1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. نیسان
  4. پیکاپ
  5. دو کابین (1380-1392)

نیسان پیکاپ دو کابین 1380-1392

Nissan Pickup Two Cab 1380-1392

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
وانت
2389 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
11.29 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرونیسان پیکاپ دو کابین 1380-1392

نیسان پیکاپ ( به انگلیسی: Nissan Pickup )‏ خودرویی وانت است که از سال ۱۹۹۷ تاکنون تولید شده‌است. نسل اول این ماشین که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ تولید می‌شده، با کد D22 شناخته می‌شده و نسل دوم این خودرو که از سال ۲۰۰۴ تاکنون تلید شده است، با کد D40 شناخته می‌شود. اوایل دهه هشتاد شمسی و زمانیکه تنها وانت‌های بازار خودروهایی همچون مزدا 1600، پیکان وانت و نیسان وانت (نیسان جونیور) بودند، ناگهان پارس خودرو مدلی را راهی بازر کرد که با قیمت 16 میلیون تومانی خود، حدودا چهار برابر پیکان وانت و دو برار نیسان وانت می‌ارزید. صرف نظر از قیمت، نیسان پیکاپ یک تفاوت اساسی با رقیبانش داشت و آن شاسی بلند بودن این خودرو بود. به عبارت بهتر نیسان پیکاپ شاسی بلندی با قابلیت حمل بار بود؛ به همین دلیل بسیاری از مشتریان خودروهای باری که صرفا بدنبال یک وانت برای رفع نیازهای خود بودند، خرید چنین خودرویی که نسبت به رقیبانش نیمه لوکس نیز محسوب می‌شد را چندان منطقی نمی‌دانستند. اینجا بود که پیکاپ با از دست دادن طیف وسیعی از مشتریان، توان رقابتی خود را نیز از دست داد و رویای تصاحب بازار داخلی را کاملا به فراموشی سپرد. اما نیسان پیکاپ همچنان مشتریان خاص خود را داشت؛ مشتریانی که همه معایب آن را با جان و دل خریدند.

گالری نیسان پیکاپ دو کابین 1380-1392

نظرات کاربران
  • خلیل رشید 6 آبان 1399 ساعت 00:08

    مشکل چراغ ترمز دستی دارم تو دشبل ڕوشن شدە خاموش نمیشە

  • گيو 7 مرداد 1399 ساعت 10:44

    بيست سالي هست كه ماشين آفرود دارم و اين بار پيكاپ مدل 82 خريدم - خلاصه بگم اين ماشين يك شاسي بلند متوسط ومعروف هست كه خيلي جاهاي دنيا بعنوان ماشين آفرود سختي چهار از شش استفاده ميشه و واقعا قابليتش را با تغييرات داخلي و فنر بندي داره - بيش از دو نفر روش حساب نكنيد و براي مسافرت ماشين خنك، راهوار و گردن كلفتي هست - مصرف ماشينهاي دو ديفرانسيل معمولا بالاي 12 هست پس مصرف اين ماشين غير منطقي نيست - ماشينهاي مورد مقايسه من سوزوكي گراند ويتارا، رونيز، پاژن پيكاپ، تويوتا 2002 كه هيچكدام كيفيت و قيمت پيكاپ را ندارند

  • وحید عینعلی 29 دی 1398 ساعت 11:42

    باسلام خدمت عزیزان بنده کارمند آتش نشانی هستم و با خودرو پیکاپ که در اداره جهت خدمت رسانی به هموطنان داریم حدود ۱۵ سال آشنا هستم این خودرو باتوجه به شرایط شغلیمان در بد ترین شرایط رانندگی شهری استفاده میشود به طور مثال در سرما و گرما ما برای خدمت رسانی مجبور به سرعت در کار هستیم یعنی استارت و حرکت سریع با این حال هنوز موتور و گیربکس این خودروها تعمیر نشده اند بنده نیز وقتی چگونگی کارکرداین خودروها را مد نظر قرار دادم یکدستگاه پیکاپ مدل ۸۰ خریداری کردم وبا توجه به نوع استفاده ام فقط از مصرف بنزین آن ناراضی هستم البته کارت سوخت ندارم وتازه تقاضای کارت کردم در ضمن این خودرو باتوجه به قیمتش هیچ جایگزینی که برند باشه (نه خودرو چینی) ندارد

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو نیسان پیکاپ دو کابین 1380-1392
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه وانت
  • کلاس اتومبیل Pickup Trucks
  • وزن 1716 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/65R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/65R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2389 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 133.3 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 197 نیوتون متر در 2800 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 55.4 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب محور صلب
  • کمک فنرهای جلو فنر پیچشی
  • کمک فنرهای عقب فنر تخت
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 155 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 11.29 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صندلیهای جلو روکش پارچه ای
  • سیستم صندلیهای عقب روکش پارچه ای
  • سیستم آیینه ها تنظیم دستی
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی بالابر تمام دربها
  • سیستم روشنایی جلو تنظیم دستی ارتفاع نور چراغها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • خلیل رشید خلیل رشید (6 آبان 1399 ساعت 00:08)

