1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. تصادف خودروی بدون راننده گوگل

تصادف خودروی بدون راننده گوگل

1 مرداد 1394
  • 0

گوگل اعلام کرد که یکی از خودروهای بدون راننده این شرکت برای اولین بار دچار یک تصادف منجر به مجروحیت شده است.

در این تصادف یک دستگاه اس یو وی لکسوس که گوگل آنها را به حسگرها و دوربین‌های پیشرفته مجهز کرده در منطقه ای که بیش از 20 دستگاه خودروی اولیه گوگل بصورت خودکار در حال تردد بودند از پشت مورد اصابت خودروی دیگری قرار گرفت.

گوگل اعلام کرد: سه تن از کارکنان گوگل که در این خودرو حضور داشتند دچار قدری آسیب جزئی شده و به بیمارستان اعزام شدند. همچنین راننده خودروی دیگر نیز از ناحیه گردن و کمر قدری آسیب دید.

در کالیفرنیا در خودرویی که در حال تست شدن است باید فردی پشت فرمان بنشیند تا در مواقع اضطراری کنترل خودرو را در دست بگیرد.

شرکت گوگل به عنوان یک پیشتاز سرمایه گذاری سنگینی را برای خودروهای بدون راننده انجام داده است؛ فن آوری که معتقد است ایمن تر و کارآمدتر از حضور راننده است.

گوگل افزود در شش سال گذشته و طی 1.9 میلیون مایل تست این خودروها، این چهاردهمین تصادف خودروهای بدون راننده گوگل محسوب می‌شود.

کریس اورمسان - رئیس برنامه خودروهای بدون راننده گوگل - گفت: این خودروهای بدون راننده اغلب به شکل عجیبی توسط رانندگان حواس پرت مورد اصابت قرار می‌گیرند.

اورمسان افزود: تیم وی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا خودروهای بدون راننده میتوانند کاری انجام دهند که رانندگانی را که حواسشان پرت شده را قبل از وقوع تصادف هوشیار کنند. بوق زدن میتواند یک گزینه باشد ولی اورمسان ابراز نگرانی کرد که این امر باعث آآزار ساکنان منطقه تست خودروها شود.



نظرات