1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

27 بهمن 1393
  • 6

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

شاید افراموتور (عرضه‌کننده خودروهای ولوو در بازار ایران) تنها شرکتی باشد که امکان تست این خودروها را قبل از خرید برای مشتریانش فراهم می‌کند. کلینک شرکت افرا موتور هفته گذشته به منظور بررسی فنی خودروهای ولوو در حالی برگزار شد که طی آن گروه‌های مختلفی از مردم در کنار خودرونویسان مطبوعات و رسانه‌های کشور رانندگی با این خودروها را تجربه کردند. این برنامه در حالی اجرا شد که موضوع تجربه رانندگی و آزمایش فنی خودرو قبل از خرید، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران ایرانی بوده و شرکت افراموتور تلاش کرده است تا با این رویکرد موضوع رضایت مشتریان را محقق کند.

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

در همین حال، خودرونویسان نیز در کنار مردم خودروهای ولوو را مورد ارزیابی قرار دادند و همین امر موجب بالا رفتن جذابیت برنامه کلینیک خودرو شرکت افراموتور شده بود. به هر حال؛ جمعه گذشته پیست آزادی تهران شاهد برگزاری تست گروهی محصولات ولوو بود. برنامه‌ای که به مدیریت شرکت افرا موتور، وارد‌کننده محصولات ولوو به ایران و با هدف آشنایی خبرنگاران و برخی مشتریان ویژه با عملکرد و توانایی‌های حرکتی محصولات ولوو برگزار می‌شد. ولوو C70 کانورتیبل (کروکی)، ولوو XC60 به عنوان محصول SUV، ولوو V40 به عنوان کراس‌اوور و مدل C30 به عنوان ‌هاچ‌بک اسپرت در این رویداد حضور داشتند و مسیر محدود شده پیست آزادی با طول تقریبی ۵۰۰ متر نیز برای چشیدن بخشی از لذت رانندگی با این ولوو‌های سریع و جذاب محیا شده بود. در ادامه نتایج آزمایش فنی این خودروها را مرور می‌کنیم:

ولووی C70 کانورتیبل و این همه لذت

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

ولوو C70 را می‌توان یکی از زیباترین خودروهای کانورتیبل چهارنفره جهان به حساب آورد. در صورتی که سقف آن بسته باشد به سختی متوجه می‌شوید که با یک خودرو کانورتیبل مواجه هستید و خودرو کاملاً کوپه به نظر می‌رسد. با ایمن‌ترین خودرو کانورتیبل دنیا مواجه هستید.به دلیل رعایت مسایل ایمنی در پیست آزادی می‌بایست با سقف بسته وارد پیست شد. به هر ترتیب با چرخاندن سوییچ پیشرانه ۲٫۵ لیتری پنج سیلندر C70را روشن می‌کنیم. خودرو به آرامی کار کرده و خبری از سر و صدای اگزوز نیست.گیربکس سرعته اتوماتیک این خودرو را در حالت d قرار داده و وارد پیست می‌شویم. خبری از مسیر۴۰۰ متر نیست. پیست را کوچک کرده‌اند. می‌بایست در مسیری که برای مسابقه ب‌ام‌و‌ها طراحی شده است برانیم. مسیری پر از پیچ تند. مسیری که خبری از راه صاف برای سرعت نیست.

سیستم کنترل کشش این خودرو از هر‌گونه تنش خودرو در پیچ‌ها حتی با سرعت‌های بالا جلو‌گیری می‌کند. به هر ترتیب راندن با c70 در همین مسیر و با این همه پیچ جذاب است. هنگامی که برای ورود به پیچ نیازی به ترمز‌های طولانی ندارید و مطمئن هستید که به راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی از پیچ عبور خواهید کرد.استایل و طراحی کاملاً لوکس اروپایی که بیانگر ذهنیت خارق‌العاده طراح معروف آن یعنی پینین فارینا است. می‌توانید با فشار یک دکمه سقف هارد تاپ را درون صندوق عقب جای دهید. فرمان C70 بیش از اینکه لوکس باشد حالتی اسپرت دارد و لبه‌های داخلی آن نیز روکشی چرمی دارند. صندلی‌های برقی جلو واقعاً راحت هستند و حرکات عرضی بدن را کنترل می‌کنند. کیفیت چرم بکار رفته در صندلی‌ها واقعاً بالاست. دور از انتظار نیست که C70 لیست بلند بالایی از تجهیزات ایمنی داشته باشد.

