1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. آگهی واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی واقعی می باشد ؟

آگهی واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی واقعی می باشد ؟

29 شهریور 1396
  • 0

در پی ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی، فضایی برای سوء استفاده و کلاهبرداری برخی افراد فراهم شده به طوری که با دادن وعده واردات این نوع خودروها، نسبت به اخاذی از متقاضیان اقدام می‌کنند.

کلاهبرداران برای جذب مشتری حتی از تبلیغات گسترده در فضای مجازی نیز دریغ نکرده و سعی دارند از این طریق برخی مشتاقان این خودروها را در تور خود صید کنند.

 آگهی واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی واقعی می باشد ؟

در تماس با یکی از آگهی دهندگان در مورد چگونگی واردات خودروی با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی سوال کرد که وی پاسخ داد: واردات این خودروها را با استفاده از سهمیه ایثارگران انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای پلاک کردن خودروهای 4 سیلندر به بالا از سهمیه ایثارگران استفاده می‌کنیم، گفت: برای فروش خودرو، یک قرارداد با شما منعقد می‌کنیم و پس از یک هفته، خودرو را تحویل می‌دهیم.

وی تأکید کرد: مشکلی در پلاک کردن ماشین وجود ندارد و خودرو، پلاک ملی می‌شود.

 آگهی واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی واقعی می باشد ؟

این در حالی است که طبق مصوبه هیأت وزیران و ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، رعایت موضوع ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای بالای 2500 سی سی و لزوم رعایت سال ساخت خودرو همزمان با سال ورود خودرو در مورد سهمیه‌های ایثارگران نیز الزامی است.

میثم رضایی، رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در این مورد به فارس می‌گوید: اخیرا در فضای مجازی و برخی سایت‌های فروش خودرو شاهد انتشار آگهی‌های فروش و یا پیش فروش خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی هستیم در حالی که طبق آخرین بخشنامه مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک، ثبت سفارش و ورود خودروهای سواری با حجم موتور بیش از 2500 سی سی به کشور همچنان در سال 96 مجاز نیست.

وی می‌گوید: برخی با انتشار آگهی‌هایی در مورد پیش فروش مدل‌های محبوب خودروهای آلمانی با حجم موتور بالای 2500 سی سی در پی کلاهبرداری از مشتریان هستند و با وعده‌هایی نظیر واردات با ترک تشریفات و همچین احتمال قریب‌الوقوع بودن آزادسازی ورود این خودروها اقدام به پیش فروش و جمع آوری مبالغ کلانی از مشتریان کرده‌اند.

رضایی ادامه می‌دهد: خودروهای با حجم موتور بیشتر از 2500 تا 3000 سی‌‌سی در ردیف تعرفه «87032331» جداول تعرفه‌ای مقررات صادرات و واردات طبقه‌بندی می‌شوند که همچنان واردات آنها ممنوع بوده و با اهدافی مانند مبارزه با اشرافی گری و کنترل نرخ ارز به کشور وارد نمی‌شوند.

به گفته وی، مواردی نظیر پیش فروش، فروش و فروش اقساطی خودروها تنها توسط شرکت‌های مجاز واردکننده که مورد تأیید مراکزی مانند سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی هستند، انجام می شود و بدون تردید سایر شرکت‌ها و اشخاص مدعی در این زمینه در پی انگیزه های سودجویانه از مشتریان هستند.

وی به مشتریان بازار خودروهای خارجی توصیه کرد با استعلام و شناخت دقیق از شرکت‌های عرضه کننده برای خرید اقدام کنند و فریب تبلیغات دروغین در زمینه فروش خودروهای بالای 2500 سی سی را نخورند.

به گفته وی، سامانه ثبت سفارش خودروهای خارجی مجاز طبق دسته بندی های گمرک همچنان برای شرکت‌های نماینده و غیر رسمی بسته است و تصمیم دولت در این باره می‌تواند از ایجاد آشفتگی و افزایش حبابی قیمت‌ها جلوگیری کند.



نظرات