1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

16 فروردین 1394
  • 1

وقتی به گذشته خانواده ولوو فکر می‌کنیم، چیزهایی که بیشتر به ذهن می‌آیند، نمای چراغ‌های جلوی بزرگ، طراحی جعبه‌ای و دینامیک رانندگی ناامیدکننده هستند. امّا ولوو XC60 شاسی‌بلند متوسط مدل 2015.5 با یک طراحی جدید در چراغ‌های جلو، طراحی بدنه جمع‌وجور و یک دینامیک رانندگی درگیر کننده همراه شده است. چیزی که در این میان کنار نرفته، ویژگی‌های خاص ولوو مانند یک کابین صمیمی، قابلیت‌های مناسب و سطح بالای ایمنی در این خودرو است. ولوو XC60 T6 AWD، خودرویی است که سطح عملکرد آن اندکی بیش از یک کراس‌اور خانوادگی معمولی است.

تازه‌های مدل ۲۰۱۵

XC60 های مدل 2015.5 (مدل‌هایی که پس از ژوئن ۲۰۱۴ ساخته شده‌اند) صاحب سیستم‌های تلماتیک ارتقا یافته ولوو، یعنی On Call و Sensus Connect شده‌اند و در همین حال، برخی تغییرات در تجهیزات استاندارد و آپشن‌های آنها صورت گرفته است. در واقع، XC60 برای این مدل، یک بازنگری متعادل پیدا کرده که شامل ارتقای طراحی ظاهری آن نیز می‌شود.

آپشن‌های ولوو XC60 T6 AWD مدل ۲۰۱۵

ولوو XC60 T6 تست‌شده با قیمت اولیه ۴۲ هزار و ۴۰۰ دلار، دارای سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک بوده و با مجموعه‌ای از پکیج‌های آپشن همراه بوده است. از جمله این آپشن‌ها، پکیج پلاتینیوم به ارزش ۴۴۰۰ دلار است که در آن مواردی مانند درب عقب اتوماتیک، چراغ‌های جلوی زنون با تمیزکننده، استارت بدون کلید، دوربین نمای عقب، آینه‌های جمع‌شونده خودکار، کنترل الکترونیکی جمع‌شدن تکیه‌گاه‌های سر در عقب، سیستم صوتی پرمیوم هارمون کاردون و طراحی ویژه روشنایی در داخل کابین به خودرو اضافه می‌شوند.

پکیج «تکنولوژی» نیز در خودروی تست مورد استفاده قرار گرفته و تجهیزاتی را مانند کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار برخورد از جلو همراه با حالت ترمز تمام‌اتوماتیک، سیستم تشخیص دوچرخه‌سوار و عابر پیاده با ترمز تمام‌اتوماتیک، نوربالای اتوماتیک، سیستم هشدار عدم‌توجه راننده و همین‌طور، سیستم هشدار عبور از بین خطوط جاده اضافه کرده است.

همچنین XC60 تست‌شده به همراه پکیج «کلایمت» و صندلی‌های «چایلد بوستر» به ارزش ۱۵۵۰ دلار بوده که در آن تجهیزاتی ماند گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن شیشه پنجره جلو، شستشو دهنده‌ها و غربیلک فرمان به چشم می‌خورند. صندلی‌های اسپرت (۵۰۰ دلار)، سیستم مونیتورینگ نقطه کور (۹۰۰ دلار)، رنگ‌آمیزی متالیک (۵۵۰ دلار) و چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی تیتانیا (۱۰۰۰ دلار) از دیگر تجهیزات مورد استفاده در خودروی تست می‌باشند. مجموع هزینه تمام‌شده خودروی تست‌شده همراه با هزینه تحویل، به ۵۲۲۲۵ دلار رسیده است.

مشخصات کابین

وقتی از بیرون به این مدل T6 AWD نگاه می‌کنیم، همراه با چرخ‌های ویژه ۲۰ اینچی‌اش، ظاهر اسپرت ویژه‌ای پیدا کرده است؛ چیزی که می‌توان در مورد طراحی جمع و جور و ظریف به‌کار رفته در داخل کابین نیز گفت. مواد و کیفیت ساخت به کار رفته در داخل کابین، حالت امروزی‌تری به آن داده و طرح‌های آلومینیومی باعث افزوده شدن جلوه‌ای خاص و هوشمندانه به داخل ولوو XC60 شده است. در همین حال، صندلی‌های آپشن اسپرت، سطح تکیه‌گاه مناسبی را در اختیار قرار می‌دهند و در مسافت‌های طولانی رانندگی، راحتی بسیار خوبی ایجاد می‌کنند.