ولوو سامانه تشخیص تصادف و عکس‌العمل را در این خودرو بکار گرفته است. این سیستم موسوم به WHIPS که به کمک رادارهای جلو تصادف را تشخیص می‌دهد، بلافاصله پشت‌سری صندلی‌ها را به سمت جلو حرکت می‌دهد و شرایط صندلی را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که میزان ضربه وارده به بدن و مهره‌های گردن کاهش یابد.نیاز نیست برای هر کاری دور موتور را بالا ببرید و این مهم باعث شده مصرف سوخت خودرویی با وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم به صورت ترکیبی حدود ۹٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد. به لطف تأخیر کم توربو شارژ موتور در رسیدن به ماکزیموم دور و البته گشتاور بالا، C70 می‌تواند در ۸ ثانیه سرعتش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. البته نباید نقش مثبت گیربکس ۵ سرعته تیپ‌ترونیک را در این شتاب خوب فراموش کرد.

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

کمی با سرعت وارد پیچ دور برگردان شدیم و با فرمان ناگهانی سعی کردیم کمی خط سیر خودرو را با نوسان روبه‌رو کنیم. اما سامانه‌های الکترونیکی حرکتی و سیستم تعلیق خوب، حتی اجازه نداد C70 چند سانتی‌متر دچار تغییر مسیر شود این در حالی است که حتی پدال گاز هم فشرده شده بود اما سامانه‌های ایمنی به موتور اجازه تولید گشتاور بیشتر را نمی‌دادند. افزایش حرارت در لنت‌ها نتوانست تاثیر منفی در نیروی ترمزگیری داشته باشد و قدرت ایستای ترمزها باعث تعجب همه شد.در هنگام خروج از پیچ موتور عملکرد مناسبی داشته و به خوبی حرکت را آغاز می‌کند. در طول مسیر و عبور از پیچ‌ها صندلی‌ها به خوبی ما را در بر‌گرفته و به خوبی در جای خود قرار می‌گیریم. این در حالی است که قبل از حرکت صندلی‌ها به پایین‌ترین ارتفاع خود رسیده و فرمان قابل تنظیم نیز به همین ترتیب پایین آورده شد تا حالت نشستن پشت فرمان اسپرت‌تر باشد. به واقع اگر می‌شد با فشردن یک کلید همه سیستم‌های کنترل هوشمند خودرو را خاموش کرد لذت یک رانندگی اسپرت وصف‌ناشدنی بود. البته این نکته را نباید فراموش کرد که ولوو این خودرو را برای راندن در شهر و جاده ساخته است و برای راندن در جاده‌ها و شهر بی‌شک می‌توان لذت فراوانی از این خودرو برد. این خودرو به سیستم محافظت در مقابل واژگونی مجهز است که در زمان تشخیص واژگونی به صورت دو میله Uشکل وارونه از بخش پشتی سرنشینان بیرون می‌آید تا در صورت واژگونی، مانع از برخورد سر آن‌ها به زمین شود.این خودرو نخستین خودروی کانورتیبل است که توانست جایزه Top Safety Pick+ award را از این موسسه به دست بیاورد که نشان از ایمنی بسیار بالای آن در آزمون‌های سخت‌گیرانه‌تر دارد. با C70 سرتان سلامت می‌ماند.حتی در زمانی که سقف خودرو باز است سیستم صوتی استاندارد این خودرو به کمک هشت اسپیکرش می‌تواند صدای شفاف و راضی‌کننده را پخش کند.

