1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات آموزشی خودرو
  4. چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟

چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟

24 بهمن 1394
  • 0

 چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟

زمان آن است که شما ماشین خود را به فروش برسانید و شما می‌خواهید که خودروی خود را با قیمت خوب بفروشید. قبل از هر معامله‌ای شما نیاز دارید که چندین مرحله را در نظر بگیرید که اغلب افراد گذراندن این مراحل را فراموش می‌کنند. اینجا چندین راهنمایی کارگشا برای آماده‌سازی خودروی شما جهت فروش آمده است.

اول؛ شما باید خودروی خود را به لحاظ ظاهری، آراسته و جذاب نمایید. چنانکه چشم خریداران را به خود جلب نموده و علاقه‌مند کند. ماشین خود را بشویید، چرخ‌ها و لاستیک‌های آن را تمیز نمایید. قسمت داخلی را به دقت تمیز نموده و کلیه وسایل شخصی خود را از داخل خودرو بردارید. اگر خودروی شما نیاز به یک تعمیر جزئی در بدنه دارد، حتما این کار را انجام دهید. با این وجود اگر فکر می‌کنید هزینه‌ای را که بابت تعمیر پرداخت می‌کنید، نمی‌توانید از فروش جبران نمایید، پول خود را صرف این کار نکنید، بسیاری از فروشندگان فقط ضربه‌ها و خراش‌های کوچک را رفع می‌کنند که هزینه چندانی در بر نخواهد داشت.

دوم؛ مطمئن باشید که خودروی شما، خودروی خوبی است. خدمات انجام‌ شده روی خودروی خود را چک کنید تا مطمئن شوید که خودروی شما بر اساس یک برنامه‌ نگهداری و تعمیرات منظم، همواره به‌روز است. خدماتی چون تعویض دوره‌ای روغن موتور، فیلتر هوا، فیلتر روغن، باد چرخ‌ها، بیمه‌نامه، معاینه فنی و ... را مدنظر داشته باشید. نگاهی به صندوق عقب بیندازید و از وجود لاستیک یدک و وسایل آن اطمینان حاصل کنید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از خریداران برای قیمت پایین‌تر مذاکره می‌کنند. از خودروی خود عکس بگیرید. هنگامی که از خودروی خود عکس می‌گیرید مطمئن باشید که این ماشین، تنها ماشین موجود در عکس است. مطمئن باشید که عکس‌های داخلی خودرو خوب بوده و کیلومتر‌شمار ماشین نیز در عکس‌ها آورده شود. برای بالا رفتن کیفیت عکس‌ها شیشه‌های خودرو را پایین بیاورید. همچنین به منظور حفظ حریم خصوصی خود، پلاک خودرو در عکس‌ها قابل مشاهده نباشد.

برخی از افراد از نشان دادن خودروی خود در داخل منزل احساس خوبی ندارند. بنابراین تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید خودروی خود را به خریداران نشان دهید. این امر می‌تواند در خانه شما، دفتر کار و یا در محل‌های عمومی نظیر پارک باشد. وقتی که خریدار برای دیدن ماشین می‌آید، مطمئن باشید که کلیه مدارک ماشین را به همراه دارید. مدارکی از قبیل کارت خودرو، بیمه‌نامه، سند خودرو و در صورت وجود کپی گزارش کارشناسی خودرو.

این امور در فروش خودرو به شما کمک کرده و فرآیند فروش را سرعت خواهد بخشید. در حالیکه فروش خودروهای کارکرده و دست دوم به مثابه یک نبرد بر سر قیمت می‌باشد، اگر شما با استفاده از منابع آنلاین خود را آماده نمایید و چندین عمل هوشمندانه نظیر کارشناسی خودرو با هَما انجام داده باشید، شما خواهید توانست از مشکلاتی که ممکن است پیش روی شما باشد اجتناب نموده و خودروی خود را در کمترین زمان و مناسبترین قیمت به فروش برسانید.

سپس تصمیم بگیرید که آگهی خود را کجا و چگونه می‌خواهید منتشر نمایید. برخی از درگاه‌های آگهی و فروش می‌توانند بسیار مفید واقع شوند. فراموش نکنید که می‌توانید یک برچسب "برای فروش" نیز بر روی شیشه خودرو نصب نمایید.

سوم؛ انجام کارشناسی قبل از فروش خودرو. هَما تمام مراحل فوق را با بالاترین کیفیت برای شما انجام می‌دهد. ما با بهره‌گیری از کارشناسان باتجربه‌ و کارآزموده تایید می‌نمائیم که خودروی شما در شرایط خوبی به سر می‌برد. هَما به عنوان طلایه‌دار این صنعت، یک کارشناسی سپر تا سپر انجام می‌دهد که در کل کشور بصورت آنلاین در دسترس می‌باشد. این امر یک تاییدیه و گواهینامه مستقل در مورد خودروی شماست که در مذاکرات مالی به عنوان یک ابزار قدرتمند و با ارزش عمل خواهد کرد. شما برای دریافت این گواهینامه می‌توانید از سرویس‌های کارشناسی هَما استفاده نمایید که یک راه‌حل ارزان و راحت در اختیار شما قرار می‌دهد.

گزارشات کارشناسی هَما می‌تواند یک فاکتور مهم در تصمیم‌گیری مطمئن خریداران باشد و به فروشندگان کمک نماید که خودروی خود را هرچه سریعتر و با قیمت مناسب به فروش برسانند. شما برای ارائه گزارش به خریدار می‌توانی از سه روش زیر استفاده نمایید.

• ارائه گزارشات بصورت حضوری

• ارسال گزارشات از طریق پست الکترونیکی شخصی (ایمیل)

• مراجه به سایت هَما و درج کد کارشناسی خودروی مورد نظر

منبع:

همراه مکانیک



نظرات