1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی کوپه چهار در فولکس واگن، آرتئون

بررسی کوپه چهار در فولکس واگن، آرتئون

18 خرداد 1396
  • 1

محصول کاملا جدید آرتئون اولین تلاش بزرگترین خودروساز آلمان برای ورود به کلاس اتومبیل ممتاز می‌باشد و شروع خوبی نیز به نظر می‌رسد.

محصولات فولکس واگن دهه هاست که جزو خاطره انگیز و نوستالژیک ترین خودروهایی است که به یاد داریم. اما معمولا شامل اتومبیل هایی ارزان و برای طبقات متوسط جامعه بود. حالا فولکس بطور جدی قصد دارد تا با برندهایی مثل بی ام و و آئودی به رقابت بپردازد.

بررسی کوپه چهار در فولکس واگن آرتئون

محصول کاملا جدید آرتئون اولین تلاش بزرگترین خودروساز آلمان برای ورود به کلاس اتومبیل ممتاز می‌باشد و شروع خوبی نیز به نظر می‌رسد. خطوط طراحی کاملا هماهنگ و فرم انحنای سقف که در دیگر محصولات فولکس واگن شاهد آن نمی‌باشیم حاکی از تولد یک کوپه چهار در است که می‌تواند رقیب جدی برای بی ام و سری ۴ گرنکوپه و آئودی A5 اسپرتبک باشد.

بررسی کوپه چهار در فولکس واگن آرتئون

آرتئون را باید جایگزین غیرمستقیم فولکس واگن CC محسوب کرد که با طول و عرض به ترتیب ۴۸۶۲ و ۱۸۷۱ میلیمتر هم از CC بزرگتر می‌باشد و هم از سری ۴ و آئودی A5. همچنین فاصله ۲۸۴۱ میلیمتری بین دو محور فضای داخلی بیشتری نسبت به سه اتومبیل مذکور در اختیار می‌گذارد.

بررسی کوپه چهار در فولکس واگن آرتئون

این را هم باید بگوییم که آرتئون در بسیاری از قطعات خود با پاسات اشتراک دارد. اما فولکس به هیچ وجه مایل نبود که این محصول جدید را به عنوان یکی از زیرمجموعه های پاسات معرفی کند. به همین دلیل نام جدید، ابعاد بزرگتر، شخصیت متفاوت و فناوری های پیشرفته آن را از پاسات متمایز نموده است.

بررسی کوپه چهار در فولکس واگن آرتئون

با استفاده از پلتفرم MQB آرتئون قادر است طیف وسیعی از پیشرانه ها را مورد بهره‌برداری قرار دهد. مانند موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربو به قدرت ۱۴۸ اسب بخار که قبلا در سئات ایبیزا مورد استفاده قرار گرفته است و یا موتور ۲ لیتری ۲۷۶ اسب بخاری گلف GTI که دیگر انتخاب برای آرتئون خواهد بود. مهندسان فولکس وعده بکارگیری یک موتور قدرتمند ۶ سیلندر را نیز برای این کوپه چهار در داده اند.

بررسی کوپه چهار در فولکس واگن آرتئون

اما در ابتدای عرضه آرتئون دو پیشرانه ۲۷۶ اسب بخاری توربو و ۲۳۷ اسبی توربودیزل برای آن در نظر گرفته شده که هردو به گیربکس ۷ دنده دوکلاچه اتوماتیک و آرایش انتقال نیرو به چهار چرخ ۴MOTION مجهز می‌باشند. با وجود اینکه قیمت قطعی خودرو در هنگام تحویل در ماه اکتبر مشخص خواهد شد اما رقمی بین ۳۸ تا ۴۰ هزار پوند با توجه به تجهیزات برای آن متصور است.

بررسی کوپه چهار در فولکس واگن آرتئون

فولکس واگن آرتئون فولکس واگن آرتئون به لطف کمک فنرهای سفارشی و چرخ های بزرگ ۲۰ اینچی سواری آرتئون کاملا نرم و دلپذیر می‌باشد که ویژگی حائز اهمیتی برای این کلاس خواهد بود. سه حالت رانندگی نرمال، کامفورت و اسپرت برای خودرو در نظر گرفته شده است. در مجموع فولکس واگن در این محصول بر راحتی سرنشینان بیشتر از دینامیک رانندگی و قابلیت های اسپرتی تاکید داشته و نباید انتظار هیجان بالای بی ام و سری ۴ را از آن داشت.

بررسی کوپه چهار در فولکس واگن آرتئون

شتاب صفر تا صد برای موتور ۲ لیتری توربودیزل فقط ۶٫۵ ثانیه می‌باشد و مصرف سوخت آن ۴٫۹ لیتر در صد کیلومتر است که البته کمی بیشتر از مصرف ۴٫۶ لیتر در صد کیلومتر برای بی ام و سری ۴ خواهد بود.

اما از نظر کاربردی بودن آرتئون هم دارای اتاق جادارتری نسبت به بی ام و بوده و هم صندوق ۵۶۳ لیتری آن به مراتب ظرفیت بیشتری نسبت به صندوق ۴۸۰ لیتری بی ام و دارد. سیستم ارتباطی و سرگرمی کوپه چهار در فولکس نیز از طریق نمایشگر ۹٫۲ اینچی لمسی قابل کنترل خواهد بود.

بررسی کوپه چهار در فولکس واگن آرتئون



نظرات

  • منتا منتا (18 خرداد 1396 ساعت 12:59)

    نگارنده محترم گویا حواسش نیست که وقتی AUDI زیر مجموعه فولکس واگن هست نمی توان گفت که فولکس مدل ارتنون برای رقابت با AUDI ساخته !!!!!!! هیچ کمپانی بارای رقابت با محصولات خودش محصولی را نمی سازد