V40 جذاب‌ترین‌ هاچ‌بک بازار

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

خودرو V40 یک هاچ‌بک پنج‌در است که توانایی‌هایی بسیار بیشتر از یک خودرو هاچ‌بک دارد. موتور آن ۱۹۸۴ سی‌سی پنج سیلندر است که می‌تواند ۲۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در مدت زمان ۶٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن هم ۲۳۵ کیلومتر در ساعت است. موتور پنج سیلندر یکی از ویژگی‌های این خودرو است. از یک سو قدرت موتورهای شش سیلندر را دارد در حالی که مصرف سوخت آن‌ها را ندارد. از طرف دیگر میزان لرزش‌های موتور به دلیل زاویه پیستون‌ها نسبت به موتورهای چهار سیلندر کمتر است. در این بازه قیمتی هیچ خودرویی تعداد آپشن‌های V40 را ندارد. این خودرو به خودرو ضد مرگ معروف است. V40 تنها خودرویی در جهان است که ایربگ عابر دارد.

به رغم موتور ضعیف‌تر این خودرو نسبت به c70 شتاب‌گیری خوب است. اما سر پیچ‌ها در پیست خودرو بیش از حد کند می‌شود از این‌رو حالت رانندگی را تغییر داده و در حالت پرفورمنس که بالاترین توان خودرو را می‌طلبد و حالت اسپرت‌تری از v40 را نشان می‌دهد قرار داده و رانندگی جدیدی از v40 را تجربه می‌کنیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که در این حالت نیز امکانات ایمنی خودرو همچنان فعال است و همچنان شما در ایمنی کامل به سر می‌برید. در این حالت صفحه کیلومتر قرمز رنگ به خود می‌‌گیرد و فرمان خودرو نیز سفت‌تر شده و رانندگی اسپرت‌تر می‌شود. اگر به دنبال راندن در پیست باشید باید نمونه‌های مسابقه‌ای این خودرو را خریداری کنید. در هنگام راندن با این خودرو در پیست انگار که همیشه خودرو به شما می‌گوید ایمن باش و مراقب شماست!

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

ولوو V40با طرح بدنه هاچ‌بک پنج‌در، در سال ۲۰۱۲ به بازار معرفی شد. V40 یادگار دوران مالکیت فورد بر ولوو است و به همین دلیل بر روی شاسی محصولات این شرکت ساخته شده است به گونه‌ای که شاسی آن با فورد فوکوس C-Max مشترک است ضمن آنکه محصولات دیگری همچون نسل قبلی مزدا۳ و لینکلن MKC نیز بر روی همین شاسی ساخته شده‌اند. در تست تصادف از جلو این خودرو توانست با کسب ۹۸درصد امتیازات، نتیجه خیره‌کننده‌ای را به دست آورد و از جمله رکورد داران در این آزمون است. در تصادف از جلو، کابین خودرو کاملاً بدون تغییر باقی ماند که این مسأله نشان از استحکام بالای آن دارد ضمن آنکه شدت ضربه به خوبی در بخش‌های جلویی خودرو جذب و این مسأله باعث شده کابین خودرو دچار تغییر شکل نشود. شما در تصادف از جلو ایمن هستید. یکی از جدیدترین دستاوردهای کمپانی ولوو مدل V40 است. این خودرو قابلیت چرخش چراغ‌های جلو در پیچ را دارد. حجم صندوق بار این خودروی هاچ‌بک سوئدی ۳۳۴ لیتر بوده که در مقایسه با لکسوس IS که یک سدان است و از صندوق باری به حجم ۳۹۱ لیتر بهره می‌برد فقط حدود ۵۰ لیتر کمتر است!

