1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آشنایی با 6 خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران

آشنایی با 6 خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران

4 آذر 1396
  • 0

مروری بر 6 خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران که می‌توانید با قیمتی پایین‌تر از معمول، از سواری با آنها لذت ببرید.

ایران کشور بزرگی است و ابعاد اقتصادی تجاری وسیعی دارد به طوری که اغلب گزارش‌های معتبر نهاد‌های مرجع اقتصادی در جهان از ابعاد عجیب بازاری ۸۰ میلیونی حرف می‌زنند که سالانه بین 1 تا 1.8 میلیون دستگاه خودرو در آن به فروش می‌رسد و حداقل ۲۰ میلیون دستگاه خودرو در طول از جاده‌های آن عبور می‌کنند. این بین در ۸۰ سال اخیر شمار زیادی از برندهای مهم جهان از اقسام آمریکایی و اروپایی و آسیایی پای به بازار ایران گذاشته‌اند و تقریبا هیچ برندی نیست که در ایران خودروهای زیادی نفروخته باشد. در چنین شرایطی اگر کمی خلاق و کنجکاو باشیم، می توانیم با چرخیدن در سایت‌های اینترنتی فروش خودرو به موارد بسیار عجیبی برخورد که خرید آنها بسیار لذتبخش و جذاب است.

 آشنایی با 6 خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران

خودروهای این گزارش گرچه نمونه‌های اصل و کمیابی هستند که دردسرهای نگهداری آنها کم هم نیست اما برای یک عشق ماشین فرصت بی‌نظیری را فراهم می‌کنند که هیچ گاه در چنین قیمتی امکان‌پذیر نیست. فقط تصویر کنید با پرداخت مبلغی ۸۵ میلیونی صاحب یک اس‌یووی مدرن و قلدر مثل سوبارو فارستر شوید که مدل ۲۰۱۴ است و سال قبل از گمرک خارج شده. شرط دل سپردن به این گزارش با این توضیح عیان شد، کافی است زاویه دید را تغییر دهید و از ریسک نترسید. مطمئن باشید سواری با یک مرسدس بنز ام‌ال ۳۵۰ مدل ۲۰۰۸ خیلی خاطره‌انگیزتر از نشستن در کابین یک قفس متحرک مثل هیوندای توسان ۲۰۱۷ است. شک دارید اگر، گزارش را بخوانید.

پژو 407 مدل 2009

 آشنایی با 6 خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران

کلاس: سدان متوسط شهری
کارکرد: 80 هزار کیلومتر
قیمت: حدود 65 میلیون تومان
نوع و حجم موتور: 4 سیلندر 2000 سی‌سی
قدرت : 139 اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : بدون رنگ

کمتر پیش می‌آید که سدانی فرانسوی تا این اندازه برای ایرانی‌ها محمل عشق و نفرت باشد. خودرویی به غایت زیبا که فرمی متفاوت از محصولات هم رده کره ای و ژاپنی هم عصرش داشت ولی قربانی موتور نسبتا ضعیف و قیمت گرانش شد. حالا با گذشت ۸ سال، این خودرو قیمتی مشابه یک محصول چینی مثل جک جی۵ داشته و ضمن ایمنی بسیار بالاتر، کیفیت ساخت بهتر، ظاهر لوکس‌تر و سواری نرم‌تر از امکانات بیشتری برخوردار بوده و اتاق بزرگی هم دارد. سانروف، جعبه‌دنده تیپ‌ترونیک با عملکرد عالی، صندلی‌های چرمی و برقی ۸ جهته، چراغ‌های اتوماتیک و ترمزهای قدرتمند تنها بخشی از امکانات مدرنی است که ۴۰۷ به خریدارانش ارائه می‌کند.

ولوو اس80 مدل 2000

 آشنایی با 6 خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران

کلاس: سدان لوکس بزرگ
کارکرد: 130 هزار کیلومتر
قیمت: 85 میلیون تومان
نوع و حجم موتور: 6 سیلندر 2980 سی‌سی توئین‌توربو
قدرت : 272 اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : سالم

یک خودروی ایده‌آل با عمری ۱۷ ساله که هم دنده‌اتومات است، هم سانروف دارد، هم موتور ۲ توربوی بسیاری سرحال دارد و هم به سیستم نمایشگر لمسی ۶ اینچی مجهز است. در عین حال دوام و ماندگاری بالایی داشته و به دلیل استفاده از سیستم ۴ چرخ محرک توان حرکت پایدار و قدرتمند در مسیرهای زمستانی، لیز، شنی و حتی گلی را دارد. این خودرو به عنوان نسل اول سدان لوکس شرکت ولوو کار بزرگی انجام داد و در ۶ سال بیش از ۳۸۰ هزار دستگاه در بازار اروپا فروش داشت، آن هم وقتی رقبای قدری مثل ب.ام.و سری۵ و مرسدس بنز ای کلاس را پیش روی خود می‌دید. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ین خودرو با کمتر از ۶ ثانیه حیرت‌انگیز است و در عین حال راحتی اتاق مملو از چرم و چوب اس۸۰ مثال زدنی‌ است. بماند که سیستم‌های متعدد ایمنی فعال و غیرفعال اس۸۰ شما را در بدترین تصادفات هم از خطر مرگ در امان نگه می دارد. حیف نیست به جای لیفان ۸۲۰ این خودرو را نخریم؟

