1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی مرسدس e کلاس جدید , کوهی از تکنولوژی

بررسی مرسدس e کلاس جدید , کوهی از تکنولوژی

1 مرداد 1395
  • 0


اگر تنها یک خودرو وجود داشته باشد که نشان دهد یک خودروساز از کجا آمده و در کجا قرار دارد، آن خودرو مرسدس بنز E کلاس 2017 خواهد بود.

مرسدس بنز eclass 2017



خصایص اسپورت این خودرو کمک کرده تا E کلاس حاوی استانداردهای خاص خود در کلاس باشد و از طرف دیگر نیز پیشرانه‌های کارا و تکنولوژی ایمنی خودران نیز این خودرو را در سطح دیگری قرار داده‌اند. در یک کلام، این مرسدس نکسوس دنیای خودروهاست و E کلاس خوانده می‌شود.

مرسدس بنز eclass 2017



یک جز از دستورالعمل مرسدس برای موفقیت، طراحی آن است. هر خودرو بیش از آنکه انقلابی به نظر بیایند، تکاملی هستند. هر 9 نسل این خودرو را در کنار هم پارک کنید و برخی شباهت‌های ظاهری و فامیلی در این میان پدیدار خواهند شد. همین رویه در E کلاس جدید نیز ادامه یافته و البته این زبان طراحی با دیگر مدل‌های این خودروساز نیز همخوانی دارد که قابل‌توجه‌ترین آن‌ها سدان های کوچک C کلاس و بزرگ S کلاس هستند.

مرسدس بنز eclass 2017



همانند برادران خود، E کلاس از کاپوت کشیده شده و خط سقف پایین آمده بهره برده که نمایی قدرتمند را به خودرو بخشیده‌اند. این نمایی قوی اما راضی‌کننده است. طول کلی خودرو نیز افزایش یافته و نسبت به قبل حدود 5 سانتی‌متر و فاصله‌ی بین محورها نیز 7.5 سانتی‌متر افزایش یافته است. این اعداد تأثیر خود را در کابین بیشتر نشان می‌دهند به‌ویژه زمانی که بحث فضای پای سرنشینان عقبی پیش می‌آید.

مرسدس بنز eclass 2017



علیرغم ابعاد بزرگ‌شده، وزن E کلاس 2017 درواقع 68 کیلوگرم کمتر از نسل قبلی است که این مهم به لطف استفاده‌ی وسیع از آلومینیوم به دست آمده است. وزن کلی خودرو نیز کمی بیش از 1800 کیلوگرم است.

مرسدس بنز eclass 2017



نیروبخش این سدان بزرگ در مدل E300 پیشرانه‌ی جدید 4 سیلندر 2 لیتری توربو است. پیشرانه‌ی یاد شده با انتظاری که خریداران از سدان ممتاز بزرگ دارند در تناقض است اما ضرورتاً چیز بدی نیست. با 241 اسب بخار قدرت و مهم‌تر از آن با وجود 370 نیوتون متر گشتاور، قدرت زیادی در اختیار راننده است. اما مهم‌تر از همه‌ی این اعداد این است که گشتاور پیشرانه از دور پایین 1300 در دسترس است.

مرسدس بنز eclass 2017



پیشرانه‌ی 4 سیلندر خودرو که به گیربکسی 9 سرعته و اتوماتیک جفت شده احساس پیشرانه‌ای 4 سیلندری را ندارد و بسته به حالت رانندگی انتخابی، پدال گاز برنامه‌ریزی‌شده‌ی خودرو می‌توان کمی احساس قطعی ارتباط را تزریق کند. شتاب گیری خودرو در حالت‌های اکو و راحت نرم اما کند است اما در حالت اسپورت یا اسپورت پلاس بازی کاملاً عوض شده و پیشرانه بیشتر شبیه یک واحد 6 سیلندر تنفس طبیعی حس می‌شود.

مرسدس بنز eclass 2017



مطمئن باشید، برخی افراد از حجم پیشرانه دل‌درد خواهند گرفت اما گله‌ی آن‌ها تنها با نگاه به روی کاغذ صورت می‌گیرد و سواری E کلاس جدید ثابت می‌کند که قدرت کافی وجود دارد.

قطعاً در بخش سیستم تعلیق E کلاس دست‌وپابسته نیست و 3 تنظیم در دسترس است. فرقی نمی‌کند که خودرو سوار بر سیستم تعلیق فولادی اسپورت یا راحت و یا سیستم بادی چند محفظه‌ای باشد چون در هر حالت E کلاس ثابت‌قدم، راحت و پایدار است. حتی در حالت راحت و اکو، این خودرو مشتاق است تا پیچ‌های باریک را طی کند.

