1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی TT-RS مدل 2017 با موتور 400 اسبی

آئودی TT-RS مدل 2017 با موتور 400 اسبی

10 اردیبهشت 1395
  • 0

آئودی برای رونمایی از مدل قدرتمند خانوادهٔ TT یعنی TT RS، نمایشگاه پکن را انتخاب کرده و هر دو نمونهٔ کوپه و رودستر آن را بنمایش درآورده است. در سینهٔ این خودرو نمونهٔ بازطراحی شده از موتور 5 سیلندر 2.5 لیتری آئودی قرارگرفته است. این موتور در حال حاضر در مدل‌هایی چون RS3 و SQ3 مورداستفاده قرارگرفته است اما در TT RS بلوک موتور آلومینیومی جایگزین بلوک فولادی فعلی شده که نه‌تنها موجب کاهش وزن به میزان 10 کیلوگرم شده است بلکه نیروی آن را نیز افزایش داده است به‌طوری‌که قدرت موتور با 60 واحد افزایش به 400 اسب بخار و گشتاور آن به 480 نیوتن متر رسیده است. این نیروی عظیم توسط گیربکس 7 سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ متحرک دائمی آئودی یعنی کواترو به هر چهارچرخ می‌رسد.

آئودی ادعا می‌کند که شتاب صفرتا صد نسخهٔ کوپهٔ TT RS تنها 3.7 ثانیه و نسخهٔ رودستر که کمی سنگین‌تر است 3.9 ثانیه خواهد بود. فقط برای اینکه متوجه شوید TT RS چقدر سریع است باید گفت شتاب صفرتا صد مدل R8 با موتور 10 سیلندر 540 اسب بخاری 3.5 ثانیه است یعنی فقط 0.2 ثانیه کمتر از TT RS! بعلاوه شایعاتی در رابطه با ساخت نسخهٔ قوی‌تری از TT RS با پسوند پلاس نیز به گوش می‌رسد. درصورتی‌که این شایعه صحت داشته باشد، TT RS Plus اگر شتاب صفرتا صدی کمتر از R8 نداشته باشد حداقل با آن برابری خواهد کرد!

برای بهبود هندلینگ TT RS، تیم مهندسی آئودی ارتفاع سیستم تعلیق را به میزان 10 میلی‌متر کاهش داده‌اند و از مجموعهٔ تعلیق اسپرت با کمک‌فنرها و دامپرهای تطبیقی مغناطیسی در آن استفاده کرده‌اند. این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی و دیسک‌های ترمز عظیم 370 میلی‌متری عرضه می‌گردد درحالی‌که رینگ‌های 20 اینچی و ترمزهای فیبرکربن/سرامیکی نیز به‌عنوان آپشن، قابل سفارش خواهد بود.

TT RS توسط سپر جلوی جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، سپر عقب با دیفیوزر جدید ، سراگزوزهای بیضی‌شکل، اسپویلر عقب، آینه‌های جانبی فیبرکربنی، رینگ‌های جدید و رکاب‌های اسپرت از نمونه‌های معمولی TT متمایز می‌شود. همچنین برای اولین بار در یک محصول تولید انبوه آئودی، تکنولوژی ماتریکس OLED برای چراغ‌های عقب قابل سفارش خواهد بود.

فروش آئودی TT RS از پاییز امسال در اروپا آغاز گشته و قیمت آن در آلمان برای مدل کوپه 66.400 یورو و 69.200 یورو برای مدل رودستر تعیین‌شده است. قیمت و تاریخ عرضهٔ آن در ایالات‌متحده نیز بعداً اعلام خواهد شد.

منبع پدال


نظرات