1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. جیلی
  4. امگراند 7
  5. اتوماتیک (2012-2014)

جیلی امگراند 7 اتوماتیک 2012-2014

Geely Emgrand7 Automatic 2012-2014

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1792 سی سی
بنزین سوز
4
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
بیشتر

معرفی خودروجیلی امگراند 7 اتوماتیک 2012-2014

جیلی امگرند اتوماتیک دومین نسخه از جیلی امگرند است که در سال 2012 توسط شرکت جیلران موتور به ایران معرفی و عرضه شد. جیلی امگرند یکی از محصولات کمپانی چینی جیلی است که برای اولین بار در سال 2009 معرفی و سپس به بازارهای هدف جیلی عرضه شد. این خودرو ابتدا با نسخه دنده‌ای و سپس با نسخه اتوماتیک به بازار ایران آمد.

جیلی امگرند اتوماتیک یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چینی بازار ایران است که از ابتدای زمان عرضه و فروش در بازار ایران توانست در بازه زمانی کمی به فروش قابل قبولی دست پیدا کند و برند جیلی را در ایران مطرح سازد. در واقع کمپانی جیلی سعی داشت امگرند را برای بازارهای اروپایی تولید کند و به خاطر همین هم سبک و سیاق این خودرو هیچ شباهتی به سایر خودروهای چینی آن زمان بازار ایران ندارد.

 

 

جیلی امگرند اتوماتیک نقره ای.jpg

 

  بررسی طراحی ظاهری

این خودرو بر روی پلت فرم تویوتا کرولا ساخته شده و از نظر ظاهری نیز ساده و بدون هیچ زرق و برقی است. در نمای جلوی آن چراغ ها طراحی کشیده، خشن و بدون زوایای تند و تیز دارند. جلو پنجره این خودروی چینی به صورت چسبیده به چراغ های جلو است که با خطوط افقی طراحی شده و وسط آن نیز لوگوی سابق جیلی قرار گرفته است. سپر جلو بدون هیچ حجم دهی خاصی طراحی شده و تنها یک خط روی آن انتهای هر دو چراغ را بهم وصل کرده است. قسمت پایین سپر آن نیز میزبان یک ورودی هوای دیگر و چراغ های مه‌شکن خودرو است. روی کاپوت این خودرو نیز تنها دو خط مایل نسبتا عمیق طراحی شده که باعث شده‌اند این خودرو عضلانی‌تر به نظر برسد.

 

عکس جلو جیلی امگرند اتوماتیک.jpg

 

به بخش جانبی جیلی امگرند که می‌رسیم با ساده ترین بخش خودرو مواجه می‌شویم. شیشه درب ها اندازه نسبتا بزرگی دارند، از این رو فضای دید و نور بسیار خوبی برای سرنشینان فراهم می‌شود. یک خط نسبتا برجسته از روی گلگیر جلوی خودرو شروع شده و با عبور از دستگیره درب ها تا روی چراغ عقب خودرو کشیده شده است.

پایین درب ها در قسمت رکاب نیز یک فرو رفتگی نسبتا عمیق تعبیه شده که به همراه برآمدگی های هر دو گلگیر خودرو نمای جانبی جیلی امگرند را عضلانی تر کرده‌اند.

از دیگر نکات مثبت جیلی امگرند اتوماتیک طراحی و اندازه بزرگ رینگ‌ها است که کاملا با ظاهر کلی خودرو هماهنگ است.

 

جیلی امگرند 7 از پهلو.jpg

 

نمای عقب آن کمی شبیه به مرسدس بنز کلاس S سال 2010 شده است و همین مورد سبب شده تا برخی از مالکان این خودرو با کمی تغییرات جزئی روی چراغ ها و جایگزین کردن لوگوی مرسدس بنز با لوگوی جیلی، حس و حال سوار شدن به مرسدس بنز را به خود بگیرند!

چراغ‌های عقب به صورت یک تکه، چند وجهی و با گرافیک داخلی قابل قبول طراحی شده‌اند و در دو طرف درب صندوق عقب خودرو تعبیه شده‌اند. درب صندوق آن همانند درب کاپوت حجیم و بزرگ طراحی شده است. روی درب صندوق عقب یک خط کرومی سرتاسری قرار گرفته که دو چراغ عقب را به همدیگر متصل می‌کند. بالای این خط کرومی تنها لوگوی جیلی قرار گرفته و در زیر آن نیز محل نصب پلاک تعبیه شده است. سپر جیلی امگرند به صورت یک تکه و بزرگ طراحی شده که میزبان سنسورهای دنده عقب و در دو طرف آن نیز دو مه‌شکن و شب‌نما است.

 

تصویر جیلی امگرند اتوماتیک.jpg

 

  مشخصات فنی

زیر درب موتور جیلی امگرند اتوماتیک یک موتور 4 سیلندر 1/8 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است که توانایی تولید 138 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده آن نیز از نوع CVT با شبیه سازی 6 سرعته است که قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

این قدرت برای به حرکت درآوردن این خودرو کافی است و از پس این خودروی سدان بر می‌آید. شتاب 0 تا 100 جیلی امگرند اتوماتیک 12 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت است. مصرف ترکیبی این خودرو در حدود 7/2 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد.

 

موتور جیلی امگرند اتومات.jpg

 

  بررسی کابین و فضای داخلی 

درون کابین آن با طراحی ساده‌ای نسبت به خودروهای امروزی روبرو هستیم که البته نسبت به سال طراحی این خودرو کاملا طبیعی است. در بالاترین قسمت داشبورد وسط یک ساعت دیجیتالی قرار گرفته است. زیر قسمت ساعت دو دریچه سیستم تهویه مطبوع خودرو با طراحی تقریبا مربعی به همراه یک دکمه فلاشر تعبیه شده‌اند.