هوندا سیویک 2013

 آشنایی با 6 خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران

کلاس: سدان متوسط
کارکرد: 25 هزار کیلومتر
قیمت: حدود 105 میلیون تومان
نوع و حجم موتور: 4 سیلندر 1800 سی‌سی
قدرت : 140 اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : سالم

به نسبت باقی پیشنهادات هفت صبح این نمونه کمی گران و البته معمولی است اما خب این ظاهر قضیه است. هوندا سیویک یک خودروی بی‌مرگ است که برای خانواده می تواند حداقل ۱۰ سال بدون هیچ دردسری کار کند و کمترین هزینه ممکن را هم روی دست خریدارانش بگذارد. این سدان کوچک که هم‌رده کیا سراتو، هیوندای الانترا و رنو مگان است که به لطف موتوری کم‌مصرف و اتاقی بزرگ بهترین گزینه کارکرده در مقایسه با محصولات چینی و کره‌ای موجود در بازار است. این خودرو که قربانی بازاریابی اشتباه واردکننده شد امکانات بسیار خوبی هم داشته و می‌تواند علیرغم کلاس فنی، نقش یک خودروی مدرن و آپشنال را بازی می‌کند که جادار و به نسبت ایمن هم هست.

سوبارو فارستر 2014

 آشنایی با 6 خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران

کلاس: کراس‌اوور متوسط
کارکرد: 50 هزار کیلومتر
قیمت: حدود 140 میلیون تومان
نوع و حجم موتور: ۴ سیلندر ۲۴۹۰ سی‌سی
قدرت : ۱۷۰ اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : سالم

این یک پیشنهاد اکازیون است. با دیدن این آگهی و حجم اختلاف قیمتی که این مدل ژاپنی با نمونه‌های ژاپنی یا کره‌ای دارد متحیر می‌شود و مالک خودرو دلیل این افت قیمت بالا را تنها ناشناخته بودن برند سوبارو و نیز نبود قطعات یدکی عنوان می‌کند. با اینحال واقعا چرا باید به این دو مورد توجه کرد وقتی کیفیت محصولات سوبارو در همه نظرسنجی‌های معتبر بالاتر از کیاهیوندای است و رضایت مشتریان از محصولات این برند بالاتر از مزدا است. اکیدا خرید فارستر مذکور توصیه می‌شود، بشتابید!

آئودی تی‌تی مدل 2007 کوپه

 آشنایی با 6 خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران

کلاس: کوپه اسپورت کوچک
کارکرد: 90 هزار کیلومتر
قیمت: حدود 160 میلیون تومان
نوع و حجم موتور: 2 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت : 198 اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : بدون رنگ

این خودرو در مقایسه با خودروهای هم‌رده خود از دو شرکت ب.ام.و و بنز حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر است و در عین حال ظاهر مدرن‌تری هم دارد. تی‌تی که ۵۰ میلیون تومان از مرسدس بنز اس‌ال‌کای مدل ۲۰۰۶ ارزان‌تر است، در مقایسه با رودستر زد۴ حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر است ودر عین حال هیچ کمبودی نسبت به دو خودروی دیگر چه در بعد زیبایی و چه به لحاظ فنی ندارد.

مرسدس بنز ام‌ال350 مدل 2006

 آشنایی با 6 خودروی برجسته اما گمنام در بازار ایران

کلاس: اس‌یووی لوکس متوسط
کارکرد: ۷۰ هزار کیلومتر
قیمت: حدود 210 میلیون تومان
نوع و حجم موتور: ۶سیلندر ۳۵۰۰ سی‌سی
قدرت : ۲۸۰ اسب بخار
وضعیت فنی : کاملا سالم
وضعیت ظاهری : بدون رنگ

این بنز جسور و قلدر یک مجموعه تمام‌عیار از شکوه طراحی، امکانات مدرن، موتور قدرتمند، کیفیت ساخت خوب، ایمنی بالا و توان آفرود مثال زدنی است که با تنها ۲۰۰ میلیون تومان قیمت قابل خریداری است. سیستم صوتی هارمن کاردان این خودرو هنگام پخش موسیقی یک ارکستر واقعی است در حالی که فضای گسترده کابین به راحتی برای ۵ سرنشین بزرگسال جا دارد. البته ام‌ال با اینکه محصولی متعلق به یک دهه قبل است اما از گرمکن و سردکن صندلی‌ها، سانروف و شیب‌سنج و صندلی‌های برقی سود می‌برد. همچنین تریم چوب، چرم و مخمل که به زیبایی هرچه تمام‌تر در کابین به کار رفته در نوع خود مثال زدنی است. درباره موتور و گیربکس‌های مرسدس بنز هم لازم نیست توضیح زیادی بدهیم.

منبع هفت صبح


نظرات