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

مدل‌های Polestar ولوو V40 نمونه‌های تقویت شده این خودرو هستند. مدل‌های فعلی V40 Polestar با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار هر چند خودروهای قابل قبولی در دنیای هاچ‌بک‌ها هستند اما شاسی این خودروها توانایی تحمل توان بسیار بیشتری را نیز از جانب موتور دارد حتی شاید تا بیش از ۳۰۰ اسب‌بخار! و همین موضوع است که باعث می‌شود احتمال عرضه یک مدل قدرتمند از V40 قوت بگیرد. ایده‌آل‌ترین موتور برای این کار موتور دو لیتری بنزین‌سوزی است که بر روی نسل جدید XC90 معرفی شده است و با داشتن قدرتی در حدود ۳۱۵ اسب‌بخار می‌تواند به راحتی قدرت بخش V40 Polestar جدید باشد. این موتور که کاملاً جدید است و به طور ویژه برای نصب بر روی محصولات جدید ولوو طراحی شده، از یک سوپرشارژر و یک توربوشارژر برای افزایش توان استفاده می‌کند و به این ترتیب می‌تواند قدرتی بیش از ۱۵۰ اسب‌بخار را از هر لیتر حجم موتور خود استخراج کند که حتی از نسبت قدرت به حجم بوگاتی ویرون هم بیشتر است. گشتاور موتور تقویت شده هم ۳۰۰ نیوتن‌متر است که از دور موتور ۲۷۰۰ تا ۵۵۰۰ در اختیار راننده است و با چنین گشتاوری راننده می‌تواند در هر دنده‌ای با فشردن پدال گاز از شتاب‌گیری سریع میانی خودرو بهره بگیرد.

ولووی c30 چالاک و بی پروا

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

یک خودروی‌ هاچ‌بک دیفرانسیل جلو با تعداد زیادی پیشرانه مختلف. در کلاس خودروهای‌ هاچ‌بک کوچک شهری جای دارد. ابعاد جمع و جور این خودرو باعث شده تا رانندگی با آن در شهرهای پرترافیکی نظیر تهران راحت و آسان‌تر شود. موضوعی که برای خانم‌ها بسیار حائز اهمیت است. زمانی که بر روی صندلی‌های چرم و جادار قرار می‌گیرید سادگی کابین اولین نکته‌ای است که توجه شما را جلب می‌کند. در نسخه Rدیزاین C30 صندلی راننده به صورت برقی هشت حالته تنظیم می‌شود و دارای سه حافظه است. اما در نسخه‌های معمولی صندلی راننده تنها به صورت برقی تنظیم می‌شود. چسبندگی خودرو بر روی زمین در تمام شرایط رانندگی احساس می‌شود. حتی در حین حرکت با سرعت بالا بین خودروها فرمان کاملاً در دستانتان قرار دارد. گشتاور پایین خودرو که در دور ۱۵۰۰ دقیقه به دست می‌آید باعث شده تا به شما این اطمینان حاصل شود که در هر لحظه برای شتابگیری و یا سبقت اقدام نمایید.

خودروی شما از آلفارومئو MITO سریع‌تر و قدرتمندتر است. طول مدت زمان رانندگی برای سنجش پیشرانه مسیرهای مختلفی را آزمایش کردیم. تخت کردن بر روی پدال گاز در سرعت‌های مختلف و عکس‌العمل بسیار خوب و دقیق جعبه‌دنده و پیشرانه نشان می‌دهد که ولوو فکر همه چیز را کرده است. به خاطر وجود بسیاری از سیستم‌های ایمنی و کنترلی در خودرو منحرف کردن خودرو در حین ورود به پیچ امکان‌پذیر نخواهد بود. تمامی مدل‌های C30 وارد شده به ایران نسخه فول و ایمن R-design هستند. برای شناسایی مدل‌های R-design در جلو پنجره و غربیلک فرمان این عبارت حک شده است. البته نسخه‌ها R-design تنها از نظر آپشن و ظاهری تفاوت دارند و از نظر فنی و پیشرانه‌ای هیچ تفاوتی با مدل‌های معمولی ندارند.

سامانه محافظتی SIPS یکی دیگر از ویژگی‌های ایمنی در محصولات ولوو به حساب می‌آید. سامانه محافظتی ضربه‌های جانبی از نوعی فولاد بسیار سخت با کشش زیاد تشکیل شده است. عبارت SIPS در قسمت داخلی درب راننده حک شده است. این سامانه محافظتی در دور تا دور خودرو کشیده شده که باعث کاهش شدت تصادف خودرو با دیگر خودروها به خصوص شاسی‌بلندها می‌شود.