قسمت میانی داشبورد نیز میزبان یک مانیتور نسبتا بزرگ و بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که البته در بعضی مدل‌های جیلی امگرند دنده‌ای به جای مانیتور یک ضبط ساده قرار دارد. بخش انتهایی داشبورد نیز خروجی برق به همراه تعدادی جای کلید جا خوش کرده‌ که احتمالا مربوط به آپشن‌هایی است که در ایران از روی این خودرو حذف شده‌اند. غربیلک فرمان این خودرو ظاهر ساده‌ای دارد و به صورت 4 شاخه طراحی شده که وسط آن لوگوی جیلی و در شاخه‌های کناری کلیدهای کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی قرار گرفته‌اند. پشت آمپر این خودرو نیز خیلی ساده و به صورت دو دایره‌ عقربه‌ای و دو نمایشگر کوچک دیجیتالی است.

کابین جیلی امگرند ارگونومی بالایی دارد و راننده را در بلند مدت برای کار با ادوات خسته نمی‌کند. کیفیت متریال به کار رفته داخل کابین نیز متوسط رو به بالاست. فضای پا و سر نیز برای سرنشینان هر دو ردیف مناسب است و به خاطر اندازه خوب شیشه‌های جانبی، نور و دید مناسبی در کابین وجود دارد.

 

فضای داخلی جیلی امگرند اتومات.jpg

 

داخل اتاق جیلی امگرند اتومات.jpg

 

امکانات رفاهی و ایمنی 

این خودرو در بخش امکانات رفاهی در سطح متوسطی قرار می‌گیرد و خودروی قابل قبولی است، همین امکانات نیز توانست فروش این خودرو را بالا در همان زمان عرضه بالا ببرد. امکاناتی همچون:

چراغ جلو به همراه تنظیم ارتفاع - چراغ مه‌شکن جلو و عقب - دستگیره در با تریم فلزی - رینگ آلومینیومی 16 اینچی - آنتن درون شیشه - گرمکن شیشه عقب - شیشه‌های جلو و عقب با سیستم HSEA سبز رنگ - سانروف برقی - آينه هاي برقي با گرمكن و قابليت جمع شوندگي دستي - كنسول جلو با تريم طوسي نقره اي - تريم داشبورد چرم - رودري ها با تريم چرم - فرمان چرم مجهز به كليد هاي كنترلي - ركاب استيل - چراغ زير درب راننده - چهار پنجره مجهز به سيستم Power Windows - شيشه ها با محافظ نويز - پرده شيشه عقب با قابليت جمع شوندگي دستي - صندلي هاي چرم - صندلي ها عقب تاشو - سنسور تشخيص كمك راننده - چراغ هاي جلو با قابليت روشن شدن اتوماتيك - آينه وسط با قابليت مات شدن - نمايشگر ضربه از كنار درب ها - سنسور عقب - باك بنزين ضد انفجار و ضد نشتي با 6 لايه مواد پليمري مخصوص - صندلي برقي راننده با قابليت تنظيم 8 حالته - آینه بغل مجهز به راهنما و سيستم نويگيشن صوتي به همراه پخش DVD با صفحه نمایش 6.5 اینچی.

 

فرمان جیلی امگرند اتومات.jpg

 

امگرند اتوماتیک از نظر ایمنی نیز خودرویی قابل اعتماد و ایمن است. این خودرو در سال 2011 توانست 4 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ کسب کند. این خودرو امکانات ایمنی نظیر: 6 کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، سیستم کلید ضد سرقت، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده، دارای ریموت کنترل رادیویی و باک بنزین ضد انفجار شش لایه را داراست.

  بررسی بازار و قیمت

جیلی امگرند اتوماتیک در اسفند ماه 1400 قیمتی در حدود 350 میلیون تومان را تنها در نسخه های دست دوم در مدل 2015 را داراست. این خودرو بخاطر خدمات پس از فروش ضعیف و کمبود قطعات بازار پر رونقی ندارد.

 

  نتیجه گیری

جیلی امگرند اتوماتیک یکی از با کیفیت ترین خودروهای چینی بازار ایران است که در همان ابتدای عرضه در ایران به علت کیفیت سواری خوب، امکانات رفاهی مناسب، ایمنی بالا و همچنین قیمت بسیار رقابتی با استقبال خوبی مواجه شد. این خودرو با اینکه مدت کمی در بازار خودروی کشور حضور داشت اما توانست اعتبار خوبی را برای خود کسب کند. این خودرو با اینکه از نظر خدمات پس از فروش و بازار دست دوم ها متاسفانه حال و روز خوبی ندارد اما کماکان یکی از گزینه‌های خوب و قابل اعتماد بازار ایران است.

گالری جیلی امگراند 7 اتوماتیک 2012-2014

نظرات کاربران
  • عباس 16 شهریور 1401 ساعت 14:49

    درودبه همه جیلی سواران عزیز من از سال 2014که این ماشین رو صفر از نمایندگی تحویل گرفتم غیر از سرویسهای دوره ای هیچ خرج دیگه ای برام نداشته و فوق العاده ازش راضیم. توصیه میکنم اگر قصد خرید ماشین سواری دارید. فقط در دست اندازها کمی میکوبه قبلا هم مگان داشتم که بخاطر گرانی لوازم و خدمات فروختم. موفق باشید

  • محمد 3 آذر 1398 ساعت 15:07

    با سلام خدمت دوستان من نزدیک 2 ساله اتومات دارم ماشین خوبیه ولی ی مقدار میکوبه و در زمان حرکت گیربکس با سرعت پایین درگیر نمیشه .ضمن اینکه صندلی هاش راحت نیستم و تو مسافرت به نسبت زود خسته میشم ولی هندلینگ عالی و شتابش هم بدک نیس مصرف سوختش هم منطقیه

