1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

20 بهمن 1393
  • 4

رقابت در کلاس خودروهای جمع و جور شهری نسبت به گذشته شدیدتر شده است. امروزه حتی با برند شورولت هم خودروهایی چون اسپارک و سونیک را می‌یابید. رقبای قدیمی چون فورد فیستا، نیسان ورسا، هوندا فیت، هیوندای اکسنت، کیا ریو، مزدا 2 و یک دوجین رقیب اروپایی هم هستند که همه این‌ها برای اینکه نام تویوتا یاریس را از یاد ببرید، کافیست! با این وجود، تویوتا در مقابل رقبای ریز و درشت خود به خوبی مقاومت می‌کند. حتی قرار است این خودرو در مسابقات رالی جهانی هم شرکت کند. بنابراین یاریس همچنان به مبارزه ادامه می‌دهد.

موارد جدید در سال 2015

در سال 2015، طراحی یاریس به‌روز شده است. قسمت جلوی خودرو و عقب آن تغییر کرده‌اند. فضای کابین هم با مواد جدید و با کیفیت، ارتقا یافته است. تجهیزات جدیدی نیز در کابین خواهید یافت.

مدل استاندارد و رده متوسط SE به صورت 5 درب و با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود. قیمت این مدل از 17620 دلار آغاز می‌گردد. این مدل به صورت استاندارد با یک سیستم تعلیق اسپرت، جلوپنجره مشبک منحصر به فرد، چراغ‌های مه شکن، پروژکتور جلو، چراغهای LED، فرمان تند و تیزتر، ترمزهای جلو با دیسک‌های بزرگ‌تر، ترمزهای عقب دیسکی، چرخهای آلیاژی 16 اینچی و اسپویلر سقفی عقب قابل خرید است.

داخل کابین یاریس

در داخل کابین هم روکش پارچه ای و غربیلک فرمان سه شاخه با روکش چرم در نظر گرفته شده‌اند. صندلی‌های اسپرت با سطح بالایی از حمایت، حتی در سفرهای طولانی نیز باعث خستگی نمی‌شوند. تنها گزینه سفارشی، کف‌پوش ویژه 180 دلاری است.

فضای داخل کابین مخصوصاً در جلو برای افراد بلندقامت هم محدودیتی ایجاد نمی‌کند. در پرداختن به جزئیات نیز دقت شده و کیفیت مواد مورد استفاده نیز به وضوح، بهتر شده‌اند. فضای صندلی عقب با توجه به اینکه این یک خودروی جمع و جور و کوچک است، معقول به نظر می‌رسد. فضای پای سرنشینان عقب 84.6 سانتی‌متر می‌باشد. صندلی‌های عقب، همچنین به نسبت 60/40 خواب تا شدن هستند. بدین ترتیب می‌توان ظرفیت 15.6 فوتی فضای صندوق عقب را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

تکنولوژی‌های بکار رفته نیز برای مشتریان جوان، جذاب خواهند بود. از جمله نمایشگر لمسی با رابط کاربری کاربرپسند، بلوتوث و ورودی‌های USB و امکان استریم آهنگ‌های صوتی و غیره...

پیشرانه و انتقال نیرو

در زیر کاپوت، یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری وجود دارد که آشنا به نظر می‌رسد. این موتور قادر به تولید 106 اسب بخار نیرو و 103 پوند فوت گشتاور است. با کمک گیربکس چهار سرعته خودکار، که البته قدیمی و منسوخ به نظر می‌رسد، مصرف سوخت 6.53 لیتر در بزرگراه و 7.84 لیتر در شهر، حاصل می‌گردد. استفاده از یک گیربکس مدرن‌تر و حتی CVT در این خودرو می‌توانست، کارایی بهتری داشته باشد و مصرف سوخت را نیز کاهش دهد.

رانندگی و دینامیک

مدل SE یاریس با ویژگی‌های اسپرتی و نسبت فرمان سریع‌تر، ترمزهای دیسکی و قوی تر و چرخهای 16 اینچی آلیاژی با تایرهای P195/50 و همچنین تعلیق اسپرت مک فرسون و استروت در جلو و میله‌های ضد پیچش در عقب، سواری نرم و راحتی حتی در مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی به نمایش می‌گذارد. یکی از موارد جالب برای آزمایش کنندگان این خودرو، سکوت و آرامش کابین آن بود که استانداردی بالاتر از رقبای ساب کامپکت دارد. به‌گونه‌ای که حتی صدای موتور در سرعتهای بالا نیز به کابین راه نمی‌یابد.

گیربکس چهار سرعته کمی ناامیدکننده است. البته مدال پایه از یک گیربکس پنج سرعته دستی استفاده می‌کند که شاید انتخاب بهتری باشد. رانندگی با این خودرو در برف نیز فراتر از انتظار بود. پایداری خودرو نیز در سرعتهای بالا، مطلوب است.

نتیجه گیری

تویوتا یاریس هاچ بک 2015، با صندلی‌های بزرگ، فضای داخلی و بار مناسب، کیفیت بالا، طراحی به‌روز شده، هندلینگ خوب و دینامیک جالب، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در این کلاس باشد. مصرف سوخت ضعیف و گیربکس از رده خارج اتوماتیک آن نیز باید مورد تجدید نظر قرار گیرند.

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

 تست و بررسی تویوتا یاریس هاچ بک SE

منبع پدال


نظرات

  • فوجی فوجی (22 بهمن 1393 ساعت 17:23)

    ای بابا این چیه آخه
    قدیمیش چی بود که جدیدش چی باشه!!!!!!!........

  • مزدا مزدا (20 بهمن 1393 ساعت 10:45)

    طراحی بیرونی تویوتا دو زار نمی ارزه

    گالاردو گالاردو (20 بهمن 1393 ساعت 15:02)

    باهات شدید موافقم.

  • آفرین آفرین (20 بهمن 1393 ساعت 07:29)

    تویوتا بقول معروف سری تو سرها سازندگان اتومبیل در دنیا دارد باید هم این را بسازد