1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. دنده 5 خودروها در تهران به صورت غیر مسقیم قدغن شد!

دنده 5 خودروها در تهران به صورت غیر مسقیم قدغن شد!

26 خرداد 1395
  • 1

سرعت در بزرگراه های داخل شهر تهران ۸۰ کیلومتردر ساعت تعیین شده والبته در برخی از بزرگراههای نیز نهایت سرعت مجاز۱۰۰ کیلومتر درساعت در نظر گرفته شده که با این حساب عملا باید گفت دنده ۵ خودرو ها که معمولادر سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کاربرد داشت در شهر تهران از کارایی افتاده است.

دنده 5 ممنوع

این روزها با تردد در معابر و بزرگراه های کلان شهرهای کشور مانند تهران بزرگ می توان دید که خودروها دیگر مانند سابق نمی توانند بی مهابا از این طرف به آن طرف حرکت کنند و برای خود ویراژ دهند.

وجود دوربین های ثبت سرعت و تخلفات رانندگان، حضور ماموران راهنمایی و رانندگی، به کار بستن قوانین سخت در مواجه با رانندگان متخلف پرسرعت، ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی، آموزش و غیره همگی باعث شده تا میزان سرعت خودروهای عبوری از معابر و بزرگراه های پایتخت کاهش یابد.

موضوعی که طی سال های اخیر و با بیشتر شدن خودروهای عبوری از این بزرگراه ها بیشتر به چشم می خورد و باعث شده تا خوشبختانه میزان حجم تصادفات و خسارت های حاصله از سرعت بالای رانندگان کاهش یابد؛ البته نباید فراموش کرد که در سه سال گذشته به‌طور متوسط به ازای هر سه نفر یک خودرو در تهران وجود داشت و این رقم می تواند طی این سال ها با افزایش نیز مواجه شده باشد.

از سویی عمده تصادفات مهم پایتخت که منجر به ایجاد خسارت های مالی شدید و یا جراحت های ناراحت کننده می شود در بزرگراه ها رخ می دهدو البته این مهم از نظر آمار و ارقام با سایر معابر قابل مقایسه نیست اما درصد خسارت شدید تر است.

در حال حاضر هیچ کدام از کلان شهرهای کشورمان همانند تهران بزرگ دارای بزرگراه نیستند بنابراین تعیین میزان سرعت خودروها در بزرگراه ها بر اساس وضعیت محیطی، طرح های هندسی و مهندسی و غیره انجام می شود.

منبع: تیتر 20



نظرات

  • ali ali (27 خرداد 1395 ساعت 08:56)

    دستشون درد نکنه ، خیلیا مثل ..... رانندگی میکنن ، این افراد رو باید با چماق قانون کنترل کرد .