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

اگر به دنبال یک خودرو کوپه هاچ‌بک می‌گردید که جوابگوی زندگی خانوادگی هم باشد بدون شک ولوو C30 یک انتخاب مناسب است. این خودرو اگر چه هاچ‌بک دودر است اما هم از نظر فضای سرنشین برای چهار نفر هم از نظر فضای بار کاملاً بیشتر از یک هاچ‌بک امکانات در اختیار شما قرار می‌دهد. مهم‌تر از آن این خودرو به طور ویژه برای ریس طراحی شده و یک رانندگی کاملاً اسپرت دارد. ولوو C30 هم‌اکنون قوی‌ترین خودرو هاچ‌بک ایران به حساب می‌آید. ولوو C30 دارای موتور ۲۵۰۰ سی‌سی با پنج سیلندر خطی است. قدرت این موتور ۲۳۰ اسب‌بخار بوده و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. در مدت زمان ۱/۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ۲۳۵ کیلومتر در ساعت نیز حداکثر سرعت آن است.

شاید این سریع‌ترین و اسپرت‌ترین محصول ولوو در بازار ایران باشد. هاچ‌بکی با سه در و چهره‌ای اسپرت و زیبا. c30 را می‌توان در پیست آزادی یکی از جذاب‌ترین‌های ولوو دانست. این خودرو در حقیقت نمونه کوچک شده و البته اسپرت شده v40 است. موتوری پر قدرت و انبوهی از امکانات .با ورود به پیست در همان پیچ اول به خوبی می‌توان دریافت که c30 حرف‌های تازه‌ای دارد. در عبور از پیچ‌ها همانند دیگر برادرانش موفق و استوار بوده با این تفاوت که در خروج از پیچ‌ها چالاک‌تر و بی‌پروا‌تر است. تعویض دنده‌ها به خوبی وبا سرعت انجام گرفته و خودرو به خوبی در دست راننده است. البته نباید این نکته را فراموش کرد که c30 نیز همانند دیگر برادرانش ایمن بوده و در درجه اول ایمنی خود را به رخ شما می‌کشد بعد از آن خواص اسپرت بودن را.

شاسی بلندی با هندلینگ سواری

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

شاید پیست مسابقه محل مناسبی برای معرفی این شاسی‌بلند زیبا نباشد اما می‌توان پیست را محل مناسبی برای به چالش کشیدن شتاب و هندلینگ این خودرو دانست. با xc60 می‌توان به خوبی از پس پیچ‌های تند آن هم با هر سرعتی بر‌آمد به جرأت می‌توان گفت که کمتر کسی از ولوو xc60 ناراضی خواهد بود. فرمان‌پذیری این خودرو مثال‌زدنی است. فرمان خودرو با یک اشاره به سرعت به فرامین راننده واکنش نشان می دهد. این خودرو به واقع نشان داده که در مسیرهای مسابقه‌ای نیز شانه خالی نمی‌کند. به خوبی می‌پیچد خوب استارت می‌زند و خوب سرعت می‌گیرد.

خودرو XC60 در حال حاضر تنها شاسی‌بلند ولوو است که در ایران عرضه می‌شود. موتور این خودرو چهار سیلندر به حجم ۱۹۹۹ سی‌سی است و با توربوشارژر تقویت شده است. قدرت این موتور ۲۴۰ اسب‌بخار و گشتاور آن هم ۳۲۰ نیوتن‌متر است. در مدت زمان ۱/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۵ کیلومتر در ساعت است.

این خودرو دو بار از سوی موسسه Euro NCAP مورد آزمون قرار گرفت که یک بار آن در سیستم امتیازدهی قدیم و یک بار در سیستم جدید بود که در هر دو مرتبه توانست پنج ستاره کامل ایمنی را از آن خود کند. ایمنی این خودرو برای عابرین پیاده در حد قابل قبول است چرا که خودروهایی در این کلاس به دلیل ارتفاع بلندتر جلوپنجره نسبت به خودروهای عادی به طور طبیعی ریسک آسیب به سرنشینان را بالا می‌برند. سیستم ترمز خودکار اضطراری این خودرو توانست جایزه ویژه‌ای را از سوی Euro NCAP برای ولوو به ارمغان بیاورد.