  • علی 24 مهر 1398 ساعت 10:40

    ببخشید اما بعضیا چرا ******************میکنن استهلاکش اصلا با ماشینای ایرانی قابل قیاس نیست. ماشین کم استهلاک کم مصرف و شتاب بالا و فکر میکنید چرا این مدلو دیگه وارد نمیکنن؟؟؟ جوابش ساده ست چون ماشینی که کم مصرف و کم استهلاک باشه براشون مقرون به صرفه نیست و ماشینای خودشون میمونه سر دستشون

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده چین
  • نام خودرو جیلی امگراند 7 اتوماتیک 2012-2014
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده جیلیران

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1296 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/55R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/55R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1792 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 138 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 172 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 76.6 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SJ
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w30 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده با هوا

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12 ثانیه
  • استاندارد آلایندگی یورو 4
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، زانویی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک 4 شاخه لوکس ، قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ، روکش چرمی
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو ، دارای تیونر ، قابلیت پخش CD , DVD , MP3 , AUX , iPod
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر ، نمایشگر اطلاعات تایرها ، نمایشگر 6.5 اینچی برای سیستم DVD و GPS ، دارای سیستم بلوتوث ، صفحه کیلومتر دیجیتال با طراحی مدرن
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 8 جهت و دارای سیستم حافظه ، صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت ، دارای سیستم گرمکن صندلی های جلو ، ماساژور صندلی راننده سفارشی ، سنسور تشخیص وزن صندلی سرنشین و قطع کننده کیسه هوا
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم ، قابلیت تا شوندگی ، دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج
  • سیستم آیینه ها آینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن ، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار و سبز رنگ به همراه سیستم HSEA ، آنتن درون شیشه ها ، سیستم پاور ویندو برای تمام پنجره ها ، شیشه ها با سیستم محافظ ضد صدا
  • سیستم های سقف سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای دارای سیستم تنظیم ارتفاع ، دارای مه شکن ، سیستم شتشوی چراغها ، دارای تنظیم اتوماتیک نور چراغها
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب
  • سیستم های کمک رانندگی سیستم کروز کنترل سفارشی، دوربین دید عقب سفارشی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • عباس عباس (16 شهریور 1401 ساعت 14:49)

    درودبه همه جیلی سواران عزیز
    من از سال 2014که این ماشین رو صفر از نمایندگی تحویل گرفتم غیر از سرویسهای دوره ای هیچ خرج دیگه ای برام نداشته
    و فوق العاده ازش راضیم.
    توصیه میکنم اگر قصد خرید ماشین سواری دارید. فقط در دست اندازها کمی میکوبه
    قبلا هم مگان داشتم که بخاطر گرانی لوازم و خدمات فروختم.
    موفق باشید

  • محمد محمد (3 آذر 1398 ساعت 15:07)

    با سلام خدمت دوستان من نزدیک 2 ساله اتومات دارم ماشین خوبیه ولی ی مقدار میکوبه و در زمان حرکت گیربکس با سرعت پایین درگیر نمیشه .ضمن اینکه صندلی هاش راحت نیستم و تو مسافرت به نسبت زود خسته میشم ولی هندلینگ عالی و شتابش هم بدک نیس مصرف سوختش هم منطقیه

  • علی علی (24 مهر 1398 ساعت 10:40)

    ببخشید اما بعضیا چرا ******************میکنن استهلاکش اصلا با ماشینای ایرانی قابل قیاس نیست. ماشین کم استهلاک کم مصرف و شتاب بالا
    و فکر میکنید چرا این مدلو دیگه وارد نمیکنن؟؟؟
    جوابش ساده ست چون ماشینی که کم مصرف و کم استهلاک باشه براشون مقرون به صرفه نیست و ماشینای خودشون میمونه سر دستشون

  • علی علی (24 تیر 1398 ساعت 21:41)

    سلام بنده بیشتر از شش ساله که این ماشینو دارم ماشین بسیار با کیفیت و عالی هست. پیشنهاد میکنم دست دومشم گیرتون اومد حتما بخرید

  • سید سید (13 خرداد 1398 ساعت 18:23)

    سلام این پیام میزارم برای اونای که می خوان جیلی بخرن نه اینکه دارن
    ماشین بدی نیست نمیشه بگی خوب مثل همه ماشینها مشکل داره نگاه کن ببین مزایا ومعایبش به سود هست بخری یا نه اپشن نسبت به ماشینهای ایرانی بجز دنا پلاس بیشتره واستعلاکش نسبت به ماشینهای ایرانی بجز ال90 وپراید کمتره قطعاتش بیشتر تو مرکز استانها گیر میاد یا نمایندگی تعمیرات قطعاتشم گرونه وکمیاب البته نه همه قطعاتش ضمنا شما زمان خرید دقت کنید ارزش خرید خودرو 40 درصد وخدمات ونگهداری وتامین قطعات 60 درصد هست دوستمان که میگفت دنده 2 خراب بوده وچندین ماه به خاطر یک قطعه ماشین ایراد داشته را مد نظر بگیر ببین اگر اینطوری به دستان نگاه کنی برو میتسوبشی گالانت بگیر سانروف شیشه برقی سیستم لغزش دنده اتومات کولر دوال و.... خیلی ارزونتر از جیلی جالبه قطعاتشم بیشتر از جیلی هست ولی زمان فروش با مشکل مواجعه میشی تو مسافرت اگر تو جاده یا شهر غریب کوچک گیر کنی دردسر های داره که نگو نمیگم جیلی بده ماشین خوبی هست ولی باید به همه نکات دقت کنی بعد ماشین بخری من خودم خریدم وبعد از این مشکلات فروختم وبا افتخار ال 90 زشت خودمو به اون جیلی پر اپشن عوض نمی کنم با تشکر

