1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. خودروهای داخلی ایمن نیستند؛ ماشین وارد کنید!

خودروهای داخلی ایمن نیستند؛ ماشین وارد کنید!

15 آذر 1396
  • 10

رییس سازمان راهداری که در طول روزهای گذشته اظهارنظرش درباره کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها سروصدای زیادی به پا کرده بود، این بار در اظهاراتی جدید اعلام کرده که باید شرایط ورود خودروهای خارجی به کشور تسهیل شود.

 خودروهای داخلی ایمن نیستند؛ ماشین وارد کنید!

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته سازمان راهداری با آن دست و پنجه نرم کرده است فاصله قابل توجه میان قیمت تمام شده خودروهای بین شهری جدید با نرخ خریداری خودروهای فرسوده بوده است.

مشکلی که در طول پنج سالی که از مدیریت کشاورزان در این سازمان می‌گذرد هرگز راه‌حل جدی برای آن مطرح نشده و همچنان بسیاری از راننده‌ها برای نوسازی خودروهای خود با اما و اگرهای جدی مواجه هستند.

در شرایطی که این سازمان هنوز نتوانسته راه‌حلی برای فاصله قابل توجه قیمتی پیدا کند، این بار رییس سازمان راهداری به حوزه خودروهای شخصی ورود کرده و در رابطه با آن اظهاراتی عجیب داشتند.

کشاورزیان اعلام کرده که در حال حاضر خودروهایی که در کشور تولید می‌کند کمترین ایمنی را بین خودروهای جدید دارند و نمی‌دانیم باید چه فکری به حال خودروهای غیرایمن کنیم.

این مقام مسئول تصمیم گرفته در پاسخ‌ به این مساله صورت را به طور کامل پاک کند و تمام آنچه در صنعت خودروی کشور هزینه شده را به راحتی کنار بگذارد. کشاورزیان به وزیر اقتصاد پیشنهاد داده که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم بتوانند خودروهای ایمن سوار شده و به این ترتیب خسارت شرکت‌های بیمه را کاهش دهیم.

هرچند باید این صحبت رییس سازمان راهداری را از این منظر بررسی کرد که نگرانی او درباره ایمنی خودروها نه‌تنها به سلامت مردم که به کاهش هزینه شرکت‌های بیمه نیز اختصاص پیدا می‌کند، این سوال اصلی را نیز باید بیان کرد که صنعت خودروی ایران که برای چند دهه در ایران هزینه‌های زیادی را به خود دیده و شرکت‌های گسترده‌ای در آن فعال هستند باید کنار رفته و جای خود را به رقبای قدرتمند خارجی بدهد.

هرچند افزایش کیفیت خودروهای داخلی یکی از دغدغه‌های اصلی تمام دارندگان و مسافران خودروهای ایرانی بوده است، اما قطعا صرف کاهش تعرفه واردات خودرو به کشور نمی‌تواند راه‌حلی بلندمدت و قابل اتکاء برای این معضل باشد.

منبع ایسنا


نظرات

  • ایلیا ایلیا (2 دی 1397 ساعت 08:23)

    سایپا مطم عن !!!

  • میثم میثم (18 آذر 1396 ساعت 00:25)

    هر وقت منافعتون زیر سوال رفت بخش نظراتتون خالیه و نظرات مردم رو پخش نمیکنید چرا ؟
    رسالت رسانه انعکاس نظرات همه مردم بی کم و کاست همون جور که نظرات مسئولین رو بدون یه واو کم و زیاد پخش میکنین نظرات به حق مردم رو هم پخش کنید توی موضوع خودرو نه حرف سیاسی کسی میزنه و بی احترامی میکنه خودمون خود سانسوری داریم با این رویه ای که شما پیش گرفتید روزی هم میرسه که برای ساده ترین حقمون مثل نفس کشیدنم باید از یه مقام و مسئولی جواز بگیریم
    ترسو نباشید کسی شما رو برا نظرات مردم مواخذه نمیکنه

  • hadi hadi (17 آذر 1396 ساعت 21:09)

