,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


بررسی ، تحلیل و علت یابی تصادف های شهری آغاز شد

۲۱ شهريور ۱۳۹۶
2,000 بازدید
1 دیدگاه
دسته بندی : تصادفات و حوادث
0
0

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران گفت: برای نخستین بار در پایتخت و به منظور تحلیل و علت یابی دقیق بروز حوادث؛ آماری 3ساله از تصادفات هسته مرکزی این شهر وارد سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) شد.

سجاد زارع صفت با بیان این که این پروژه در بازه زمانی 15 ماهه به انجام رسیده است؛ افزود: از ابتدای خردادماه سال 95 و با همکاری مستمر پلیس راهور تهران بزرگ؛ آمار تصادف سال های 93 تا 95 محدوده منطقه 11 که بیش از 4 هزار و 200 مورد بود به تفکیک فوتی، جرحی و خسارتی و باکامل ترین جزییات ممکن وارد سامانه GIS شده و اکنون کارشناسان این معاونت در حال تحلیل، بررسی و تهیه نقشه های لازم از وضعیت معابر این منطقه و تصادفات به وقوع پیوسته در آن هستند.

 بررسی ، تحلیل  و علت یابی تصادف های شهری آغاز شد

وی با تاکید بر این که براساس ضوابط ملاک عمل در مهندسی ترافیک و به منظور تحلیل دقیق تصادفات، باید شاخص تعداد تصادفات 3 ساله در یک معبر مورد ارزیابی قرار گیرد؛ ادامه داد: پروژه مذکور در سه هدف کلی شناسایی پارامترهای تاثیرگذار و میزان اهمیت آنان در بروز تصادفات، مشخص کردن امن ترین و ناامن ترین معابر منطقه و در نهایت، اولویت بندی و تهیه شاخص خطر و نیز انجام اقدامات لازم به منظور اصلاح هندسی یا هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی برای انجام اصلاحات ترافیکی انجام شده است.

زارع صفت با تاکید بر این که در حال حاضر تصادفات درون شهری به عنوان یک معضل اجتماعی در بسیاری از کلانشهرهای جهان و از جمله تهران مطرح می باشد، اظهار داشت: ایمنی ترافیک، مقوله بسیار مهمی در کشورهای توسعه یافته دنیاست و برای تأمین شرایط آن، مطالعات فراوانی صورت می گیرد که یکی از کاربردی ترین شیوه ها، استفاده از سامانه GIS است و خوشبختانه منطقه 11 موفق شده برای اولین بار، تصادفات این بخش از شهر تهران را با کامل ترین و کاربردی ترین شکل ممکن به ثبت برساند.

وی افزود: براساس مطالعات اولیه صورت گرفته بر روی داده های ثبت شده در سامانه GIS منطقه 11 مشخص گردید که بیشتر تصادفات این محدوده از شهر، ابتدا در مسیرهای عادی (راه های شریانی درجه یک) و سپس در تقاطع ها بروز می کند و در این رابطه، «کارگرجنوبی» حادثه خیز ترین خیابان منطقه است؛ همچنین خودروی سواری و سپس موتورسیکلت به ترتیب بیشترین مقصران حوادث رانندگی هستند.

او با اشاره به این که آمارها نشان می دهد بیشتر تصادفات منطقه 11 در بازه زمانی 12 تا 18 و در بافت مسکونی اتفاق افتاده، تصریح کرد: در بررسی ها عدم رعایت حق تقدم عبور به عنوان بیشترین عامل بروز حوادث رانندگی این منطقه شناخته می شود.

زارع صفت با اشاره به اینکه نمونه مشابه این پروژه همزمان در چند منطقه دیگر از شهر تهران نیز در حال انجام است اما منطقه 11 توانسته برای اولین بار و با وجود حجم بالای کار، تصادفات را با کامل ترین اطلاعات لازم ثبت نماید، تاکید کرد:به زودی از نتایج نهایی این پروژه رونمایی خواهد شد.

شایان ذکر است؛ سامانه GISسیستم سازمان یافته ای متشکل از سخت افزار، نرم افزار و نیروی انسانی است که جهت جمع آوری، ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل و مدل سازی داده های مکانی و توصیفی به کار می رود که موقعیت جغرافیایی دارند.

منبع خبر : راهور ناجا

دیدگاه ها

مرتب سازی بر اساس
نمایش
  • میثم پاسخ

    ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
    0
    4
    خب نتیجه ؟ نتیجه قراره رونمایی بشه ؟ لابد میخواهین محدوده طرح ترافیک بزرگتر کنین یا مثلا تابلو ها ی مختلف سطح شهر برا محدوده مجاز سرعت رو اضافه کنین یا مثلا دوربینای کنترل سرعت بیشتر کنین کلا همه چی رو دوش مردم نتیجه نمیخواد عالم و آدم میدونن حمل و نقل عمومی تون ضعیف مردم رقبتی به استفاده ازش ندارن با خودرو شخصی میان خیابونا جوابگوی حجم خودرو ها نیست هم ترافیک میشه هم امار تصادفات و حوادث میره بالا به جا این کارا کمیت و کیفیت وسایل نقلیه عمومی رو بالا ببرید همه چی حل میشه مترو میری همه رو سر و کول همن اتوبوس سوار میشی جونت بالا میاد برسی مقصد تازه اگر بتونی سوار شی بلد نیستین برین کشورا دیگه ببینین یاد بگیرین بیایین همون اجرا کنین