  • حسین اروم حسین اروم (3 دی 1397 ساعت 00:37)

    سلام.من سال ۹۲ اولین ماشین شرکت جیلی رو خریدم اونموقع که هیچکس ازش آشنا نبود واقعا ماشین عالی بود خیلی با دوام بود ...جیلی بهترین محصول چینی هستش حیف که پشتش نیومد .الان برید سرچ کنید جیلی یه ماشین جدید هم زده قوق العاده هست

  • بهنام بهنام (21 آذر 1397 ساعت 00:59)

    باسلام
    من يكسالى هست كه جيلى اتومات دارم ازش خيلى راضيم هيچ اضافه خرجى ومشكل خاصى نداره نسبت به ماشينهاى هم رده و هم قيمت در طراز خودش امكانات و آپشنهاى بالاترى داره موتور گيربكسش بسيار عالى كارميكنه مصرف سوختش هم عاليه تنها ايرادى كه داره يه كم كوبش كمك هاى عقب خودروست كه اونم ميشه با تعويض كمك هاى تويوتا يا نيسان حل كرد در كل ماشين بسيار خوش استايل و باامكانات هست ايمنى اش هم نسبت به خودروهاى همطراز چينى خيلى بالاتره و توصيه من اينه كه هركى قصد خريد اين ماشين رو داره اصلا شك نكنه و باخيال راحت خريد كنه...باسپاس از مديريت كانال

  • مهدی مهدی (9 مرداد 1397 ساعت 11:17)

    سلام. من مدل دنده دستی 2013 این ماشین را چهار سال و نیم هست که از صفر خودم دارم و الان 120000 تا کار کرده. تصمیم گرفتم که خلاصه ای از تجربه 4 چهار سال و نیم خودم با این ماشین را در اختیار دوستان قرار بدم.
    ایرادات:
    1- خشک بودن ماشین: سیستم تعلیق عقب ماشین کاملا طراحی خشکی داره و کمی برای سرنشین های عقب آزار دهنده است. من لاستیک اصلی ماشین (Giti) را چهار سال داشتم. خشک بود ولی خوب ترمز می گرفت. به خاطر همین عوض نکردم. اون موقع هم بعضی ها می گفتند تعویض لاستیک تاثیر زیادی نداره. من هم نگه داشتم. تا اینکه بعد چهار سال و 95000 کارکرد دیگه گفتم عوض کنم. البته لاستیک ها به نظر هنوز 30 یا 40 هزارتایی کار می کرد. چهارحلقه میشلن primacy 3 با اندازه استاندارد ماشین انداختم. بعد دیدم اصلا ماشین از این رو به این رو شد. نه اینکه کاملا مشکل خشکی عقب حل بشه ولی خیلی بهتر شد. پشیمون شدم که چرا از همون روز اول این کار را نکردم.
    2- مشکل خرابی گیربکس بعد از چهار سال: من به خاطر شرایط کاری خیلی با این ماشین تو جاده هراز راننگی می کنم. بعضی موقع برای سبقت از کامیون ها معکوس های شدیدی می کشم. گویا به خاطر همین دنده 2 ماشین بعد از 4 سال به مشکل خورد. از بهمن 96 که به صدا افتاد رفتم نمایندگی ولی گفتند به خاطر تغییر دستورالعمل ها برای واردات قطعه مشکل داریم. بعد که مشکل دلار پیش اومد و کلا گفتند اگر باز کنیم ماشینت ماهها می خوابه. تا تیر 97 که قطعه را آوردند. تو این مدت دیگه دنده 2 کامل مرخص شده بود. الان هم که رو گارانتی تعمییر کردند ماشین شده مثل روز اول. ولی این چند ماه خیلی رو اعصاب بود. البته در کل بازم داشتم استفاده می کردم. حتی تو روزهای خرابی کامل، از یک به 3 می رفتم. (البته همین الان و تو این اوضاع آشفته گیربکس کامل ماشین را بیرون 7.5 میلیون می فروشند که فکر کنم اگر مجور بشم بعد گارانتی عوض کنم باز هم این ماشین ارزش داشته باشه)
    3- صدای برخورد دو فلز از جلوی ماشین: اون صدای جلوبندی هم که چند نفر دیگر از دوستان جیلی سوار گفتند را من هم هر از چند گاهی می شنوم و هیچ نمایندگی قبول نکرده که مشکلی وجود دارد. فقط یکبار یکی به من گفت که احتمالا پلاستیک بالای فنر لول جلو خورده شده باید عوض بشه. ولی چون صدا خیلی کم پیش می آد دیگه پی اون را نگرفتم. مثلا وقتی که فرمان را زیاد بگیری و با سرعت از روی یک دست انداز رد شی ممکنه اون صدا بیاد. که البته چند بار وقتی بردم نمایندگی هر کاری کردم صدا در نیومد.
    4- البته لایه رنگ ماشین عین روز اوله ولی در کل از روز اول لایه رنگ ماشین خیلی نازک بوده. جاده هراز هم که خودش پر سنگ ریزهای تیز هست. کلا تعدادی نقطه های سر سوزنی ریز جلوی کاپوت و ستونهای جلو افتاده. البته خیلی تو ذوق نمی زنه. این مورد در مورد سمند و 206 صندوقدار (ماشین های قبلی من) هم همینطور بوده.
    5- یک قاب که فکر کنم برای قشنگی موتور روی موتور گذاشتند (که البته می گویند کاربرد جلوگیری از گرم شدن در کاپوت هم داره، البته خود کاپوت نمد داره!) که برای فیکس شدن چهار تا پیچ نازک داره که تو این چهار سال و نیم من فکر کنم هر چهارتاشون به نوبت بریدند و مجبور شدم عوض کنم. وقتی هم می بره موقع گاز دادن یک صدای قرقر بدی از موتور می آد که آدم فکر می کنه موتور و گیربکس پکیده. یکی از نمایندگی ها می گفت موقع تعویض شمع بد بسته شده بریده ولی یکی دیگه می گفت کلا پیچ هاش نازکه به مرور بریده می شه.