    ای کاش تولید بود . سرمایه گزاری برای مردگان که بدردنمیخورد انسان باید اول زنده باشد پس اولویت با ایمنی است . اگرجایی سرمایه گزاری اشتباهی شده باید اصلاح شود نه اینکه چون دولت است پس صحیح بوده و باید ادامه پیدا کند درواقع به قیمت خون مردم ازسرمایه گزاری البته به اصطلاح سرمایه گزاری حمایت میشود من که مسلمان نیستم شما که مسلمان هستید بفرمایید این یعنی چی؟

  • هادی هادی (17 آذر 1396 ساعت 18:05)

    اتفاقا حرفش حق و درست هست من خودرو خارجی تویوتا کرولا ۱۹۹۲ سوار میشم و هیچ وقت هم این وسیله ام رو نمیدم تحویل تا آشغال های مونتاژ داخلی رو سوار بشم. کار شرکت های خودروسازی همشون حق الناسه وهمه درآمدشون ****

  • عبدالله عبدالله (17 آذر 1396 ساعت 15:19)

    بالاخره بعد از سی وهفت سال یکی از مسئولین واقعیت خودرو را بیان کرد حیف از انهمه عزیزان که بخاطر ناامنی و بی کیفیتی این خودرو ها جان خود را از دست دادن از پزشکان ومهندسین متخصص بگیر تا افراد عادی

  • هادی هادی (16 آذر 1396 ساعت 17:27)

    خون مردم کردی توشیشه با این ماشینا که میدی دست مردم ما که راضی نیستیم انشالله اونای که دارن سود میبرن روزی جواب پس یدهند که این قلم را برای منافع فروغون سازان استفاد میکنند

  • گلابچی گلابچی (15 آذر 1396 ساعت 23:14)

    کاملا درست گفته
    تعطیل کنید این شرکتهای فرغون ساز ایرانی رو-مگه مردم جونشونو از سرراه آوردن

  • میثم میثم (15 آذر 1396 ساعت 21:57)

    نگارنده محترم تمام هزینه ای که تو این سالها برای تولید خودرو تو کشور شده رو تماما از جیب مردم پرداخت شده و مردم راضی به ادامه این شرایط که بی کیفیت ترین خودرو ها رو با بالاترین قیمت بخرن نیستن بدون هیچ پیشرفتی و شما اطمینان داشته باش احدی این هزینه رو ندید نگرفته تک تک مردم ایران سر خرید خودرو های داخلی هم هزینه مادی دادن هم معنوی شاهدش هم امار تلفات جاده ای سالی ٣٠ هزار نفر تازه طبق امار حد اقلی .......منتها درک این موضوع که مردم از تولیدات داخل به کل نا امید شدن و بریدن رو یک عده خاص نمیخوان بپذیرن چون منافع شخصیشون توی این به اصطلاح تولید داخل وگرنه برندای داخلی اکثر قطعاتشون از کشور چین داره وارد و مونتاژ میشه پس اسمش تولید نیست
    از نظر منه ایرانی حرف این مدیر محترم کاملا صحیح نه از این جهت که بلاخره یکی دلش به حال مردم سوخته و حرف دل مردم رو زده از این جهت که اگر قرار بود توی این چهل سال خودرو ساز بشیم خیلی وقت پیش شده بودیم و بیشتر از این مردم توان دادن هزینه بی لیاقتی و منغعت طلبی یک عده خاص رو ندارن هر چند خیلی بعیده صرفا با نظر این مدیر چیزی عوض شه

  • فرزاد فرزاد (15 آذر 1396 ساعت 20:01)

    خداوکیلی یه شخصی مثل سردار سلیمانی واسه اولتیماتوم دادن برای برچیده شدن، صنعتی که به شدت مخالف دزدی و کم،کاری و آدمکشی صنعتی هست رو نیاز داریم و همچنین در پاره‌ای از موضوعات موجود کشور که دقیقا مخالف رفاه اجتماعی هستند.

  • علی علی (15 آذر 1396 ساعت 14:02)

    حرف حساب