1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات آموزشی خودرو
  4. استفاده از دانش ساخت باطری تلفن همراه در خودرو

استفاده از دانش ساخت باطری تلفن همراه در خودرو

2 شهریور 1394
  • 0

 استفاده از دانش ساخت باطری تلفن همراه در خودرو

در آستانه برگزاری یکی از بزرگترین نمایشگاههای خودرو جهان، یک شرکت مطرح خودروسازی از مدل مفهومی رونمایی کرده که بدون شک یکی از آیرودینامیک ترین شاسی بلندهای دنیا است.

این شاسی بلند جدید که تنها با استفاده از جریان برق حرکت می کند برای نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان طراحی شده است.

مهندسان آئودی این محصول جدید را به عنوان اعلام رسمی آغاز تولیدات متفاوت این شرکت خودروسازی معرفی کرده اند که طی آن قرار است نسل جدیدی از شاسی بلندها روانه بازار شود. این اتفاق برای سال 2018 برنامه ریزی شده است.

آئودی اعلام کرده که در ساخت این خودروی جدید به فاصله گرفتن آن از سطح زمین توجه ویژه کرده است.

مجموعه باتری لیتیوم یونی این خودرو در زیر آن و در فضای بین دو محور عقب و جلو جاسازی شده و این ابتکار عمل به توزیع بار متعادل میان محورهای خودرو منجر شده است.

فناوری به کار رفته در ساخت این باتری برگرفته از نوآوریهای دو شرکت کره ای سامسونگ و ال جی در ساخت باتری تلفن های همراه هوشمند است.

این باتری ها با هر بار شارژ کامل امکان 500 کیلومتر طی مسافت به خودرو را می دهد و دو موتور برقی در عقب و یکی در جلو را راه اندازی می کند.

موفقیت آئودی در محصول شاخص Prologue موجب شده تا مهندسان این شرکت از ساختار آیرودینامیک آن در این شاسی بلند جدید الهام بگیرند. این شرکت خودروسازی اطلاعات فنی بیشتری درباره محصول مفهومی جدید خود اعلام نکرده است.

منبع:

عصر خودرو



نظرات