    به غیر از این چند مورد تو این چهار سال و نیم واقعا مشکلی نداشتم. حتی یک ایراد ریز دیگه هم نبوده که بخوام اینجا بگم. البته مشکل گیربکس کم مشکلی نیست. ولی به نظر که کامل حل شده. کیفیت رنگ (مثل روز اول درخشان و تمیز)، کیفیت داشبورد، رگلاژ درها (درها از روز اول به نرمی و به آرامی بسته می شوند)، اصلا تغییری نکرده. صندلی ها هم چون بیشتر مواقع تک سرنشین بوده ، صندلی راننده یک نقطه های ریزی کنار درزها ساییده شده ولی در کل سالمه و اصلا از فرم نیافتاده. من با این ماشین چندبار تو برف های سنگین جاده هراز با زنجیر چرخ رفتم. سالهای اول خرید، جاده هراز چاله ها و کنده کاری های بدی تو سطح جاده داشت. بارها پیش اومد که یک دفعه افتادم تو چاله و هر بار می گفتم که جلو بندی ماشین مرخص شده. البته لاستیک خشک و پهن بودن لاستیک خیلی کمک کرد که آسیب نبینه ماشین. ولی در کل چشم نخوره جلوبندی بسیار عالیه. جالبه که من تو چهار سال اصلا نیاز به بالانس پیدا نکرده بودم. ولی از روزی که برای تعویض لاستیک بالانس کردم 2 بار دیگه تا الان نیاز به بالانس چرخ ها پیدا کردم. البته فکر کنم این یکی هنر دست آپاراتی های ایرانه. لنت جلوی ماشین هم تقریبا تو 110000 عوض کردم ولی بازهم خیلی زودتر از زمان خاتمه. صفحه کلاچ هم هنوز کار می کرد ولی موقع تعمیر گیبرکس دیگه گفتم عوض کنند. من یکبار از این راننده خطی شمال-تهران که جیلی داشت پرسیدم اون گفت که من 200000 صفحه کلاچ عوض کردم. اون 4 سال با جیلی 450000 کار کرده بود. خودش که می گفت که اصلا مشکلی نداشته. مخصوصا گیربکس که برای من خیلی سوال مهمی بوده. تازه من قضیه معکوس کشی خودم را گفتم اون گفت که من هم همینطوری رانندگی می کنم. حالا نمی دونم شانس من بوده یا قضیه یک چیز دیگه است. من فقط هر 7500 ماشین را برای سرویس بردم نمایندگی. در مورد کولر هم واقعا عالیه. خیلی خوب خنک می کنه. تو گرمای جادهای کویری تو تابستون باهاش بودم و جواب داده. نکته مهمتر اینه که شما تو جاده های کوهستانی هم می تونی با خیال راحت با کولر روشن رانندگی کنی و من که اصلا احساس کم شدن قدرت موتور نداشتم. چیزی که بعضی موقع تو سمند و 206 صندوقدار (با موتور 1600) من رو اذیت می کرد (البته چون من همیشه دوست دارم باحداکثر سرعت مجاز برم و خوشم نمی آد سرعتم یک جاهای کم بشه) و اون این بود که تو شیب زیاد یا زمان سبقت تو سر بالایی باید کولر را خاموش می کردم. ولی با این ماشین اصلا نیاز نشد. تو شیب جاده تقریبا اکثر جاها دنده 5 برای 90 جواب می ده. همچنین تو آزادراه قزوین- رشت هم که زیاد تردد داشتم دنده 5 برای سرعت 120 تو سربالایی تند جواب می ده. حتی با سرنشین کامل. موتور اصلا مشکلی نداره. البته من شنیدم که اونهایی که دنده اتومات دارند یک کمی از قدرت موتور ناراضی هستند ولی من که مشکلی احساس نکردم. ترمز ها هم که واقعا به عینه دیدم که چقدر خوبه. بارها پیش اومده ترمزهای شدید، حتی تو شیب بازهم جواب داده. البته یک بارهم باعث شد که عقبی بزنه. البته نکته جالب سپر نرم و انعطاف پذیر این ماشینه. که تو اون تصادف سپر در ظاهر مشکلی نداشت ولی دیاق سپر که فلزی سه لایه هست یکم تو رفتگی پیدا کرد که اصلا از بیرون معلوم نبود. البته ماشین عقبی بیمه بود. اولش بیمه گفت فقط یک سنسورهای عقب آسیب دیده و سپر را به زور قبول کرد که عوض بشه. چون انگار بر اثر ضربه سپر پیچ خورده بود و لبه سپر یکمی تو پیچ خوردن یک حالت پارگی پیدا کرده بود. چون صندوق و بدنه هیچ مشکلی پیدا نکرده بود. ولی بعد که بردم نمایندگی بازکردن دیدن دیاق آسیب دیده و با بیمه نامه نگاری کردند و حلش کردند. ولی ماشین عقبی که 206 بد نابود شد. سپر، جلو پنجره، کاپوت و رادیاتش داغون شده بود. این هم یکی از دوستان گفت که از مزایای این ماشینه که سپر عقبش طوری طراحی شده که تو تصادفهای بد هم خیلی دیر ضربه به شاسی و اتاق می رسه. تصادف آرومتر از این توی یک کوچه برای برلیانس یکی از دوستان اتفاق افتاده بود ولی صندوقش جمع شد. تعادل ماشین تو پیچ های تند هم کاملا عالیه و کاملا در دست راننده هست. البته ممکنه سرنشین ها به در و دیوار بخورند ولی ماشین تو دست راننده هست. البته من در مقایسه با سمند می گم. چون پیچ هایی که با سمند 80 رد می کردم یکم احساس می کردم ماشین داره در می ره با این ماشین با خیال راحت 100 رد می کنم. البته درباره مقایسه با پرشیا هم یکی از اقوام که عاشق پرشیا بود نسشت تو ماشین به ادعای اون خیلی از پرشیا هم سرتره. 