1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تویوتا GT 86 یک کوپه خوش استیل و سنتی و بسیار هیجان انگیز

تویوتا GT 86 یک کوپه خوش استیل و سنتی و بسیار هیجان انگیز

18 آذر 1393
  • 3

 بررسی جامع تویوتا GT86 کوپه

 بررسی جامع تویوتا GT86 کوپه

تویوتا GT86 کوپه ، با هندلینگ فوق العاده و موتور قدرتمند 2 لیتری چهار سیلندر و ترمزهای کارامد خود، در سال 2014 توانست با استقبال چشمگیری مواجه شود. این خودرو، با ظاهر دوست داشتنی اش، نه تنها زیبا است بلکه شما را ترغیب به راندن خود می کند و باید اعتراف کرد که از رانندگی با آن پشیمان نخواهید شد. GT86 ، دستاورد همکاری تویوتا و سوبارو است تا بلکه تویوتا بتواند برند خود را از تعریف " قابل اطمینان اما غیر جذاب " رها کند و پا را فراتر بگذارد. رانندگی با این خودرو ، علی رغم پولی که برایش می پردازید، فوق العاده است. تویوتا با قیمتی مناسب، مستقیما مشتریانی را هدف گرفته که در گذشته Audi TT را انتخاب می کردند. شایدGT86 به اندازه Audi زیبا و به اندازه Nissan 370Z وجهه خشمگینی نداشته باشد اما همچنان کلی جلب توجه می کند. درست است که کیفیت و ظرافت خوبی در طراحی داخلی خودرو بکار نرفته اما تمامی امکانات و تجهیزات کارآمد و استاندارد را در خود جای داده است.

مصرف سوخت:

مصرف سوخت GT86 به اندازه رقبایش بهینه نیست. اما اگر هم خودرویی با این ظاهر مصرف سوخت بالایی نداشته باشد، مضحک به نظر می رسد. قبول ندارید؟ البته شاید بگویید نه.

شاید GT86 مخارج سوختتان را زیاد کند اما نکته مثبت اینجا است که تویوتا پنج سال گارانتی برای این محصول در نظر گرفته و همین امر هزینه تعمیرات پیش بینی نشده به حداقل کاهش می دهد.

موتور و عملکرد در رانندگی:

 بررسی جامع تویوتا GT86 کوپه

 بررسی جامع تویوتا GT86 کوپه

با GT86 جاده های پر پیچ و خم را بدن دردسر پشت سر بگذارید

به هیچ وجه نمی توان از لذت رانندگی با GT86 چشم پوشی کرد. موتور این خودرو دیفرانسیل عقب، هیجان اصیل رانندگی با خودرو های اسپرت را برای شما به ارمغان می آورد. با عملکرد بی واسطه فرمان، به راحتی می توانید زمام خودرو را در اختیار خود داشته باشید. اگرچه چسبندگی محض Nissan 370Z و Audi TT در این خودرو دیده نمی شود اما مرز توانایی های دینامیکی GT86 پایینتر بوده و همین موضوع باعث شده تا دسترسی به مرز تواناییهاش نسبت به رقبایش آسان تر باشد. ترمز ها قدرتمند اند و دقت گیربکس مناسب است و این امر، رانندگی را لذت بخش می کند. تنها نقطه ضعف خودرو اینجاست که موتور 2 لیتری و 197 اسب بخاری خودرو در سرعت های پایین عملکرد خوبی ندارد و باید برای رسیدن به سطح انتظار مطلوب به گیربکس فشار بیاورید.

اتاق و ادوات داخلی:

می توان هر روز با اشتیاق از GT86 استفاده کرد و از آن خسته نشد اما لذتی که از طراحی داخلی Audi TT نصیبتان می شود، بیشتر است.

تویوتا با GT86 اثبات کرد که می توان تواما خودرویی اسپرت و راحت روانه بازار کرد. سیستم تعلیق این خودرو عملکرد خوبی روی پستی و بلندی های سطح جاده دارد. صدای بلند و مخوف موتور خودرو در بزرگراهها کمتر به داخل اتاق نفوذ می کند. البته GT86، به اندازه Audi TT در مهار کردن صدای باد و جاده موفق نبوده. صندلی های این خودرو دارای تکیه گاهی بلند هستند و به طور مناسبی ناحیه کمر را پوشش می دهد و از خستگی شما جلوگیری می کنند.

کارایی و فضای صندوق:

 بررسی جامع تویوتا GT86 کوپه

این خودرو چندان مناسب حمل اشیای بزرگ نیست و فضای اختصاص یافته به صندلی های عقب هم تقریبا بدردنخور است.

