1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی داج رم RT 1500 همی مدل 2015

بررسی داج رم RT 1500 همی مدل 2015

15 اردیبهشت 1394
  • 0

رشد فزاینده بازار پیکاپ‌ها در دهه ۹۰ میلادی و سال‌های نخست بعد از ۲۰۰۰ موجب شد تا تغییراتی عظیم در بین مدل‌ها و تریم‌های پیکاپ در صنعت خودرو رخ دهد و مردم نیز به تدریج شروع به استفاده از این خودروهای کاربردی برای کارهای روزمره کنند. البته مهم‌ترین نوع دومنظوره این نوع خودروها، تراک‌های اسپورت بود. تا قبل از آن، پیکاپ‌هایی که بر عملکرد متمرکز بودند، در بازار حاضر بودند؛ ولی وقتی دوج، موتور ۵۰۰ اسب‌بخاری V10 از وایپر را برای پیشرانه رام استفاده کرد و هیولای SRT10 را با گیربکس دستی تولید کرد، شرایط به کلی عوض شد. این خودرو بالاترین سرعت را در بین تراک‌ها به میزان ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد که هنوز هم پابرجاست.

با وجود بهینه‌سازی‌ها، ظرفیت بالاتر یدک‌کشی و قابلیت خارج‌جاده‌ای، مدل‌های جدید هنوز نتوانسته‌اند بر این حداکثر سرعت فائق آیند. امّا در همین حال، کرایسلر هنوز هم تراک‌هایی سریع و چابک به شما پیشنهاد می‌کند. رام 1500 R/T مدل ۲۰۱۵ یکی از مدل‌هایی است که به رکورد عملکرد گذشتگانش بسیار نزدیک شده است و برای رسیدن به آن، نیازمند ارتقای بیشتر است. شاید زمان آن رسیده تا رام با استفاده از موتور جدید سوپرشارژر هل‌کت V-8 با ۷۰۷ اسب‌بخار، تحولی در حداکثر سرعت پیکاپ‌ها ایجاد کند.

تریم R/T مدل ۲۰۱۵ از جهاتی شبیه به یک تراک اسپورت کاملاً آماده است. این خودرو تنها به صورت دیفرانسیل عقب و با کابین استاندارد عرضه می‌شود و طول بارگیر آن نیز ۱/۹۳ متر است. تنها گزینه پیشرانه، یک موتور ۵/۷ لیتری همی V-8 با قدرت ۳۹۵ اسب‌بخار است که با یک گیربکس 8HP70 هشت سرعته اتوماتیک و نسبت محور عقب 3.92:1 همراه می‌شود. رام 1500 با وزن ۲۳۱۶ کیلوگرمی خود، هرگز یک خودروی سبک محسوب نمی‌شود. درنظر بگیرید که چرخ‌های استاندارد ۲۲ اینچی طرح کروم که در لاستیک‌های سری 285/45 تمام‌فصل گودیر پیچیده شده‌اند، هر کدام وزنی در حدود ۴۱ کیلوگرم دارند. ولی در عین‌حال، موتور «همی» با گشتاور ۵۵۵/۹ نیوتن‌متری‌اش، پس از فشار دادن پدال گاز کاملاً مسلط نشان می‌دهد و عملکردی بسیار قابل‌احترام در شتاب نشان می‌دهد. R/T می‌تواند در مدت ۵/۴ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۴/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۹/۳ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. هر دوی این آمار، بالاتر از شتاب پیکاپ‌های کنونی دیگر برندها قرار دارند و تنها ۰/۵ ثانیه عقب‌تر از SRT10 قدرتمند هستند. البته با توجه به محدودیت قانونی که برای R/T درنظر گرفته شده، این خودرو نمی‌تواند در زمینه حداکثر سرعت رقابت داشته باشد و به ۱۷۰/۶ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین مسافت توقف ۵۷/۶۱ متری از ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب جانبی 0.76g در تست لغزش در پیچ نشان‌دهنده شرایطی متعادل در این خودرو هستند؛ خودرویی که نسبت توزیع وزن آن بین جلو و عقب، ۵۴ به ۴۶ است.

با وجود عنوان تراک اسپورت برای مدل R/T، این مدل نیز از همان تنظیمات سیستم تعلیقی استفاده می‌کند که برای رام 1500 های معمولی استفاده می‌شود. در نتیجه، علی‌رغم فاصله محوری کم، کیفیت کلی سواری را شاهد هستیم و تراک می‌تواند بار و یدک را به ترتیب با وزن‌های ۶۲۶ و ۲۲۹۰ کیلوگرم با خود حمل کند. همچنین، مطابق انتظاری که از یک خودروی بزرگ با موتور همی می‌رود، مصرف سوختی برابر با ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از R/T مدل ۲۰۱۵ مشاهده شد که مانند بسیاری از پیکاپ‌های V-8 بررسی شده در قبل است.

