1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. تولید داخلی سیستم‌های هوشمند صوت و تصویر خودرو

تولید داخلی سیستم‌های هوشمند صوت و تصویر خودرو

10 اردیبهشت 1396
  • 0

یک شرکت داخلی با راه‌اندازی یک کارخانه در استان البرز، تولید انبوه سیستم‌های صوتی و تصویری را با فناوری بومی آغاز کرد. مدیرعامل شرکت دهکده جهانی آریان در مراسم رونمایی فعالیت این کارخانه‌ گفت: سیستم‌های صوتی و تصویری خودرو، برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه از سوی متخصصان داخلی کشور بومی‌سازی و به تولید انبوه رسید.

علی حیدری افزود: این شرکت از ابتدای سال 94 و با نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی» با تشکیل تیمی متشکل از متخصصان داخلی درصدد داخلی‌سازی سیستم پخش تصویری خودروها و ارائه محصولاتی با کیفیت مناسب‌تر و قیمت رقابتی برآمد.

وی با اشاره به اینکه قابلیت صادرات این محصولات سالانه تا پنج میلیون دلار به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس وجود دارد، افزود: اکنون کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان، عراق، افغانستان، ترکمنستان، گرجستان و روسیه اقدام به واردات این محصولات از چین می‌کنند، اما در آینده تولیدات این کارخانه به کشورهای مذکور صادر خواهد شد.

حیدری گفت: این کارخانه در فاز نخست با سرمایه گذاری 2 میلیون و 500 هزار دلار برای ماشین‌آلات و سه میلیون دلار سرمایه در گردش ایجاد شده و هیچ وامی تاکنون اخذ نشده است. مدیرعامل شرکت دهکده جهانی از صادرات یک هزار دستگاه «دی وی دی» مخصوص پژو پارس در سال گذشته به عراق خبر داد و گفت: امیدواریم امسال نیز به سایر کشورهای منطقه و همسایه صادرات داشته باشیم.

منبع : دنیای اقتصاد



نظرات