1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی بلند مدت تویوتا جی تی 86! نه چندان سریع اما هیجان انگیز

بررسی بلند مدت تویوتا جی تی 86! نه چندان سریع اما هیجان انگیز

1 آبان 1396
  • 0

با در نظر گرفتن خروجی مناسب موتور – 197 اسب بخار از موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی – مشکل است که با جی تی 86 بتوان آرام رانندگی کرد. در واقع هر چیزی در این تویوتا کوچک، شما را تشویق می کند که با سرعت رانندگی کنید. ارتفاع رانندگی پایین، فرمان با قطر کم، پدال هایی که بی نقص جایگذاری شده اند و ابعاد جمع و جور، همگی جزو ویژگی های جذاب این خودرو هستند. حتی با رانندگی آرام، حتماً متوجه فرمان خوش دست، حس سبکی و پایداری بدنه خواهید شد.

بررسی بلند مدت تویوتا جی تی 86! نه چندان سریع اما هیجان انگیز

اما برای یک فیس لیفت مختصر که در نیمه عمر خودرو انجام شده، به قدرت جی تی 86 افزوده نشده است. دور موتور را بالا ببرید و سرعت را حس کنید، اما در حقیقت موتور تنفس طبیعی آن خیلی قدرتمند نیست، مخصوصاً اکنون که هاچبک های موجود در بازار شما را از دور 1500 به بالا با موج توربو میخکوب می کنند. تویوتا تنها 204 نیوتن متر گشتاور را در دور 6400 به شما ارائه می دهد. سعی داشتیم که در دنده 2 به گلف R برسیم اما موفق نشدیم. باید به دور 7000 برسیم تا بتوانیم کمی آدرنالین را حس کنیم و صدای غرش را در کابین بشنویم.

علاوه بر این، تایرهای آن چسبندگی کمی در خشکی دارند که جای تعجب دارد. جی تی 86 پایداری مناسبی دارد و به خوبی از پیچ ها عبور می کند.

بررسی بلند مدت تویوتا جی تی 86! نه چندان سریع اما هیجان انگیز

نکته منفی در مورد کابین عدم عایق کاری مناسب است که باعث می شود صدای جاده به طور محسوسی شنیده شود، البته لوکس و بی صدا بودن هزینه دارد. چه تعداد از رانندگان فکر می کنند که ارزشش را دارد؟ تعداد زیادی نیستند. همین باعث شده که تویوتا فروش زیادی داشته باشد. دیگر خودروها – منظور هاچبک های موجود در بازار – سریع تر هستند و حس گران تری دارند. اما پس از گذشت 3 ماه، همچنان علاقه به رانندگی با جی تی 86 داریم.

بررسی بلند مدت تویوتا جی تی 86! نه چندان سریع اما هیجان انگیز

ماه دوم رانندگی: آزمایش به همراه لوتوس

اولین سفر بلند جی تی 86 با آزمایش لوتوس اِوورا اسپرت 410 همراه بود و شایان ذکر است که اوورا از موتور 6 سیلندر تویوتا استفاده می کند (جی تی 86 از موتور 4 سیلندر خطی سوبارو استفاده می کند).

باید بگوییم که پس از 18 ماه، از زمانی که با جی تی 86 رانندگی کردیم، نتوانستیم تفاوت بین شاسی قدیم و مدل جدید را تشخیص دهیم. باید گفت که همچنان منعطف و آرام است.
فرمان به نظر کمی بهتر شده است که احتمالاً به خاطر کوچک شدن آن است.

ماه اول رانندگی: معرفی

5 سال از زمان عرضه جی تی 86 توسط تویوتا می گذرد، یک اسپرت کوپه که بازگشتی به کلاسیک ها به شمار می رود و قدرت کم را با وزن کم و رانندگی دیفرانسیل عقب ترکیب می کند. ما نسخه تولید شده را بارها آزمایش کردیم و با برادر دوقلو آن یعنی سوبارو BRZ نیز رانندگی کردیم و احتمالاً می دانید که خودروهای اسپرت 2+2 یک پروژه مشترک بین دو خودروساز می باشد.

