1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

16 بهمن 1393
  • 3

تویوتا پریوس 2015، یک هاچ‌بک یا مینی MPV مقرون‌به‌صرفه و پرطرفدار ژاپنی است که با پیشرانه هیبریدی خود، مبدل به یکی از شاخص‌ترین خودروهای هیبریدی حال حاضر بازار شده است.

در حالی که پریوس پنج، تغییری ظاهری در مدل سال 2015، نشان نمی‌دهد، همچنان ویژگی‌های خارق‌العاده آن باعث محبوبیت آن در بازارها از جمله بازار آمریکا می‌باشند. در سال 2015 علاوه بر تریم های جدید قابل انتخاب، تجهیزاتی چون دوربین عقب هم به صورت استاندارد روی مدل پایه این خودرو و بدون دریافت مبلغ اضافی نصب می‌شوند.

قیمت پریوس مورد آزمون 30 هزار دلار می‌باشد. استفاده از پکیج فن‌آوری‌های پیشرفته نیز 4320 دلار به این مبلغ می‌افزاید. این بسته شامل سیستم ناوبری، نمایشگر لمسی 7 اینچی، رادیوی ماهواره‌ای، دوربین دید عقب، کروز کنترل فعال با رادار، صفحه نمایشگر سربالا، و تجهیزاتی از این قبیل است.

در بخش پیشرانه همچنان یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری و یک جفت موتور الکتریکی انجام وظیفه می‌کنند. سیستم درایو ترکیبی، یک خروجی کل به اندازه 134 اسب بخار را از طریق یک گیربکس با ضریب انتقال پیوسته CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. با وجودی که ممکن است از توان این پیشرانه ناامید شوید اما در عوض میزان مصرف سوختان امیدوارکننده می‌باشد. طبق برآوردهای EPA این خودرو در بزرگراه، 4.9 لیتر و در شهر 4.61 لیتر در هر صد کیلومتر، سوخت مصرف می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز به 4.7 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد.

گیربکس CVT انتقال نیروی پیوسته و آرامی را رقم می‌زند. صدای تغییر ضریب دنده هم کمی آزاردهنده است. به نظر می‌رسد تویوتا باید فکری برای توسعه چنین گیربکس‌هایی بکند. فن‌آوری بازیابی انرژی جنبشی ناشی از ترمزها نیز در این خودرو بکار رفته است. بدین ترتیب، ترمزهای پیاپی در ترافیک شهری، باعث شارژ شدن مجدد باتری‌ها خواهد شد.

فضای داخلی پریوس، یک مکان دنج، شیک و مدرن است. داشبورد با شیبی ملایم تا فضای بین صندلی‌ها پیش می‌آید. صندلی‌های جلو راحت و صندلی‌های عقب جادار هستند. کابین به صورت تعجب‌آوری بزرگ است. صندلی‌های تاشوی عقب نیز فضای زیادی برای بار در پشت ایجاد می‌کنند. البته مکان قرارگیری دکمه گرم‌کن صندلی‌ها نامناسب است و دیده به بیرون از پنجره عقب نیز محدود می‌باشد. درب بزرگ عقب نیز امکان حمل اشیای به داخل فضای بار را به راحتی میسر می‌کند.

رانندگی با پریوس در جاده‌های ناهموار، کمی خشن است. با این وجود در بزرگراه و مسیرهای صاف، کاملاً نرم و آرام می‌باشد. چرخ‌های بزرگ‌تر 17 اینچی با تایرهای 45/215 نیز می‌توانند به بهبود سواری این خودرو کمک کنند.

به‌جز عملکرد اندکی خشن در جاده‌های خاکی، پریوس پنج، از مزایایی چون فضای بار و کابین وسیع، مسافت قابل پیمایش با هر لیتر سوخت عالی و کارآمدی در استفاده‌های روزمره شهری سود می‌برد.

 بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

 بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

 بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

 بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

 بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

 بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

 بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

 بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

 بررسی تویوتا پریوس 5 مدل 2015

منبع پدال


نظرات

  • درگر درگر (16 بهمن 1393 ساعت 22:05)

    چقدر زشته

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (16 بهمن 1393 ساعت 18:44)

    این مدل جای یاریس وارد بشه به نظر من خیلی خوب میشه

  • آفرین آفرین (16 بهمن 1393 ساعت 11:33)

    مناسب شهر ، برای هر سلیقه و مناسب هر بودجه ، البته باید خودشان و درآمدخودشان