1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات تکنولوژی خودروها
  4. فناوری Iris HUD

20 خرداد 1394
  • 0

 فناوری Iris HUD

 فناوری Iris HUD

این فناوری که روی آفتاب‌گیرهای اتومبیل‌ها نصب می‌شود، قصد دارد آفتاب‌گیرهای قدیمی را به دنیای مدرن امروز انتقال دهد.

فناوری Iris HUD، صفحه‌نمایشی است که روی آفتاب‌گیر سوار می‌شود و اطلاعاتی را به راننده نشان می‌دهد.

سیستم پرتاب لیزر این فناوری همانند HUD‌هایی (صفحه‌نمایش‌های مختص نمایش اطلاعات) کار می‌کند که روی داشبورد نصب می‌شوند؛ اما این سیستم به جای نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، اطلاعات را روی یک صفحه فوق‌العاده شفاف در مقابل راننده نمایش می‌دهد. این فناوری با نمایش تمام داده‌ها در سطح چشم، به راننده اجازه می‌دهد تا روی موضوع مهم‌تر یعنی جاده تمرکز کند.

این دستگاه با همکاری یک اپلیکیشن گوشی هوشمند کار می‌کند که از طریق یک اتصال بلوتوث قابل دسترس است. ارتباطات تلفنی و اپلیکیشن‌های روی گوشی از طریق این رابط و با استفاده از حرکات ساده دست کنترل می‌شوند. به عنوان مثال، اگر به هنگام رانندگی، فردی با شما تماس بگیرد، کافی است دست خود را به سمت چپ حرکت دهید تا دو کار انجام شود؛ تماس ورودی نادیده گرفته شده و یک پیام متنی با متن «من در حال رانندگی هستم» به فرد تماس‌گیرنده ارسال ‌شود. اگر می‌خواهید به این تماس پاسخ دهید، کافی است دست خود را به سمت راست حرکت دهید.

همچنین این دستگاه دارای یک سیستم هدایت مسیر منحصربه‌فرد است که با اطلاعات جغرافیایی مکان‌ها ادغام شده و تجربه‌ای بلادرنگ را برای راننده ارائه می‌دهد. این سیستم نه تنها دوربین‌های چراغ قرمز و مناطق نزدیک مدارس را شناسایی کرده و به شما می‌گوید با احتیاط بیشتری رانندگی کنید، بلکه زمانی که محدوده سرعت مجاز را رد کنید، به شما هشدار می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، این فناوری آماده تولید انبوه است؛ اما تیم سازنده به حمایت مالی نیاز دارد تا فرآیند تولید انبوه را آغاز کند. این تیم قرار است روز ۸ ماه ژوئن یک کمپین در سایت Indiegogo راه‌اندازی کند.

اگر بودجه موردنیاز تأمین شود، احتمالاً پاییز امسال می‌توانید از این فناوری در اتومبیل‌های خود بهره ببرید. قیمت این فناوری، ۴۹۹ دلار تعیین شده؛ اما افرادی که پیش‌خرید می‌کنند، می‌توانند با پرداخت ۲۹۹ دلار صاحب این دستگاه شوند.

منبع:

دنیای خودرو



نظرات