206 هم که از این نظر از سمند خیلی بدتره. ضبط و بلندگوی ماشین هم در حد خودش خیلی خوبه. صدای باندهاش خیلی شفافه، صداهای ریز را خیلی خوب می شنوی. آهنگ های با صدای بلند را هم خیلی خوب بدون زرهای جرجر پخش می کنه. مگر اینکه آهنگ خودش کیفیت نداشته باشه. البته من خیلی سیستم نبستم ولی با ضبط تمام ماشین های هم رده که نشستم مقایسه کردم خیلی تفاوت داره. حتی تو ماشین چند تا از دوستانم که کلی هزینه (البته 2 میلیون 3 سال پیش) برای سیستم و به خصوص باند کرده بودند نشستم بازهم احساس من این بود که از اونها هم چیزی کم نداره. ما چندین مسافرت 5 نفره و حتی 6 نفره (نفر ششم یک نوجوان 12 ساله) رفتیم و خیلی مشکل نداشتیم. البته در طراحی همه ماشین های سواری عقب برای دو نفر راحت جا داره. ولی خوب این تعداد در مقایسه با سمند راحتتر نشسته بودند (ما یکبار با کمری هم که رفیتم 3 نفر عقب خیلی راحت نبود. البته سرنشین های عقب یکم از خشکی کمک های عقب شاکی بودند که با سرنشین زیاد کمتر به چشم می آید. صندوق ماشین هم خیلی زیاد جا داره و برای مسافرت شلوغ عالیه. در کل ماشین بسیار دوست داشتنی هست. و من را قانع کرده که تا الان نگهش دارم. من که هر سال یک ماشین عوض می کردم تا الان که نگه داشتم. البته الان که بازار آتیش گرفته و همه ترجیح می دهند که اونی که دارند را خوب نگه دارند. یک بار هم صبح که اومدم سر وقت ماشین دیدم که استارت می خوره ولی روشن نمی شه. با چند تا مکانیک و باطری سازی نزدیک خونه صحبت کردم. گفتم که باک پره و ماشین روشن می شه ولی سریع خاموش می شه، همه گفتند سیستم سوخت رسانی مشکل داره. تا اینکه شماره نمایندگی را پیدا کردم و زنگ زدم، اونها گفتند که باطری تمام شده و سریع برم یک باطری ساز بیارم ماشین را روشن کنه. حالا من رفتم به باطری ساز می کم بیاد اون قبول نمی کنه، می گه نمایندگی الکی می گه. به زور آوردمش ماشین را روشن کرد و بهد رفتیم مغازه طرف باطری را عوض کردیم. باطری یاز خودش تعجب کرده بود. ولی مارک باطری رو که دیده بود گفت مارک VARTA خیلی خفنه. و گفت اگر ماشین تو گمرک نخوابیده بود احتمالا این باطری حالا حالا ها کار می کرد. البته من گفتم شارژ کنه اون گفت که شارژ جوا نمی ده. دیگه ما هم حرفش را قبول کردیم. البته ایمنی بالا و ایربگ های زیاد هم خودش یک احساس امنیت و آرامش به آدم می ده. و اینکه نمی دونم کدوم ماشین چینی تو ایران هست که تست یورو انکپ شده باشه. مطمئن نیستم ولی فکر کنم این ماشین تنها چینی باشه که تونسته چهار ستاره ایمنی اروپا را کسب کنه. البته شاید برای بقیه ماشین ها صرفه اقتصادی نداشته تو این تست شرکت کنند. نکته خیلی مهم در مورد نرم بودن جنس مواد داشبورده که تو هیچ ماشین چینی که الان تو بازار تا 100 میلیون من دیدم اینطوری نیست. من تو او دوره مشکل گیربکس که رفتم تو فاز تعویض ماشین و کلی بررسی کردم دیدم من اگر 60 میلیون هم بگذارم روی این ماشین باز هم یک ماشین با کیفیت مونتاژ و متریال این ماشین نمی تونم بخرم. البته بودن ماشین هایی با امکانات خود و البته اتوماتیک (چون ماشین من دنده دستی بوده و رفتن به سمت اتومات شاید کمی پیشرفت به حساب بیاید که البته جای کمی صحبت داره، مخصوصا با مدل استفاده من). و البته در دوره خرابی گیربکس تمام نمایشگاه دارها پول یک گیربکی کامل را از ماشین کم می کردند و می خریدند و این شد که منصرف شدم. الان هم که شده مثل روز اول دلم نمی آد بفروشم. البته اگر با 60 میلیون سر بشه ماشین صفر خوب پیدا کرد شاید بفروشم. ولی الان هرچی که بررسی کردم خیلی گزینه با کیفیتی پیش رو نیست. (البته این کاملا یک نظر شخصیه و لزوما یک نظر کارشناسی نیست)