مرسدس بنز eclass 2017



همانند دیگر بخش‌ها، فرمان نیز سبک و تیز است و پاسخ‌های استثنایی را در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس نشان می‌دهد.

اولین‌های صنعت خودرو در E کلاس دیده می‌شوند و دهمین نسل این خودرو در زمینه تکنولوژیکی چیزی کم ندارد. این خودرو دارای برخی از اولین‌های مرسدس و کل صنعت است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به توانایی تغییر خط حرکت توسط خود خودرو اشاره نمود.

مرسدس بنز eclass 2017



این E کلاس کروز کنترل تطبیقی را وارد سطح دیگری کرده و این توانایی را دارد تا خودروی دیگری را در فاصله‌ی پیش انتخابی و تا سرعت‌های 210 کیلومتر در ساعت دنبال کند و بدون دخالت راننده در پیچ‌ها حرکت کند.

مرسدس بنز eclass 2017



دیدن توانایی این خودرو در تغییر خطوط توسط خود دیدنی است. البته معنی سخن این نیست که E کلاس تغییر خطوط را خودش انتخاب خواهد کرد، نه. زمانی که تغییر لاین حرکتی توسط راننده اعلام شد، خودرو این کار را انجام می‌دهد. این تکنولوژی البته به همراه دستیار ترمز محبوب و سیستم پارک خودکاری که می‌تواند خودرو را به‌صورت دوبله و ستونی پارک کند تکمیل شده است.

مرسدس بنز eclass 2017



E کلاس همچنین دارای دیگر تجهیزات ایمنی همچون دستیار فرمان گریزان است که در هنگام مانورهای سنگین به گشتاور فرمان می‌افزاید. سیستم دیگر نیز سیستم تشخیص برخورد است که در هنگام خطر باعث می‌شود تا بالشتک‌های کناری صندلی‌های جلو به مرکز خودرو نزدیک‌تر شده تا تأثیر تصادف کاهش یابد.

مرسدس بنز eclass 2017



همه‌ی این سیستم‌ها بدون خطا نیستند. به‌طور مثال، شاید شما بخواهید که به‌طرف چپ بروید و در این حالت موتورسیکلتی در نزدیکی باشد، در این هنگام سیستم این موتورسیکلت را به عنوان یک خودروی در حال نزدیک تشخیص داده و به‌صورت خودکار از ترمز استفاده خواهد کرد.

مرسدس بنز eclass 2017



داخل کابین این خودرو هوشمندانه طراحی شده و دارای دو صفحه‌نمایش 12 اینچی سفارشی است. دومین صفحه‌نمایش جایگزین کیلومتر شمار سنتی پشت فرمان شده و می‌تواند هر چیزی را که راننده می‌خواهد نشان دهد. البته این سیستم به خوبی سیستم کاکپیت مجازی آئودی نیست اما قطعاً نزدیک آن است.

مرسدس بنز eclass 2017



همه‌ی سطوح کابین احساس لوکسی دارند و توجه صورت گرفته به جزئیات فوق العاده است. صندلی‌ها به لطف ماساژور سفارشی پس از 600 کیلومتر رانندگی هنوز راحت هستند. کیفیت صدای خارج شده از سیستم صوتی برمستر خودرو نیز عالی است. E کلاس جدید همچنین دارای سیستم‌های اپل کار پلی و اندروید اتوی سازگار با گوشی‌های هوشمند نیز هست.

مرسدس بنز eclass 2017


مرسدس ادعا می‌کند که E کلاس 2017 پیشرفته‌ترین خودرو است. البته که مرسدس درست می‌گوید. بله دهمین نسل E کلاس دارای بسته‌ی کاملی از تجهیزات ایمنی پیشرفته است که در صنعت خودرو بی‌سابقه بوده است؛ اما این تجهیزات به‌صورت استاندارد وجود ندارند و باید چندین هزار دلار بابت آن‌ها پرداخت کرد. به‌هرحال اگر E کلاس آینده‌ی صنعت خودرو باشد، خب، این آینده بسیار روشن به نظر می‌آید.

نقاط قوت:
بسته‌ی کاملی از ویژگی‌های نیمه خودران
کارایی احساس‌برانگیز پیشرانه‌ی 4 سیلندر
سیستم استارت/استاپ بهبود یافته

نقاط ضعف:
تعلل گاه‌به‌گاه در پاسخ پدال گاز
قیمت ویژگی‌های نیمه خودران


مشخصات مرسدس بنز E300 2017
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 241 اسب بخار/370 نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت: اعلام نشده
قیمت آغازی: 52150 دلار

منبع: پدال



نظرات