    مشکل چراغ ترمز دستی دارم تو دشبل ڕوشن شدە خاموش نمیشە

  • گيو گيو (7 مرداد 1399 ساعت 10:44)

    بيست سالي هست كه ماشين آفرود دارم و اين بار پيكاپ مدل 82 خريدم - خلاصه بگم اين ماشين يك شاسي بلند متوسط ومعروف هست كه خيلي جاهاي دنيا بعنوان ماشين آفرود سختي چهار از شش استفاده ميشه و واقعا قابليتش را با تغييرات داخلي و فنر بندي داره - بيش از دو نفر روش حساب نكنيد و براي مسافرت ماشين خنك، راهوار و گردن كلفتي هست - مصرف ماشينهاي دو ديفرانسيل معمولا بالاي 12 هست پس مصرف اين ماشين غير منطقي نيست - ماشينهاي مورد مقايسه من سوزوكي گراند ويتارا، رونيز، پاژن پيكاپ، تويوتا 2002 كه هيچكدام كيفيت و قيمت پيكاپ را ندارند

  • وحید عینعلی وحید عینعلی (29 دی 1398 ساعت 11:42)

    باسلام خدمت عزیزان
    بنده کارمند آتش نشانی هستم و با خودرو پیکاپ که در اداره جهت خدمت رسانی به هموطنان داریم حدود ۱۵ سال آشنا هستم این خودرو باتوجه به شرایط شغلیمان در بد ترین شرایط رانندگی شهری استفاده میشود به طور مثال در سرما و گرما ما برای خدمت رسانی مجبور به سرعت در کار هستیم یعنی استارت و حرکت سریع با این حال هنوز موتور و گیربکس این خودروها تعمیر نشده اند بنده نیز وقتی چگونگی کارکرداین خودروها را مد نظر قرار دادم یکدستگاه پیکاپ مدل ۸۰ خریداری کردم وبا توجه به نوع استفاده ام فقط از مصرف بنزین آن ناراضی هستم البته کارت سوخت ندارم وتازه تقاضای کارت کردم
    در ضمن این خودرو باتوجه به قیمتش هیچ جایگزینی که برند باشه (نه خودرو چینی) ندارد

  • مسعود مسعود (12 آذر 1398 ساعت 12:57)

    من خودم پیکاپ دارم ، از هر نظر در مقایسه با هم رده های خودش عالیه ، بجز هزینه ها و قیمت قطعات یدکیش که خیلی زیاده

  • Kambiz Kambiz (4 اسفند 1397 ساعت 19:38)

    سلام من یه نیسان پیکاپ مدل 83دارم در حد،به نظرم این ماشین چند برابر قیمتش می ارزه،فوق العاده????????

  • سعید سعید (12 بهمن 1397 ساعت 22:30)

    سلام منم پیکاپ ریچ دارم ماشین اشغالیه گیربکسش زوزه میکشه صدای وحشتناک کمپرسور کولر مصرف بالا و تقه زدن های شدید شتاب گیری ضعیف گارانتی هم که لوازمشو ندارن در کل اشغاله نخرید بخدا

  • علی علی (13 دی 1397 ساعت 11:32)

    من این خودرو رو سه ماه داشتم توی جاده و شهری استفاده کردم مصرف صد 22 شهری جاده حدود 17 شتاب کم بوی مدام دیسک فضای زشت داخل رنگ پریدگی تریم مشکی روب درب ها شتاب مزخرف در سربالایی تازه بدون بار و هزار تا درد بی درمون دیگه به خدا هر کی بخره همون بار اول که سوار بشه پشینون میشه مشتری هم ندارا گول نیسان پیاپ رو نخورید این اصلا شبیه اون نیست به هر حال خود دانید اینها از روی دلسوزی یک هم وطن بود

  • حسین حسین (22 آذر 1397 ساعت 15:36)

    صندلی برای مسافرت اصلا خوب نیست

  • علی علی (1 آذر 1397 ساعت 14:03)

    من یک ریچ سفید 97 دارم.بنظرم ماشین خوبیه و انتظارات براورده میکنه.من ازش بسیار بسیار راضی هستم.من انواع پیکاپهارو امتحان کردم این نسبت به قیمتش خوبه.

  • مهران مهران (7 آبان 1397 ساعت 19:07)

    من هم پیکاب دارم برخلاف نظرات دوستان خیلی خوش رکاب و تویربالایی هم کم نمیاره تو کفی خودم باهاش تا 160 رفتم بدون اینکه لغزشی داشته باشه یا عیبی بکنه
    در کل هم ماشین خوب و کم اصطحلاک هستش بله درسته صندلیهای عقب کم جا هیتش ولی محاسن زیادی هم داره
    ماشین خودم مصرفش تو 100 کیلومتر 9/5 الی 10 میسوزونه اگه بتونین سوزنهاشو اروپایی بندازین
    در کل ماشین باحالی هستش اگه خواستین شاسی بلند بخرین گزینه خوبیه

  • کوچکی کوچکی (15 مهر 1397 ساعت 12:00)