    سینا سینا (4 آذر 1397 ساعت 21:17)

    واقعا ممنون بابت اطلاعاتتون بله درسته جیلی واقعا بهترین ماشین چینی تو رنج قیمت خودش بود فقط حیف که وارداتش متوقف شد اگه نظر من را بخواهید میگم بفروشید چون بشدت قطعات یدکی کم شده به خصوص الان با تحریم ها تادر آینده به مشکل بر نخورید بازم میگم از بقیه ماشینای چینی سر تر بود اگه باز م وارد میشد هنوز سگش شرف داشت

    بابک بابک (18 فروردین 1398 ساعت 15:24)

    فعلا که تمام قطعاتش توی نمایندگی هاش موجوده و قطعاتشم از نظر قیمت از خیلی ماشین های رده پایین تر از خودش ارزونتر هست و مشکل کمبود قطعه نداره این ماشین

  • محسن محسن (22 اردیبهشت 1397 ساعت 11:49)

    سلام من ۳سال هست مدل دندهای دارم و تا حالا اصلا اذیتم نکرده و خداییش خدمات هم خوب میده و اطاق جادار و کلاس خوبی داره نسبت به ۵۰تومان

    محمد محمد (2 خرداد 1397 ساعت 00:14)

    سلام به همه دوستان والله من چند ماهی خریدم ولی از صندلی سفت ناراضی ام و همچنین کمک های خشک ک خیلی سرو صدا بیرون رو منتقل میکنم داخل
    دوستان اگر پیشنهادی دارن ممنون میشم

  • مهرزاد مهرزاد (15 اردیبهشت 1397 ساعت 22:22)

    واقعا عالیه نامبر وان سه ساله دارم چیزی از ماشینای کره ای کم نداره به نسبت قیمتش.کم مصرفم هست. جیلی بهترین برند چینه.
    چری و لیفان برند خوبی نیستن کلی ماشین زدن مفت نمیرزن.اما بدون اغراق واقعااا راضیم خداوکیلی

  • حسین حسین (17 فروردین 1397 ساعت 18:02)

    سلام خدمت دوستان.من ۵۳۰ دارم میخوام عوض کنم و جیلی بگیرم.البته ۲۰۱۴ .
    میخوام از. فقا عزیز بپرسم آیا جیلی مثل ۵۳۰ مشکل کمک و جلوبندی داره یا نه..خواهشا تعریف الکی نکنید و بیخود از تفاوتهای خودرو داخلی و خا جی نگید همه میدونن..
    با تشکر

    رضا ظهوری رضا ظهوری (19 مرداد 1397 ساعت 01:52)

    سلام
    من دو ماهه خریدم قبلا ۵۳۰ داشتم کمک هاش رو ماکسیمایی نصب کردم و تایرها رو ۶۰ انداختم خداییش خیلی نرم بود
    در مورد این ماشینم جیلی بگم خدمتتون
    نسبت به ۵۳۰ مصرفش خیلی بهینه هست
    شتابش از ۵۳۰ ببشتره
    کابین خیلی خوب عایق بندی شده وقتی شیشه ها بالا هستن صدا کم میاد داخل کابین ولی ۵۳۰ صدای باد و صدای لاستیکا زیاد بود
    و در آخر ۵۳۰ سیستم عقبش چرخ ها جدا از هم هستن به همین خاطر توی دست اندازا فقط بالا و پایین و کمی ضربه جانبی میزند
    ولی جیلی مثل ال نود ضربات جانبی زیادی توی دست انداز وارد میکنه چون عقبش اکسل داره
    ۵۳۰ توی پیچ ها به خاطر اکسل نداشتن یکم عقبش گیجی داره ولی جیلی در این مورد خیلی بهتر عقبش در اختیار راننده است

  • مجید مجید (6 فروردین 1397 ساعت 14:16)

    با سلام
    خدمت دوستان
    من خودم دارم دوسال اول خوب بود نه عالی الان کلا از موتور وجلوبندیش ریخته به هم یه روز سواری یه هفته تعمیرگاه بردمش شیراز کلا صفرش کردم چرا کسی نمیخره ای خداااااااااا خسته شدم تف به شرفش روز اول ماشین چینی آورد راست میگن ماشین ژاپنی فرانسوی با این قیمتا بیارن والا حاضرم پراید میخریدم بی دغدغه تر بودم

    محسن محسن (18 فروردین 1398 ساعت 15:32)

    دوست عزیز تمام کسایی که جیلی امگرند دارند بعده 4 سال اظهار رضایت میکنند مثل خوده من که بعده 4 سال دلم نمیاد ماشینمو عوض کنم چون واقعا مثل روز اولشه و به نظر تمام کارشناسان جیلی امگرند 7 جزو کم استهلاک ترین ماشین هاست و نمیدونم شما با ماشین چیکار کردین و یا آیا اصلا تا به حال جیلی سوار شدین یا نه ؟؟!!!! به هر حال من با نظر شما مخالفم و کاملا اشتباهه نوشتتون

    علی علی (21 خرداد 1400 ساعت 10:09)

    کاملا موافقم
    جیلی کم مصرف و کم استهلاک و کلا فوق العاده به صرفه ست
    من خودم سه ساله دارم و خیلی راضی هستم

    ایرانی سوار ها نمیدونن چی میگیم

  • احمد مجردی احمد مجردی (7 دی 1396 ساعت 22:45)