باید قبول کنیم که جی تی 86 جدید در یک نگاه، بسیار شبیه به مدل قبلی است و سیستم انتقال قدرت نیز تغییری نداشته است. همچنان از موتور 2 لیتری تنفس طبیعی – موتور 4 سیلندر خطی سوبارو به همراه سیستم تزریق مستقیم تویوتا – بهره می برد و دارای خروجی قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 204 نیوتن متر می باشد.

بررسی بلند مدت تویوتا جی تی 86! نه چندان سریع اما هیجان انگیز

سپر جلوی جدید در این مدل دیده می شود که دارای پره است و شکل کاپوت را پایین تر از قبل نشان می دهد. همچنین می توانیم چراغ جلوهای جدید را به همراه نشانگرهای LED و دی لایت مشاهده کنیم. همچنین با کشیدن چراغ ها به کناره ها، جی تی 86 پایین تر، پهن تر و عصبانی تر به نظر می آید. چراغ های عقب نیز جدید هستند، دیفیوزر عقب (قسمتی در زیر خودرو که جریان هوا را به منظور بهبود آیرودینامیک از خود عبور می دهد) عمیق تر است و یک بال تازه برای آن طراحی شده است (که می توانید آن را حذف کنید). تمام تغییرات بدنه آیرودینامیک خودرو را بهبود می بخشند.

در داخل خودرو، می بینیم که فرمان 3 میلی متر کوچک تر و 10 درصد سبک تر شده است. دور موتور 7000 در بالای سرعت سنج قرار دارد (مانند فراری) و یک سیستم اطلاعات-سرگرمی جدید 6.1 اینچی جایگزین سیستم خسته کننده قبلی شده است. علاوه بر این شما یک صفحه نمایش 4.2 اینچی TFT چندکاره را در اختیار دارید که می توانید در آن مقدار یا مصرف سوخت را چک کنید.

تویوتا می گوید که فنرهای جلو و عقب "بهینه" شده اند و اکنون می توانند انعطاف بیشتری در برابر فرمان به هنگام چرخش بدنه داشته باشند. ضربه گیرها نیز نرم تر شده اند تا رانندگی راحت تری ارائه دهند. همچنین یک میله آنتی رول (میله ای برای جلوگیری از چرخش بدنه) ضحیم تر، حالت رانندگی Track به منظور کاهش دخالت کنترل پایداری و سیستم بازنگری شده ABS در مدل جدید وجود دارند. تویوتا با اضافه کردن طاقچه های ضخیم تر برای کمک فنرهای جلو، تقویت محفظه گیربکس و جوش های اضافه برای گلگیرهای عقب، بدنه را نیز اصلاح کرده است.

بررسی بلند مدت تویوتا جی تی 86! نه چندان سریع اما هیجان انگیز

قیمت مدل پایه از 26.855 پوند (حدود 143 میلیون تومان) شروع می شود و مدل بالاتر آن 28 هزار پوند قیمت دارد. 1150 پوند اضافه برای گرمکن صندلی های جلو، تزئینات چرم و آلکانتارا (نوعی پارچه)، جای دست چرمی، داشبورد جیر و روکش درها می باشد. هر دو مدل دارای رینگ های آلیاژی 17 اینچی، چراغ جلوهای انطباق پذیر، کروز کنترل، آینه بغل های برقی، ورود بدون کلید، بلوتوث و سیستم DAB (سیستم صدای دیجیتال) می باشند.

همچنین می توانید 750 پوند برای سیستم اطلاعات-سرگرمی Touch 2 به همراه نویگیشن ماهواره ای و برخی امکانات دیگر بپردازید. ما 545 پوند برای رنگ خاکستری (فقط رنگ قرمز هزینه اضافی ندارد) و 250 پوند برای سنسورهای پارکینگ پرداخت کردیم که در مجموع می شود 29.550 پوند (حدود 157 میلیون تومان).

مزدا MX-5 کانورتیبل نزدیک ترین رقیب به حساب می آید. می توانید هاچبک های قدرتمندتری را با همین قیمت داشته باشید، اما جی تی 86 با گذشت 5 سال از حضور در بازار، همچنان به عنوان یک اسپرت کوپه دیفرانسیل عقب طرفداران خود را دارد.



نظرات