1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. مسابقات
  4. اختصاصی : مسابقه ای پر از تصادف و حادثه در پیست آزادی تهران (بخش اول)

اختصاصی : مسابقه ای پر از تصادف و حادثه در پیست آزادی تهران (بخش اول)

12 آذر 1393
  • 4

مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

گزارش سومین مسابقه سرعت سال 1393‏

عکس : امیرحسین رضوانی

جمعه گذشته پیست آزادی تهران در شرایط بارانی،محل برگزاری سومین مرحله از سری ‏مسابقات سرعت سال بود که در کلاس های پراید استاندارد،206 تیپ پنج ، ‏‎1400GT‎‏ ، ‏‎1600 ‎GT‏ ، آزاد و اختصاصی ‏BMW‏ برگزار می شد.این رقابت با حوادث و اتفاقات متعددی در کلیه ‏کلاس ها همراه بود که از جمله آن ها می توان به اسپین شدن چند خودرو و اخطار گرفتن چند ‏راننده در کلاس های پراید و پژو 206 ، برتری یافتن یک ب ام و قدیمی ‏M3‎‏ به مدل های جدید ‏‏2014 در کلاس اختصاصی ب ام و و در نهایت هم زد و خورد شدید در کلاس آزاد اشاره ‏کرد.تمام این ها در شرایطی بود که کلاس 1600 جی تی هم با مخلوطی از خودروهای کلاس ‏‎1400 GT‎، پژو 206 و پراید استاندارد برگزار شد و به خراب شدن یکی از پراید های تقویت ‏شده در خط استارت و وقوع شرایط بسیار خطرناکی منجر شد که در نهایت پرچم قرمز داوران ‏را در پی داشت.در کلاس آزاد هم تنها سه خودرو در میدان حضور داشتند و در همان دور ‏نخست،رقابت بین حمید کمالی و محسن فرهمند با بی ام و های تا دندان مسلح مسابقه ای ‏بسیار نزدیک و خطرناک پیش می رفت.محسن فرهمند در تلاش بود تا در مسیرهای مستقیم ‏پیست از حمید کمالی رد شده و برای اولین بار در طول دوران فعالیت خود به رده نخست ‏کلاس آزاد دست یابد،اما حمید کمالی مادام راه را بر روی او می بست و در نهایت تکرار چنین ‏حرکتی به برخورد میان دو خودرو در ورودی پیچ راست گرد (پیچ شماره 3) و برخورد ب ام و ‏M3‎‏ ‏‏10 سیلندر محسن فرهمند به دیواره لاستیکی حاشیه پیست منجر شد.

در شرایط که فرهمند ‏از برخورد عمدی و خطای حمید کمالی شکایت داشت،این راننده بدون توقف راه خود را پیش ‏گرفت و در دور بعدی به پیشتازی مسابقه ادامه دارد.در سومین دور مسابقه، سیامک موسوی ‏در حال نزدیک شدن به حمید کمالی در مسیر مستقیم استارت فینیش بود که ب ام و حمید ‏کمالی ناگهان به سمت خودرو رقیب (سیامک موسوی) منحرف شد و در نهایت دومین برخورد ‏بین خودروها در این کلاس اتفاق افتاد که به چرخش شدید بی ام و حمید کمالی و خروج او از ‏میدان رقابت منجر شد.خودرو حمید کمالی که به شدت آسیب دیده بود در حاشیه پیست ‏متوقف شد و سیامک موسوی نیز به دلیلی نامعلوم از ادامه مسابقه انصراف داد و بدین ترتیب ‏اولین رقابت کلاس آزاد در سال جاری پس از تنها سه دور پر حادثه به صورت نیمه کاره پایان ‏یافت.‏ پس از گذشت پنج روز از برگزاری این مسابقه پرحاشیه هنوز تیم داوری نتایج شکایات مطرح ‏شده از سوی رانندگان را اعلام نکرده است و جنجال بین رانندگان ادامه دارد. ‏

نتایج سایر کلاس ها به شرح زیر است.‏

کلاس‌ پراید استاندارد: ارسلان علیزاده از البرز، مهدی صحافی پور از تهران، مجتبی مولوی از خراسان رضوی به عنوان ‏سه اتومبیلران برتر انتخاب شدند.‏ ‎

کلاس1400 جی تی: سیامک موسوی از تهران اول شد ، میثـم راه گل از تهران و محمود رضا دهنوی از استان البرز ‏دوم و سوم شدند.‏ ‎

کلاس پژو 206 اختصاصی: شروین یگانه از تهران اول، علی ضمیری از خوزستان دوم و اردلان غزنوی از تهران سوم ‏شدند.‏ ‎

کلاس 1600 جی تی: سیامک موسوی از تهران ، میلاد آذرینی از تهران و فرشید طراح از تهران حایز رتبه‌های اول تا ‏سوم شدند.‏

جهت مشاهده تصاویر در سایز بزرگ و کیفیت بالا بر روی آنها کلیک کنید.

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

 مسابقه ای پر از تصادف و حادثه

جهت مشاهده ادامه عکسها کلیک کنید



نظرات

  • شوگان شوگان (15 آذر 1393 ساعت 00:25)

    به هر حال کشتی ورزش اول ماست.

  • محمدماجد محمدماجد (14 آذر 1393 ساعت 00:14)

    خوبه حالا اینا توی پیستن ما توی شهر شلوغ کورس میزاریم حاظریم خودمون چپ کنیم ولی زیر کسی نزنیم

  • درگر درگر (12 آذر 1393 ساعت 18:15)

    خب واسه چی از قبل اطلاع رسانی نمی کنید آخه؟ گزارش به چه دردی می خوره از قبل می گفتین می رفتیم می دیدیم...

  • سایوکان سایوکان (12 آذر 1393 ساعت 12:56)

    هرچیزی قبل اینکه توی این کشور بیاد اول باید فرهنگش بیاد...این رانندها هنوز فرهنگ رانندگی و مسابقه ندارن...اون چیزی توی عکسها هست فقط میخوان حریف رو بندازن بیرون.معلومه به رانندگی خودشون اطمینان ندارن وگرنه برای قلبه بر حریف از این راه استفاده نمیکردند.