    من میخوام ماشینمو عوض کنم.ماشینی که دارم چری سواریه.به قول دوستمون چینیه آشغال.ولی 4ساله دارمش دست دوم خریدم به بیست تومن حتی یک پیچشو عوض نکردم.ولی اگه پژو یا سمند میخریدم بیچاره میشدم.متاسفانه صنعت خودرو سازی ایران و افرادی که در راس حکومت هستن وخودشون سهامدار می باشند دارن خون ملت رو میخورن والان هم دارن تعرفه ی خودروی وارداتی رو بالا میبرن تا آمار تلفات بره بالا.چون پول ما ایرانیها بیشتر از جونمون براشون ارزش داره.سگ هرماشین چینی به هرخودروی ایرانی شرف داره.الان هم تصمیم گرفتم جیلی اتومات بگیرم.قطعاتش هم اگه پیدا نشد فدای سر همون چینیهای چشم بادومیه باشرف

  • احمد مجردی احمد مجردی (7 دی 1396 ساعت 22:43)

    من میخوام ماشینمو عوض کنم.ماشینی که دارم چری سواریه.به قول دوستمون چینیه آشغال.ولی 4ساله دارمش دست دوم خریدم به بیست تومن حتی یک پیچشو عوض نکردم.ولی اگه پژو یا سمند میخریدم بیچاره میشدم.متاسفانه صنعت خودرو سازی ایران و افرادی که در راس حکومت هستن وخودشون سهامدار می باشند دارن خون ملت رو میخورن والان هم دارن تعرفه ی خودروی وارداتی رو بالا میبرن تا آمار تلفات بره بالا.چون پول ما ایرانیها بیشتر از جونمون براشون ارزش داره.سگ هرماشین چینی به هرخودروی ایرانی شرف داره.الان هم تصمیم گرفتم جیلی اتومات بگیرم.قطعاتش هم اگه پیدا نشد فدای سر همون چینیهای چشم بادومیه باشرف

  • فرهاد فرهاد (6 آبان 1396 ساعت 14:36)

    پنج ماهه دست دومشو گرفتم 48 میلیون ،عالیه ،دنده معمولیه علی الخصوص رنگ موکا(جیگری) واقعاً چشم هم رو درمیاره!

  • حسن حسن (11 شهریور 1396 ساعت 11:03)

    سلام دوستان این ماشین به دوهزار هم نمی ارزد من مدل 2014خریدم الان یک ایرادی پیدا کرده که نه کسی ازش سر در میارن و نه قطعه اش پیدا میشه به هیچ وجه سراغ ماشین های چینی نروید با شرکت سازنده در چین هم ارتباط برقرار کردم کمکی به من نکردند.از دوستان و یا صاحب نظران مخصوصا مجله ماشین اگر از دستشان کمکی بر میاد لطفا ایمیل بزنید،ناگفته نماند که بجا ایران هم نتونسته کاری بکند.

    فرهاد فرهاد (6 آبان 1396 ساعت 11:13)

    سلام عزیز ولی بدجوری چشم بسته غیب گفتی ها!! اصلا سوارش شدی که داری اینقدر داستان از خودت مینویسی!!
    ماشین عالی فول آپشن کیفیت درحد هیوندای سوناتا!! که 180میلیونه؟

    کیان کیان (6 مرداد 1397 ساعت 23:57)

    میشه بگین مشکل ماشینتون چی بود و چطوری حل شد؟

    محسن محسن (18 فروردین 1398 ساعت 15:36)

    من شرط میبندم که شما اصلا سوار جیلی نشدین و احتمالا در آرزوی سوار شدنش هستین

  • پری سلطانی پری سلطانی (21 مرداد 1396 ساعت 20:41)

    دوستانی که جیلی دارن قطعات یدکی خودرو گیرمیاد؟نمایندگیش قطعات واردمیکنه؟یاجایی توتهران وقم میشناسن که قطعاتش یافت بشه؟

  • ساسان ساسان (16 مرداد 1396 ساعت 18:11)

    باسلام حدود یکسال که جیلی اتومات دارم . من که واقعا ازش راضی هستم اما مدتی که در هنگام رانندگی در جاده های ناهموار و ناصاف صدای مثل به هم خوردن دو آهن یا فلز از قسمت جلو داشبورد و سمت راننده میاد که خیلی رو اعصابم هست . به تعدادی نمایندگی مراجعه کردم ولی تشخیص ندادند و گفتند ایرادی نداره . میخواستم از دوستانی که جیلی دارند و یااحیانا اطلاعی دارند ممنون میشم راهنمایی کنند .

    ماهان ماهان (23 آبان 1396 ساعت 22:52)

    سلام این مشکل مربوط به کمکها و جلو بندیه ببر پیش یه جلو بند خوب درستش میکنه

  • بهرام بهرام (16 مرداد 1396 ساعت 10:38)

    باسلام من بهرامی ازاصفهان هستم یک جیلی صندوقدارش رویکساله دارم خیلی ازش راضیم ماشین فوق العاده ایه وقتی پشتش میشینم واقعا کیف میکنم اصلاباماشین خارجی هیچ فرقی نداره آپشنهاش خوبند مسافرتم باهاش رفتم آخ نگفته مصرفش عالیه صدی هفتامیسوزونه شتاب وقدرتش عالیه اگرقصد خریدشوداری حتماتوصیه میکنم بخرپول یه پارس آشغالیه ایرانخودروروبراش میدی ولی زمین تاآسمون فرقشونه یدونه پیچش به صدتاال نود وپارس وسمندمی ارزه.دس دس نکن بخر عاااااااالیه.به واله عالیه.

  • امیر امیر (31 تیر 1396 ساعت 22:25)

    سلام من مدت 1 ساله دارم و 50.000 کیلومتر راه رفتم فقط این بگم نسبت به قیمتش و ماشینای تولید داخل ماشین خوبیه موتورش خیلی خوب عمل میکنه تو شتاب گیری خوبه وکلا سگش میرزه به ماشینای ایرانی من که راضیم

خودروهای هم رده