1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیچ‌ رقیبی نمی‌تواند بوگاتی شیـرون را شکست دهد

هیچ‌ رقیبی نمی‌تواند بوگاتی شیـرون را شکست دهد

2 مرداد 1396
  • 3

نسل بعدی بوگاتی شیرون که هنوز حداقل هفت سال تا تولید آن مانده است، باید به پیشرانه برقی مجهز شود تا عملکرد بهتری پیدا کند و از خودروی رکوردشکن فعلی هم فراتر برود. این را ما نمی‌گوییم، ولفگانگ دورهایمر مدیر عامل بوگاتی در گفت‌وگو با ما بر زبان می‌آورد.شیرون می تواند با وجود دارا بودن ۱۹۹۵ کیلوگرم وزن در کمتر از ۲٫۵ ثانیه به ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد، است، و حداکثر سرعت آن بیش از ۲۶۱ مایل بر ساعت (۴۲۰ کیلومتر بر ساعت) است.

 هیچ‌ رقیبی نمی‌تواند بوگاتی شیـرون را شکست دهد

در قلب آن یک پیشرانه چهار توربوشارژ ۸٫۰ لیتری W16 بنزین‌سوز تعبیه شده است که قدرت خروجی۱۴۷۹ اسب‌بخار در ۶۷۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و به شیرون نسبت قدرت به وزن ۷۴۱ اسب بخار به ازای هر تن می‌دهد. حداکثر گشتاور آن ۱۱۷۹فوت-پاوند در ۲۰۰۰ دور در دقیقه است. دورهایمر می‌گوید: «برقی شدن (شیرون) قطعا اتفاق خواهد افتاد. هنوز تا پدید آمدن خودروی بعدی راهی طولانی در پیش داریم، اما روش باتری و فناوری پیشرانه برقی در حال پیشرفت است – و همچنین مقررات مربوطه در حال تحول است- به نظر می‌رسد خودروی بعدی شیرون به نوعی برقی خواهد شد. به نظر من هنوز خیلی زود است که این خودرو تمام الکتریکی شود- اما برقی شدن اتفاق خواهد افتاد.»

 هیچ‌ رقیبی نمی‌تواند بوگاتی شیـرون را شکست دهد

آیا برق می‌تواند شیرون را از اینکه هست، فراتر ببرد؟ دورهایمر در این مورد می‌گوید: «احتمالا هرگز خودرویی با قابلیت‌های ناب مکانیکی شیرون وجود نخواهد داشت و این واقعیت که هرگز آن را به لحاظ مکانیکی نمی‌توان شکست داد، شیرون را فوق العاده مطلوب می‌کند.»

دورهایمر در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای دیگر با اتوکار گفته بود که در ابتدا هیبریدی شدن این خودرو مد نظر بود تا قدرت مورد نیاز از موتور W16 گرفته شود و اطمینان حاصل شود که شیرون از دیگر خودروی سریع و قدرتمند بوگاتی ویرون همچنان قدرت و سرعت بیشتری خواهد داشت. اما در نهایت، افزایش قدرت با ارتقای تعدادی از اجزای موتور خودرو به دست آمد.

در حال حاضر، مک‌لارن P1، لافراری و پورشه ۹۱۸ از فناوری هیبرید برای رسیدن به عملکرد ابَراتومبیل بهره می‌برند. به عنوان مثال، P1 از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی تویین توربوشارژر بنزینی در کنار پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد که این دو با هم ۹۰۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این خودرو شتاب از صفر تا صد در ۲٫۸ ثانیه، از صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۶٫۸ ثانیه و از صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۶٫۵ ثانیه دارد.

 هیچ‌ رقیبی نمی‌تواند بوگاتی شیـرون را شکست دهد

دورهایمر همچنین بیان می‌کند که طرح‌های جاری معرفی یک مدل دوم بوگاتی به مجموعه محصولات شرکت ممکن است تولید نسل بعدی شیرون را به تاخیر بیندازد، چون شرکت احتمالا در صدد تغییر استراتژی در مورد راه‌اندازی خودروی جدید است. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، یک مدل جدید بوگاتی ممکن است در حدود سال ۲۰۲۴ به بازار بیاید و شیرون بعدی تا سال ۲۰۳۲ عرضه نشود.

دورهایمر می‌گوید: «ما به دنبال آن هستیم که ببینیم اگر کار متفاوتی انجام دهیم، مشتری‌ها از ما چه می‌خواهند و در این مورد ایده‌هایی هم داریم. ولی تحت فشار نیستیم که زود تصمیم بگیریم- انتظار می‌رود که تولید شیرون حدود هشت سال به طول بینجامد. ما در مرحله پیش از توسعه هستیم، از لحاظ فنی آماده می‌شویم و از مشتریان می‌پرسیم که چه انتظاری از ما دارند.»

 هیچ‌ رقیبی نمی‌تواند بوگاتی شیـرون را شکست دهد

دورهایمر از هرگونه اشاره به شکل بدنه این خودرو سر باز می‌زند. کانسپت Bugatti Galibier پنج در فست‌بک در سال ۲۰۰۹ عرضه شد اما برای تولید چراغ سبز نگرفت. با این حال، کانسپت یک خودرو با کارایی بالا که عملی‌تر اما همچنان دارای تنظیمات استاندارد باشد، همچنان یک هدف بالقوه برای بوگاتی است. تا به امروز، ۲۸۰دستگاه از ۵۰۰ شیرون که برای تولید آنها برنامه‌ریزی شده، به فروش رفته است.

منبع


نظرات

  • فرزاد فرزاد (3 مرداد 1396 ساعت 13:12)

    با عرض معذرت, یه لحظه فکر کردم عزیزمون تو نظرش داره به کوییک تیکه یا درشت میندازه چون اون بدبخت که معلوم نیست کی به جلوش چک و به پشتش لگد زده که اینقدر ظاهر مزخرفی داره،

  • جعفر جعفر (3 مرداد 1396 ساعت 11:45)

    فقط پراید

  • امیر احسان اخلاقی امیر احسان اخلاقی (2 مرداد 1396 ساعت 18:53)

    هیچ‌ رقیبی نمی‌تواند بوگاتی شیـرون را شکست دهد!
    زرشک
    کونیگ زگ وان قورتش می ده.اگر تحقیق کنید می فهمید که هیچ‌ رقیبی نمی‌تواند کونیگ زگ وان را شکست دهد.
    با تشکر.