1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات آموزشی خودرو
  4. چراغ های LED روشنایی معابر با قابلیت شارژ خودرو الکتریکی

چراغ های LED روشنایی معابر با قابلیت شارژ خودرو الکتریکی

6 دی 1394
  • 0

 چراغ های LED روشنایی معابر با قابلیت شارژ خودرو الکتریکی

خودروهای الکتریکی شاید ایده بسیار حیاتی برای ادامه بقا ما در این کره خاکی باشد. با توجه به توسعه روزافزون شهرهای بزرگ و کشور ها، مهاجرت از روستاها به شهر ها و نیاز زیاد به حمل و نقل برای این خیل جمعیت، همه و همه علاوه بر نیاز به سوخت فسیلی بیشتر باعث آلودگی هر چه بیشتر هوای آلوده برخی از شهرها می شود. اما چاره چیست؟ خودروهای الکتریکی را می توان پاک ترن موجودات در صنعت حمل و نقل دانست. این خودرو ها می توانند کلید حل این مشکل باشند اما خیلی از زیرساخت ها، مثل محل شارژ کردن آن ها هنوز محیا نیست. آیا راهی هست که بتوان راحت تر ماشین الکتریکی خود را شارژ کنیم؟ BMW به فکر این موضوه است و روی ابتکار جالبی متمرکز شده اند.

این ایده در ظاهر بسیار ساده و نوآورانه است. لامپ های روشنایی معابر رو که حتما دیده اید؟ چه می شد اگر این لامپ ها همانند شارژر عمل می کردند و اتوموبیل شما را شارژ می کردند؟ شرکت intelilight قبلا در این زمینه تحقیقاتی کرده است و حالا شرکت BMW این راهکار را موثر دیده است و روی آن متمرکز شده است.

BMW معتقد است اگر بخواهید در آینده شاهد پیشرفت استفاده از خودروهای الکتریکی باشید، باید زیرساخت های آن را فراهم کنید. یکی از این زیرساخت ها همین به اصطلاح "پمپ سوخت" است. طبق تحقیقات شرکت intelilight این LED های که توانایی شارژ خودروهای الکتریکی را در خود دارند را می توان در محفظه چراغ های روشنایی معابر قرار داد و سپس برای شارژ کردن اتوموبیل های موجود در خیابان از آن ها استفاده کرد. مسلما این شارژ شدن در حین حرکت رخ نمی دهد و بدین گونه خواهد بود که باید زیر آن پارک کنید تا دستگاه شما شارژ شود.

هر چند شاید به نظر برسد که فاصله زیادی تا به کاربردن این فناوری داریم و همینطور هم هست اما در حال حاضر 2 دستگاه از این شارژهای جلوی دفتر مرکز BMW نصب شده است و شما با قرار گرفتن در منطقه مشخص شده می توانید دستگاه خود را شارژ کنید و بها آن را توسط برنامه موبایل تعبیه شده، بپردازید. این فناوری هنوز به تولید انبوه نرسیده است و BMW سال آینده در مونیخ استارت آن را می زند.

منبع:

ترنج



نظرات