مدل R/T با کابین استاندارد، یک پکیج کوچک و منظم برای یک خودروی فول‌سایز است که در پارکینگ‌ها بسیار مفید است. پشت صندلی‌ها جا برای چند کیسه از وسایل وجود دارد. شما همچنین می‌توانید با اضافه کردن آپشن رام‌باکس به ارزش ۱۲۹۵ دلار، دو صندوق وسایل قفل‌شونده در عقب صندلی‌ها داشته باشید.

رام مدل‌های R/T را به عنوان یک عنوان شاخص درنظر نگرفته است؛ ولی مدل‌های اسپورتی که با موتور V-8، دیفرانسیل عقب، کابین استاندارد و بارگیر کوتاه همراه می‌شوند، عنوان R/T به خود می‌گیرند. قیمت‌گذاری برای این خودرو با این ویژگی‌ها از ۳۶۲۲۵ دلار آغاز می‌شود که شامل مدل R/T با کاپوت دریچه‌دار، چرخ‌های بزرگ و امکانات مختلف مخصوص تراک‌های اسپورت است؛ امکاناتی مانند یک دیفرانسیل با محدودیت لغزش، مخزن سوخت ۲۶ گالنی، ورودی بدون کلید، کیسه‌هوای جلو و کنار، دوربین نمای عقب، سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸/۴ اینچی، گرم‌کن فرمان، نمایشگر مجموعه ابزارهای دیجیتال ۷ اینچی، انتخاب دنده چرخان، کنسول مرکزی با طول کامل، تنظیم قدرت پدال‌ها، آینه‌های بغل خودکار و همراه با گرم‌کن.

مخزن‌های رام‌باکس، بالاترین قیمت را در بین آپشن‌های به کار رفته در خودروی تست داشته‌اند. از دیگر آپشن‌های به کار رفته می‌توان به پکیج «ترمز و یدک‌کشی» ۶۶۵ دلاری، کاور سه‌تیکه تانو (۵۰۰ دلار) و پکیج «راحتی» به ارزش ۴۹۵ دلار (نوربالای اتوماتیک، استارت و ورود با مجاورت و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران) اشاره کرد. همچنین یک سی. دی. پلیر یک دیسکه در کنسول (۱۹۵ دلار)، پنجره عقب کشویی (۱۴۰ دلار) و گرم‌کننده بلوک موتور (۹۰ دلار) از دیگر آپشن‌های استفاده شده در این خودرو بودند که قیمت آن را در مجموع به ۴۰۴۳۰ دلار رساندند؛ خودرویی که برای آب‌وهوای زمستانی آماده شده بود.

رام R/T دیگر دارای یک رقیب مستقیم نیست؛ چرا که فورد F-150 ترمور به دلیل انتقال به بدنه تمام‌آلومینیومی در مدل ۲۰۱۵، از صنعت خودرو خداحافظی کرده است. در همین حال، ترمور از موتور توربوی اکوبوست V-6 استفاده می‌کرد و کُندتر و گران‌تر از رام بود. مدل سیه‌را 1500 دینالی با کابین کشیده از جی‌ام‌سی می‌تواند تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، شانه به شانه با رام R/T حرکت کند. ولی باید درنظر داشت که این تراک لوکس قیمتی برابر با ۵۵ هزار دلار دارد. در ادامه، مشخصات رام 1500 همی R/T مدل ۲۰۱۵ را مرور می‌کنیم.



مشخصات:

• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۲ سرنشین، ۲ در تراک.

• قیمت مدل تست: ۴۰۴۳۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۶۲۲۵ دلار).

• نوع موتور: pushrod 16-valve V-8، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.

• گنجایش: ۵۶۵۴ سی‌سی.

• قدرت: ۳۹۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.

• گشتاور: ۵۵۵/۸۸ نیوتن‌متر در ۳۹۵۰ دور در دقیقه.

• گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.



ابعاد:

• فاصله محوری: ۳/۰۶ متر.

• طول ماشین: ۵/۳۱ متر.

• عرض: ۲/۰۲ متر.

• ارتفاع: ۱/۸۹ متر.

• وزن کلی: ۲۳۱۶ کیلوگرم.



تست‌های عملکرد:

• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۴ ثانیه.

• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۵ ثانیه.

• استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۷ ثانیه.

• عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۹/۳ کیلومتر بر ساعت.

• سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۷۰/۵۹ کیلومتر بر ساعت.

• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۷/۶۱ متر.



مصرف سوخت:

• تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

• مصرف سوخت در تست: ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

 بررسی داج رم R/T 1500 همی مدل 2015

منبع پدال


نظرات