این روزها که خودروهای شاسی‌بلند ولوو را بیشتر در خیابان‌های تهران می‌بینیم خیلی‌ها سئوال می‌کنند که چگونه یک موتور با حجم دو لیتر و چهار سیلندر که ۲۴۰ اسب‌بخار قدرت دارد می‌تواند یک اتاق ۲۳۰۰ کیلویی را جابه‌جا کند. نسل جدید موتورهای ولوو، Drive-E هستند که از سیستم سرسیلندر پیشرفته VVT با آلیاژهای مقاوم اما سبک بهره می‌برند. سر‌سلیندر ۱۶ سوپاپ مجهز به سیستم VVT با بهره‌گیری از این سیستم، روند کاری بسیار نرم و پر قدرت را فراهم می‌سازد البته سر سیلندر این خودرو یکی از سبک‌ترین و در عین حال سرسخت‌ترین در نوع خود می‌باشد. این خودرو از سیستم سوپاپ‌های هیدرولیک بهره می‌برد. سیستم VVT برای تنظیم بهتر باز و بسته نمودن زمان سوپاپ‌ها بکار می‌رود که این سیستم برای روند بهتر تنفس و تخلیه بهتر موتور بکار می‌رود. این سیستم نقش ‌بسزایی در عملکرد سوپاپ‌ها ایفا می‌کند البته فناوری جالب‌تری که در این جا وجود دارد یاتاقان‌های میل بادامک هستند.

 آزمایش ۵ ستاره‌های ولوو در پیست آزادی تهران

طراحی جالب پیستون با اشکال هندسی بر روی سطح پیستون قرار دارد. این اشکال هنگام تنفس و یا هنگام احتراق یا تخلیه دود از سیلندر نقش بسزایی را ایفا می‌کند چرا که دقیقاً شیار‌های موجود در روی سطح پیستون مقابل سوپاپ‌ها یا مقابل انژکتورها طراحی شده تا بتواند قدرت خوبی تولید کند. اما در ساخت سیلندر این خودرو فناوری جالب‌تری نیز به کار رفته است با این که این خودرو از فناوری بوش خشک استفاده می‌کند اما داخل سیلندرهای خودرو مهندسان چیزی را تعبیه نموده‌اند به اسم اجکت که روغن را مستقیم به زیر پیستون و شاتون می‌پاشد اما در خودروهای دیگر این عمل توسط میل‌لنگ انجام می‌شود به طوری که میل‌لنگ مانند قاشق عمل می‌کند و روغن را ارسال می‌نماید. در ولوو این روش حذف شده و این فناوری به جای آن قرار گرفته است.

میل‌لنگ ولوو علاوه بر سبک بودن بسیار محکم و مقاوم است و به حدی سبک است که با یک دست نیز قابل بلند کردن است.

XC60 کوچک‌ترین شاسی‌بلند کمپانی ولوو است. XC60 یک شاسی‌بلند سایز متوسط است. نیروی تولید شده توسط پیشرانه XC60 توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک از نوع پاورشیفت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به جرأت می‌توان گفت تجهیزات ایمنی این خودرو نه تنها در وراکروز بلکه در هیچ خودروی زیر ۳۱۰ میلیون تومانی قابل دسترسی نیست.



نظرات

  • گالاردو گالاردو (30 بهمن 1393 ساعت 14:37)

    در خودروهای ولوو حس امنیت رو خیلی ملموس میشه دید همه شاهکارن چه توی طراحی چه توی کیفیت و پیشرانه. ولوو c30 فوق العاده به دلم نشست. واقعا به افرا موتور بابت این حرکتش باید احسنت گفت.

  • محمدماجد محمدماجد (30 بهمن 1393 ساعت 10:17)

    اینارو نگاه میکردم گوشیم افتاد خوبن

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (30 بهمن 1393 ساعت 09:12)

    کلا ماشینای ولو خیلی خوبن

  • اسکالید اسکالید (27 بهمن 1393 ساعت 21:58)

    با وی 40 خعععععلی حال کردم

  • حسین معمار حسین معمار (27 بهمن 1393 ساعت 09:23)

    C70 واقعا تکه تو کوپه های هم رنجش...

  • آفرین آفرین (27 بهمن 1393 ساعت 07:12)

    کار بسیار پسندیده ای است ، اگر بقیه ملزم بشوند چنین کاری انجام دهند عالی است .