در نهم اردیبهشت ‌ماه از مرز ترکیه وارد ایران شوند و از شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، شیراز و بندرعباس عبور کنند و در نهایت با کشتی وارد دبی شوند.

وطن‌دوست ادامه داد: با تعاملاتی که داشتیم قرار شد ایران هم با ۲۰ اتومبیل به همراه راننده و نقشه‌خوان در این رالی بین‌المللی حاضر شود.

وی افزود: این رقابت و حضور در این رالی بهترین فرصت برای ایران خواهد بود تا خودروسازان کشورمان محصولات خود را به نمایش بگذارند. تصمیم فدراسیون این بوده که محصولات خودروسازان داخلی بیشتر دیده شود و این رالی ۱۵ روزه بهترین فرصت برای این کار است.

دکتر صالح خو، رئیس کمیته کلاسیک از برگزاری نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک در مسیرها و شهرهای ایران خبر داد و گفت: قرار است نمایشگاه‌های خودرو در شهرهای تبریز، تهران در برج میلاد، اصفهان، شیراز و بندرعباس در کنار این رالی برگزار شود.

آقای وطن‌دوست گفت: این رقابت در چهار کلاس خودرو کلاسیک، نیمه‌کلاسیک، اسپورت و سوپر اسپورت برگزار و در مسیر جاده، نقشه‌خوانی داشته و در زمانی مشخص پایان می‌پذیرد.

وی با تشریح مسیر ۷۰۰۰ کیلومتری این رالی عنوان کرد: رانندگان در این رالی مسیری در حدود ۷۰۰۰ کیلومتر را طی خواهند کرد و با عبور از ۳۰۰ شهر در مدت ۱۵ روز پیام‌آور صلح و دوستی در سراسر مسیر این رالی خواهند بود.

وی گفت که قرار بود این رالی در ابتدا از کشور عراق عبور کند اما با توجه به تعاملات و نامه‌نگاری‌های فدراسیون، یک مرحله از این رالی به ایران داده شد. از طرفی ایران مسئولیت برگزاری این رقابت در کشور ترکیه را هم بر عهده گرفته است و مدیریت برگزاری این رالی بین‌المللی در این کشور بر عهده فدراسیون اتومبیلرانی خواهد بود.

سرپرست بخش اتومبیلرانی خاطرنشان کرد: رانندگان این رالی ۵ روز در ایران خواهند بود و هر روز از یک شهر میزبان این رقابت ، عبور خواهند کرد.




نظرات