    سلام وخسته نباشید دوستان من نظرات شماهارو خوندم تا قبل ازاین من یه رونیز داشتم وبدلیل تکون زیادش فروختم والان می خوام یه دونه پیکاب بخرم با این تفاصیر باتوجه به حجم کم سرنشین پشت ومصرف بالای آن قاعدتا تکون زیادش باید ازخیرش بگذرم ولی سوال استهلاکش چطوره آیا اذیت کنندس ممنون میشم نظرتونو بگید

  • حسن حسن (14 مهر 1397 ساعت 21:52)

    عالی وخوب که با گاز سی ان جی هم جواب میده ولی حتما باید روغن 10/40 بریزید حتما چون این خیلی مهم روغن بهران خیلی عالی

  • Keyhan Keyhan (4 مرداد 1397 ساعت 20:53)

    بسیارکم خرج واقتصادی است عمر زیاد وپرقدرت

  • علی علی (9 خرداد 1397 ساعت 08:55)

    قیمت این وانت مزخرف به 78 میلیون رسیده به خدا سی میلیون بیشتر نمب ارزه بقیه پول رو باید بدی بنزین بریزی داخلش چون مصرف 100 بیست لیتر ورشکستت میکنه توف به این ماشین آشغال منو بدبخت کرد بعد 5 ماه هنوز دارم به قران تاوان ضرر خریدش رو پس میدم ملت ... خودتون رو بدبخت نکنید گول نیسان پیکاپ های قدیمی رو نخورید این یک نکبت دیگه ای هست ....

  • علی جوادی علی جوادی (24 فروردین 1397 ساعت 10:03)

    سلام دوستان من این ماشین رو تو کیلومتر ۲۰۰۰ فروختم معایب : شتاب کم / مصرف بسیار بالا ۱۶ در صد کیلومتر / ترمز ضعیف / ریپ زدن در دنده های سنگین بخصوص ۲/ کابین عقب کم جاداره / جلوش دید خوبی نداره / در سربالایی بسیار ضعیف / گیربکس مدام بوی سوختن صفحه کلاچ میده / حد اکثر سرعت ۱۲۰ در کفی به محض رسیدن به سربالایی خیلی جزئی باید دنده معکوس بکشید کم میاره / محاسن : فضای خوب سرنشین و شاگر /صدای کم موتور / کولر خوبی داره در کل نخرید ( چون افت قیمت بسیار زیادی داره و منجر به ضرر زیادی میشه و کسی هم نمی خره این ماشین رو ) اونایی که از این ماشین تعریف می کنن احتمالا” از کارکنان پارس خودرو هستند !!! جدیدا” هم قرار تولیدش از پارس خودرو متوقف بشه و در زامیاد تولید بشه که چه بد تر !!!!!!! آقا یک کلام نخرید سری که درد نمیکنه دستمال نبندید !!

  • محسن محسن (26 شهریور 1396 ساعت 12:33)

    عالیه تویوتا جلوش زانو میزنه نگاه به قیافش نکنید از کوه بالا میره حیف که دیگه تولید نمیشه

  • جلال جلال (14 اسفند 1395 ساعت 22:10)

    ریچ چطوره ؟میخوام بخرم راهنمایی کنید

  • علی علی توکلی علی علی توکلی (24 آبان 1393 ساعت 21:01)

    مزایا:بدنه و کابین خیلی محکمی داره (خیلی پوست کلفته) -کولر خیلی خوبی داره-با سرعت زیر 110کیلومتر مصرف سوختش زیاد نیست-فرمان خیلی نرم-رانندگی باهاش خیلی راحته
    معایب:مصرف سوخت زیاد در سرعت بیش از 120کیلومتر_ماشین خیلی خشکی هست روی کوچکترین چاله یا سرعتگیر رو هوا میره-کابین عقب جای پای خیلی کمی داره-

  • شاکرم شاکرم (4 آبان 1393 ساعت 14:23)

    به نام خدا و با سلام بنده به مدت سه سال و نیم راننده پیکاپ در اداره راه آهن بودم که بنا به موقیعت ریلهای راه آهن هم در جاده و هم در بیابان باید سفر میکردیم.اولین اشکال این خودرو جای کم داخل کابین آن است مخصوصا برای نفرات صندلی عقب.دومین ایراد پیکاپ شتابگیری کم آن در جاده آسفالته و کند بودن آن در سربالایها.ولی اگر از مزایای آن بخواهم بگویم نرم بودن فرمان دنده پدالها برای راننده و صدای فوقالعاده آن که در عین غرش نرم هم هست و مزیت بعدی آن عایق بندی خوب آن است که صدای بیرون خیلی کم وارد کابین می شود و بهترین قسمت آن کولر بسیار قوی آن که با پرده کشی از شماره یک نمی توان بیشتر کرد و به نظر من قسمت فوق العاده آن رانندگی در بیابان،کوهستان،و در مناطق صعب العبور است و این رو بگم اگه دست فرمونت خوب باشه و با سرعت روی تپه های خاکی برید مثل گربه با چرخهایش میاد روی زمین.خداحافظ

  • یوونتوس یوونتوس (1 مهر 1393 ساعت 19:13)

    ای کاش قدرت موتورش یه کم بیشتر بود.