1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. تاکسی‌های خودران در سنگاپور

تاکسی‌های خودران در سنگاپور

8 شهریور 1395
  • 0

کمپانی تاکسی نیوتنُمی (nuTonomy) با ارائه اولین سرویس تاکسی خودران، شروع خوبی در رقابت با «اوبر» داشته است. به‌تازگی، تاکسی‌های رباتی نیوتنمی شروع به جابجایی مسافر در خیابان‌های شهر سنگاپور کرده‌اند.

 آغاز فعالیت تاکسی‌های خودران در سنگاپور

در یک مرحله آزمایشی، شهروندان منتخب سنگاپور با یک سواری رایگان از طریق برنامه تاکسی نیوتنمی به استفاده از این خودران‌ها دعوت شده‌اند. در وب‌سایت این کمپانی، افراد می‌توانند درخواست یک سواری رایگان را در این خودروها که در حومه یک منطقه اقتصادی در سنگاپور گردش می‌کنند، ارسال کنند. ناوگان «نیوتنمی» متشکل از مدل‌های رنو زوئی و میتسوبیشی i-MiEV است که به منظور رانندگی خودکار آماده شده‌اند. در طول مسیر، یک کارشناس درون این وسیله نقلیه می‌نشیند تا وضعیت سیستم را تحت‌نظر داشته و در مواقع لزوم، هدایت آن را به‌دست گیرد.

 آغاز فعالیت تاکسی‌های خودران در سنگاپور

این سرویس تاکسی که اولین سرویس از نوع خود در جهان محسوبب می‌شود، در قالب یک مرحله آزمایشی به نیوتنمی کمک می‌کند که تکنولوژی‌های مرتبط با آن را برای استفاده در برنامه‌های بزرگتر در سال‌های آینده، بهبود بخشد. نیوتنمی برای سال ۲۰۱۸ میلادی برنامه دارد که یک سرویس تاکسی خودران کاملاً مستقل در خیابان‌های سنگاپور راه‌اندازی کند.

 آغاز فعالیت تاکسی‌های خودران در سنگاپور

 آغاز فعالیت تاکسی‌های خودران در سنگاپور

این در حالی است که «اوبر» نیز به دنبال جابجایی مسافر در خودران‌هاست. این کمپانی بزرگ تاکسی به‌زودی اجازه استفاده از خودران‌ها را در «پیتسبورگ» کالیفرنیا خواهد داد. مشتریان اوبر می‌توانند از طریق برنامه مخصوص گوشی‌های هوشمند، این موضوع را درخواست دهند.

 آغاز فعالیت تاکسی‌های خودران در سنگاپور

منبع:پدال



نظرات