حالت طراحی خانوادگی، موضوعی است که بیشتر از همه در XC60 دیده می‌شود. XC60 خودرویی فوق‌العاده برای خانواده‌هایی که است فرزند کم‌سن‌وسال دارند. در همین حال، صندلی‌های عقب می‌توانند سه بزرگسال را در خود جای دهند. البته آپشن صندلی ایمنی بچه در این خودرو دارای کمربندهای بهینه و اختصاصی است و برای خانواده‌هایی که بچه کوچک دارند، به‌نظر ضروری می‌رسد. XC60 قابلیت‌های زیادی برای حمل وسایل خانواده‌ها دارد و هنگامی‌که ردیف صندلی‌های عقب در جای خود قرار داشته باشند، فضای حمل وسایلی برابر ۸۷۸ لیتر دارد. همچنین وقتی صندلی‌های عقب جمع شوند، این فضا به ۱۹۰۹ لیتر افزایش خواهد یافت.

جمع‌شدن پشتی و تکیه‌گاه سر صندلی‌های عقب، بسیار راحت است و سطح کاملاً صافی را ایجاد می‌کند. این صندلی‌های همچنین می‌توانند به صورت 40/20/40 جمع شده و امکان حمل وسایل با طول بیشتر را فراهم کنند. همچنین صندلی مسافر جلو نیز می‌تواند به طرف جلو جمع شده و فضای بیشتری را برای حمل ابزارهای بلندتر و عریض‌تر ایجاد کند.

مشخصات پیشرانه و مصرف سوخت

در زیر کاپوت T6 AWD یک موتور توربوی ۳ لیتری قرار دارد که قدرتی معادل ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۴۴۰/۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این موتور با یک سیستم گیربکس گیرترونیک اتوماتیک ۶ سرعته و پدل‌شیفترهای روی فرمان همراه است. برای مصرف سوخت T6 با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برآوردی برابر ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر داشته است.

دینامیک رانندگی

دینامیک رانندگی در XC60 T6 حالتی اسپرتی دارد و هندلینگ فوق‌العاده در خیابان‌های شهر و جاده‌ها نشان می‌دهد. در هنگام تست، این خودرو به جاده‌های کوهستانی برده شده و فشار زیادی در پیچ‌وخم‌های سخت این جاده‌ها به آن آمده است. با این حال، این شاسی‌بلند متوسط در تمام اوقات واکنش خوبی از خود نشان داده و موتور ۳۰۰ اسب‌بخار و ۳ لیتری توربو، همیشه برای حرکت با اعتماد به نفس و قدرت بیشتر آماده است. سواری XC60 در بزرگراه راحت است و عملکرد سیستم ترمز نیز در هنگام انجام ترمزهای ناگهانی بسیار مناسب است. گیربکس گیرترونیک با آرامش خاصی قدرت را انتقال می‌دهد. در همین حال، پدل‌شیفترها همیشه برای مانورهای رانندگی در دسترس قرار خواهند داشت.

عملکرد دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و تماماً فعال، به خصوص بر روی برف‌ها، مطابق همان چیزی است که انتظار می‌رود و سطح اطمینان خاصی در رانندگی با آن بر روی برف و یخ وجود دارد. برای خانواده‌هایی که از آخر هفته و روزهای تعطیل برای مسافرت‌های تفریحی کوتاه استفاده می‌کنند، XC60 با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک دارای یک ارتفاع ۲۳ سانتی‌متری از زمین است که شاید از میزان موردنیاز خریداران خودروهای کراس‌اور بیشتر باشد. این مدل، همچنین دارای یک سیستم کنترل حرکت در سرازیری (Hill Descent) است که برای حرکت امن در شیب‌های تُند راه‌های روستایی، بسیار مفید است.

جمع‌بندی

ولوو XC60 T6 AWD مدل 2015.5 می‌تواند در لیست گزینه‌های خانواده‌های در حال رشدی باشد که به دنبال یک وسیله نقلیه با قابلیت‌های زیاد و مناسب برای تمامی شرایط آب‌وهوایی هستند. XC60 T6 در کنار فضای مناسبی که برای حمل وسایل دارد، از سواری بسیار خوبی در شهر و بزرگراه نیز برخوردار است. در هنگام تردد در شهر، XC60 ابعاد کامپکت مناسبی دارد و می‌تواند به‌راحتی جای پارک خود را پیدا کند؛ ولی در همین حال، آن‌قدر بزرگ است که بتواند نیازهای خانواده‌ها را در طول هفته و پایان هفته برطرف کند. در این میان، موتور 300 اسب‌بخاری نیز یک عنصر تکمیل‌کننده در حالت اسپرتی این خودرو محسوب می‌شود.

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

 بررسی ولوو XC60 T6 مدل 2015

منبع پدال


نظرات

  •  هرنگ  هرنگ (26 تیر 1394 ساعت 19:45)

    VOLVO شاهکار و عروس سوئدیه