1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد مدل 2015

بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد مدل 2015

9 خرداد 1394
  • 0

رانندگی با مینی‌ون تویوتا، یعنی سیه‌نا لیمیتد، با وجودی که اصلاً به‌عنوان یک مینی‌ون با عملکرد بالا ساخته و طراحی نشده، بسیار لذت‌بخش است. این مینی‌ون 7 نفره با انتقال نیرو به هر چهار چرخ و موتور 6 سیلندر پر قدرت، یکی از بهترین گزینه ها برای خانواده‌های پرجمعیت محسوب می گردد.

در همین حال، وقتی با سیه‌نا لیمیتد در شهر حرکت می‌کنیم، همه بی‌اختیار از خود خواهند پرسید که این ون چرا این‌قدر سریع می‌رود؟ البته سرعت رفتن با یک ون در شهر غیر از عجله داشتن برای رسیدن به مسابقه فوتبال، دلیل دیگری نمی‌تواند داشته باشد. مگر اینکه به‌تازگی با خودرویی مانند ب‌ام‌و M235i مدل ۲۰۱۴ رانندگی کرده و عادت به آهسته حرکت کردن نداشته باشید. تویوتا سیه‌نا در امریکا ساخته می‌شود و برای خانواده‌هایی طراحی شده که نیاز به جابجایی تعداد زیادی بچه و وسایل دارند؛ چیزی که یک مینی‌ون به خوبی از عهده آن برمی‌آید.

تازه‌های مدل ۲۰۱۴

به جز پکیج یدکشی که در این مدل به صورت استاندارد عرضه شده و همین طور ارائه شدن سیستم مانیتورینگ نقطه کور به‌عنوان یک آپشن جداگانه در تریم SE، اساساً تغییر چندانی در مدل ۲۰۱۴ از تویوتا سیه‌نا نمی‌بینیم.

خودروی تست شده، یک مینی‌ون تویوتا سیه‌نا لیمیتد 3.5L AWD با ظرفیت ۷ سرنشین با قیمت ۴۱ هزار و ۷۱۰ دلار است. در این مدل، پکیج لیمیتد پرمیوم به ارزش ۴۱۰۵ دلار استفاده شده که شامل سیستم سرگرمی Duel View، کنترل صوتی DVD، سیستم راهبری، دوربین نمای عقب، سیستم صوتی JBL با ۱۰ اسپیکر و دیگر لوازم تکنولوژیک سطح بالا می‌شود. همچنین پکیج راحتی لیمیتد (۸۹۰ دلار) نیز استفاده شده که در آن امکاناتی چون چراغ‌های نوربالای HID با قابلیت تنظیم و روشن‌شدن خودکار و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران به چشم می‌خورد.

درون سیه‌نا لیمیتد

تنها عبارتی که طراحی داخلی این مینی‌ون را به درستی تعریف می‌کند، «راحت و جادار» است. این خودرو از یک نظر، یک مرکز سرگرمی متحرک است که هم فرزندان سرگرم باشند و هم پدر و مادر شرایط راحتی داشته باشند؛ به طوری که بچه‌ها را به سختی می‌توان از داخل سیه‌نا خارج کرد.

سیه‌نای تست شده همراه با صندلی‌های راحت و دارای گرم‌کن بود که ۷ جهت تنظیم همراه با حافظه داشتند. در عقب، دو صندلی دیگر مانند صندلی جلو قرار داشت و فضایی بزرگ برای راحتی مسافران در طول مسیرهای طولانی در دسترس قرار گرفته بود. همچنین در سیه‌نا یک کنترل دما در عقب در نظر گرفته شده است. صندلی‌های ردیف سوم نیز به اندازه کافی برای بچه‌ها جا دارند و از این رو، این مدل کاملاً برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب خواهد بود.

رانندگی با سیه‌نا لیمیتد

موتور ۳/۵ لیتری V6 به اندازه ۲۶۶ اسب‌بخار قدرت دارد و با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه شده است. بنابراین، این مینی‌ون به اندازه کافی قدرت دارد تا شما را از ترافیک کُند خارج کند و سر موقع به مقصد برساند. در همین حال، مصرف سوخت قابل‌احترام سیه‌نا در حدّ ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۴۱ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در مدل تست شده از دیفرانسیل چهار چرخ متحرک استفاده شده و آرامشی خاص در بزرگراه دارد. استفاده از آپشن AWD در شرایط آب‌‌وهوایی که نیاز به کشش بیشتر وجود داشته باشد، واقعاً ارزشش را دارد؛ به‌خصوص در زمانی که می‌خواهید از یک جاده برفی عبور کنید.

سیستم فرمان سیه‌نا لیمیتد برای راحتی و کنترل بیشتر، بهینه‌سازی شده است. سطح بالای قدرت همراه فرمان، شرایط را برای مانور این ون خانوادگی بزرگ در شهر فراهم می‌کند. در خودروی تست شده، پارک و مانور در سرعت کم بسیار راحت بود؛ ولی در همین حال، در جاده کوهستانی نیاز توجه بیشتر برای نگه‌داشتن آن در بین خطوط بود. مدل لیمیتد از سیه‌نا یک نوع وسیله حمل و نقل لوکس است که می‌توان در مسافت‌های مختلف، با آرامش در آن رانندگی کرد.

جمع‌بندی

تویوتا سیه‌نا هنوز نمادی از استاندارد یک مینی‌ون است. سیه‌نا لیمیتد با افزودن ویژگی‌های لوکس و تجهیزات راحتی، موجب بالا رفتن سطح این مدل خودرو شده است. رانندگی با سیه‌نا، اصلاً شبیه به رانندگی با یک شاسی‌بلند نیست و بیشتر به یک سدان بزرگ خانوادگی می‌خورد. مهم‌ترین مزیت‌های سیه‌نا احتمالاً تطبیق‌پذیری و کارآیی هستند. تویوتا سیه‌نا لیمیتد 3.5L AWD مدل ۲۰۱۴ با ظرفیت ۷ مسافر گزینه‌ای مناسب برای یک مسافرت در حین تعطیلات با خانواده خواهد بود؛ اگر هم برای کاری عجله داشته باشید، می‌توانید مثل یک ب‌ام‌و با آن حرکت کنید!

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

 بررسی تویوتا سیه نا لیمیتد

منبع پدال


نظرات