1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. هیوندای i30 استیشن جدید را بیشتر بشناسیم

هیوندای i30 استیشن جدید را بیشتر بشناسیم

8 اسفند 1395
  • 0

شرکت هیوندای در نمایشگاه خودروی ژنو که ماه مارس برگزار خواهد شد قصد دارد نسل جدید خودروی i30 استیشن خود را معرفی جهانی کند.

 معرفی هیوندای i30 استیشن جدید

این خودرو برای آمریکایی‌ها بسیار آشناست، دلیل آن این است که سری i30 هیوندای در فرم یک هاچ بک 5 درب و با نام النترا جی تی در این کشور وجود دارد و آخرین مدل آن اوایل همین ماه میلادی در نمایشگاه خودروی شیکاگو رونمایی شده است.

در حالی که در سال 2006 هیوندای مدل استیشن نسل اول i30 را با نام النترا تورینگ وارد بازار آمریکا و کانادا کرده بود، طی دو نسل بعدی این خودرو، مقامات این شرکت کره‌ای به فروش تنها مدل هاچ بک در بازار آمریکای شمالی بسنده کردند.

 معرفی هیوندای i30 استیشن جدید

هیوندای i30 استیشن جدید 245 میلی متر طول بیشتر در مقایسه با هاچ بک جدید این خودرو دارد و از آن جایی که فاصله بین دو محور دست نخورده و معادل 2650 میلی متر باقی مانده، بیشتر این فضای اضافی روی اکسل عقب قرار گرفته است. نتیجه این امر افزایش زیاد فضای بار به 602 لیتر در مقایسه با 395 لیتر مدل هاچ بک شده است. با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، این فضا به 1650 لیتر افزایش می‌کند که در مقایسه با مدل‌های استیشن فولکس واگن گلف، اوپل آسترا و فورد فوکوس بسیار قابل توجه است.

اروپایی‌ها هنگام خرید این خودرو می‌توانند از سه موتور بنزینی که شامل یک نسخه 118 اسب بخاری 1 لیتری سه سیلندر و یک مدل 138 اسب بخاری 1.4 لیتری چهار سیلندر و همچنین از سه نسخه متفاوت موتور دیزلی 1.6 لیتری هیوندای با 94، 108 و 131 اسب بخار نیرو یکی را انتخاب کنند. یک گیربکس شش دنده دستی به صورت استاندارد روی همه مدل‌ها نصب خواهد شد. برای برخی از موتورها یک گیربکس دو کلاچه هفت دنده اتومات آن هم فقط روی مدل‌های دیفرانسیل جلو ارائه خواهد شد.

فروش i30 استیشن جدید در اروپا از نیمه دوم سال فعلی میلادی قرار است آغاز شود.

 معرفی هیوندای i30 استیشن جدید

منبع:خبرخودرو



نظرات