1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. یخ بازار خودرو به آرامی آب میشود

یخ بازار خودرو به آرامی آب میشود

27 دی 1395
  • 1

اجرای طرح های تشویقی از سوی دولت به نفع بازار خودرو نخواهد بود و تنها خودروسازان را منتفع می‌سازد.

 آب شدن یخ بازار خودروی کشور با حداقل سرعت

وضعیت بازار خودرو از ابتدای سال 94 در رکود قرار داشت اما طی یک سال گذشته این بازار کمی رونق گرفت البته به دوران قبل از رکود بازنگشت. به گفته بسیاری از فعالان بازار خودرو این رونق پایین بازار تا پایان سال 95 در این بازار باقی خواهد ماند و امسال هم همچون سال‌های گذشته شب عید وضعیت بازار همچ تغییری نخواهد کرد و رنگ و بوی رونق به خود نخواهد گرفت.

خبرها حاکی از آن است که شرکت‌های خودروسازی از دولت خواسته اند تا طرح‌های مشابه به وام 25 میلیون تومانی را تکرار کرده و بازار را با این کار از حال و روز فعلی جدا کند. البته نمایشگاه داران خودرو اجرای مجدد این طرح را به ضرر بازار غیر کارخانه ای می دانند.

این درخواست در حالی است که شرکت‌های خودروسازی وضعیت رکود را اصلاً حس نمی‌کنند و همچون سال گذشته خودروهایی دپو شده ندارند.

در همین راستا، یک نمایشگاه‌دار بازار خودرو، در خصوص وضعیت فعلی این بازار به"پرشین خودرو" گفت: در این روزهای سرد زمستان بازار خودرو بسیار سرد و خلوت است و اینگونه که به نظر می‌رسد تا پایان سال هیچ امیدی به رونق این بازار نخواهیم داشت و امسال بازار خودرو با رکود سال را به پایان خواهد رساند.

او افزود: شرایط بد اقتصادی مردم و تغییر فصلی از جمله عواملی بود که طی دو سال گذشته رکود در بازار را شکل می‌داد و در حال حاضر هم خبرهایی به گوش می‌رسد که قرار است دولت به درخواست شرکت‌های خودروسازی، طرح‌هایی مشابه به وام 25 میلیون تومانی را اجرایی کند، که اگر این طرح اجرایی شود رکود بازار خودرو دوچندان خواهد شد و وضعیت بازار خودرو از این هم وخیم‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه طرحی مشابه به وام 25 میلیونی تومانی در کشور اجرایی شود، بازار خودروهای دسته دوم همچون سال گذشته دو سه هفته‌ای رونق می گیرد تا مردم خودروهای دسته دوم خود را به فروش برسانند و برای خرید خودروها نو دسته به کار شوند که در این صورت هم باز این کار به نفع شرکت های خودروسازی خواهد بود.

این نمایشگاه‌دار تهرانی در آخر بیان کرد: در حال حاضر خیلی از نمایشگاه‌های خودرو در سطح شهر به تعطیلی کشیده شده‌اند واگر این وضعیت رکود در بازار خودرو ادامه پیدا کند شاهد افزایش تعطیلی نمایشگاه‌ها خواهیم بود.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • فرزاد فرزاد (27 دی 1395 ساعت 20:56)

    امیدوارم با آب شدن یخهای بازار خودرو یه سیل عظیم راه بیفته و این انحصار و آشغال خودروها با قیمتهای کذایی رو با خودش ببره تا مردم بتونن به آسونی به خودروی مورد علاقه‌شون برسن، ای کاش،
    آخه تا کی بزک نمیر بهار میاد!