1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. برترین استیشن واگن های جهان را بشناسید

برترین استیشن واگن های جهان را بشناسید

28 بهمن 1395
  • 0

استیشن واگن‌ها از روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفته‌اند. امروزه کمتر کسی به سراغ خرید یک استیشن واگن می‌رود و در عوض کراس‌اوورها تبدیل به مد روز شده‌اند. حتی استیشن‌های معمولی هم تبدلی به مدل‌های شبه کراس‌اوور شده‌اند. به عنوان مثال مدل‌های آلتِرین مرسدس یا آلرود آئودی یا کراس کانتری ولوو که نسخه‌های بلند قامتی از همین استیشن‌های معمولی هستند برای جبران فروش کمتر این خودروها و ایجاد جذابیت در آنها ساخته شده‌اند. با این وجود هنوز هم تعداد انگشت شماری خودروی استیشن در جهان وجود دارد. مخصوصاً خودروهایی که پرفورمنس بالا را نیز با خود به ارمغان می‌آورند. ویژگی این خودروها، پیشرانه‌های پرقدرت، عملکرد عالی بدون فدا کردن دینامیک و فضای بزرگ و جادار است.

در اینجا به سراغ تعدادی از برترین و سریع‌ترین واگن‌های حال حاضر جهان می‌رویم. خودروهایی که به اندازه سوپر اسپرت‌های یک دهه قبل، عملکرد بالایی را به نمایش می‌گذارند. در عوض برای خانواده‌ها و وسایل همراهشان نیز فضای کافی و راحتی را به همراه دارند.

ولوو V60 پولستار

 ممتازترین واگن‌های جهان

 ممتازترین واگن‌های جهان

 ممتازترین واگن‌های جهان

عنوان پولستار نشان می‌دهد که باید منتظر یک پرفورمنس بالا از این خودرو باشید. ولوو همواره به ساخت خودروهای استیشن واگن با کیفیت و اسپرت معروف بوده است. این واگن سوئدی مجهز به یک موتور کوچک 4 سیلندر 2.0 لیتری است. درواقع با حضور این موتور، موتورهای شش سیلندر بزرگ‌تر ولوو به فراموشی سپرده شدند. این موتور همان نسخه‌ای است که در XC90 T6 نیز به کار رفته است. با این وجود، پولستار روی میل لنگ و شاتون، بادامک‌ها، پمپ سوخت، ورودی‌های هوا، اگزوز و فیلترها تغییراتی اعمال نموده است. نتیجه این تغییرات باعث شده تا این موتور توربوشارژر و سوپرشارژر بتواند با وجود حجم پایین، قدرت 362 اسب بخار را تولید کند. گشتاور نیز به 369 پوند فوت رسیده است. در عین حال وزن خودرو نسبت به واگن‌های استاندارد عادی V60 به میزان 20 کیلوگرم کاهش یافته است.

انتقال نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته خودکار و به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. شتاب صفر تا صد این مدل به 4.5 ثانیه می‌رسد. با این حال بیشینه سرعت به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

قیمت پایه 35 هزار دلاری برای V60 می‌تواند یکی از جذابیت‌های آن برای خرید باشد.

مرسدس AMG E63 S واگن

 ممتازترین واگن‌های جهان

 ممتازترین واگن‌های جهان

جدیدترین عضو خانواده سوپر استیشن‌های جهان، نسل جدید E کلاس مرسدس و پرچم‌دار آن‌ها یعنی AMG E63 S واگن است. این خودروی نامدار مجهز به یک موتور 8 سیلندر V شکل 4.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو است که قدرت خروجی آن را به رقم حیرت‌انگیز 603 اسب بخار و گشتاور آن را به 627 پوند فوت می‌رساند. انتقال نیرو نیز توسط یک گیربکس 9 سرعته خودکار و به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. شتاب صفر تا صد این واگن تنها 3.4 ثانیه طول می‌کشد. در حقیقت شما سوار بر این خودرو می‌توانید با خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت کوپه‌ای چون پورشه 911 کاررا، شورولت کوروت Z06 و از این قبیل مسابقه دهید. بیشینه سرعت خودرو نیز به صورت الکترونیکی به 290 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.

 ممتازترین واگن‌های جهان

مرسدس E63 ویژگی‌های جالبی دارد. یک داشبورد مدرن با نمایشگرهای عریض، کابین جادار و روکش‌های چرم با کیفیت، جذابیت‌های آن را دو چندان می‌کنند. شما به همراه خانواده می‌توانید سوار بر E63 تجربه‌ای مشابه یک سوپر اسپرت داشته باشید. قیمت این مدل از حدود 105 هزار دلار آغاز می‌شود. البته اگر این رقم را بالا می‌دانید می‌توانید به سراغ برادر کوچکتر آن یعنی AMG C63 S بروید.

آئودی RS6 آوانت پرفورمنس

 ممتازترین واگن‌های جهان

 ممتازترین واگن‌های جهان

 ممتازترین واگن‌های جهان

آئودی نیز در مدل‌های A6 آوانت، نسخه‌های پرقدرت‌تر RS را وارد نموده تا بتواند در جلوی مرسدس E63 عرض اندام شایسته‌ای بنماید. این مدل‌ها نیز همانند رقیب به یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو و قدرت خروجی 597 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متر مجهز می‌باشند. انتقال نیرو توسط سیستم کواترو به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. هرچند در عملکرد این خودرو اندکی در پشت سر مرسدس قرار می‌گیرد و شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 250 کیلومتر بر ساعتی را به نام خود ثبت می‌کند.

جگوار XFR-S اسپرت بک

 ممتازترین واگن‌های جهان

 ممتازترین واگن‌های جهان

 ممتازترین واگن‌های جهان

جگوار هم واگن‌های پر قدرتی را در کارنامه دارد. XFR-S واگن، خودروی باشکوهی است. این خودرو از یک موتور V8 به حجم 5.0 لیتر و با قدرت 550 اسب بخار و گشتاور 502 پوند فوت سود می‌برد که با یک گیربکس هشت سرعته خودکار جفت می‌شود تا شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 4.6 ثانیه ثبت نماید. جگوار بیشینه سرعت را در عدد 300 کیلومتر در ساعت محدود نموده است که آن را بالاتر از رقبا قرار می‌دهد. ممکن است جگوار در مقابل رقبای نام برده شده، چندان مدرن به نظر نرسد اما ظاهر عضلانی آن و قیمت مناسب‌تر می‌تواند جزو برگ‌های برنده آن باشد. این خودرو از سال آینده دچار تغییرات و فیس لیفت خواهد شد.

منابع:
motortrend
caranddriver
topgear



نظرات