با نگاهی به GT86 متوجه خواهید شد که به اندازه یک هاچبک خانوادگی، فضا در اختیار شما قرار نمی دهد. GT86 حتی از خودرویی همانند فولکس واگن Scirocco هم در این زمینه شکست می خورد. برای تنبیه دوتا بچه یا نوجوان می توانید آنها را روی صندلی های عقب خودرو بنشانید. صندوق عقب هم تنها به اندازه دو کیف نه چندان بزرگ جا دارد. البته اگر قصد داشته باشید وسیله ای با ابعادی بزرگتر را جابجا کنید، می توانید صندلی ها عقب را بخوابانید.

بر خلاف فضای قسمت عقب، فضای جلوی ماشین بسیار زیاد است و عمق داشبورد استفاده شده در خودرو، متحیرتان می کند. سرنشینان جلو، فضای زیادی در مقابل پا و بالای سرشان در اختیار دارند. همچنین، راننده می تواند ارتفاع صندلی و فرمان خود را تظیم کند و به راحتی هر چه تمام تر، رانندگی کند.

ایمنی:

ایمنی خودرو های تویوتا برای همه شناخته شده است.

تویوتا به حق، به قابل اعتماد بودنش شناخته شده است اما در سال 2013 ، تویوتا چهار رتبه سقوط کرد و به رتبه 9 اُم از 32 خودروی قابل اطمینان رسید. اما باز هم می توان استنباط کرد که GT86 خودرویی بادوام و ایمن باشد.

هنوز خیلی زود است که GT86 را در زمره 100 خودروی برتر قرار داد. موتور 2 لیتری خودرو، توربو شارژ نیست و این یکی از معایب خودرو است. اما در مقابل، وزن کم و درنتیجه، عملکرد خوب ترمز و فرمانپذیری خوب چرخها از مزایای خودرو به حساب می آیند. اگرچه بعضی از عناصر تشکیل دهنده اتاق GT86 ، ارزان هستند اما در کل می توان کیفیت اجزای درونی را بسیار خوب، ارزیابی کرد. البته GT86 هنوز گواهینامه ایمنی NCAP اروپا را دریافت نکرده است اما بعید است با امکاناتی نظیر هفت کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری، از این ارزیابی سربلند بیرون نیاید.

قیمت و امکانات:

با مقدار پولی که می پردازید، تجهیزات قابل توجهی نصیبتان می شود.

شک دارم که بتوانید با این مقدار پولی خودرویی به باحالی GT86، پیدا کنید. قیمت GT86 از قیمت پایه Audi TT هم پایین تر است و ضمانت طولانی تری هم دارد. سه مدل GT86 با نام های Primo ، Classic و Aero در بازار موجود است و تمامی آنها به امکانات خوبی مجهز هستند. مدل Primo ، مجهز به رینگ 17 اینچی آلومینومی ، سیستم تهویه و نمایشگر لمسی می باشد. مدل Classic ، علاوه برآپشن های قبلی، دارای اسپویلر عقب، سوئیچ ریموت دار، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای راننده و سرنشین جلو و چراغهای LED می باشد. مدل Aero هم مجهز به رینگ 18 اینچی آلومینومی و کیت بدنه است تا بتواند چهره خودرو را از چیزی که هست هم ، خشن تر بنماید. علاوه بر این تمام مدل های GT86 دارای گارانتی 5 ساله یا 160,000کیلومتری می باشند تا هزینه نگهداری شما را به کمترین حد برسانند.

مورد دیگری که باید مد نظر داشت این است که خواهر GT86 ، یعنی سوبارو BRZ هم به همین ارزانی است و به نسبت مدل Primo امکانات بیشتری دارد.

تحلیل Auto Express:

دور موتور ماشین به راحتی تا 4000 می رسد اما رساندن دور موتور به 7400 که قبل از خط قرمز است، کمی دشوار است و این به این معنی است که باید از دنده مناسب و بهینه¬ی گیر بکس 6 دنده ای، استفاده کنید. نقطه قوت تویوتا، شاسی آن است. مهندسین برای ساخت این شاسی از نهایت تلاش خود بهره برده اند و آن را به نحوی ساخته اند که تقسیم وزن آن تقریبا بهینه باشد و دستاورد این تلاش هم، حفظ تعادل عالی و متحیر کننده تویوتا در جاده های پر پیچ و خم است.

تحلیل Evo:

تویوتا GT86، کوپه ای دیفرانسیل عقب است که دارای ترکیبی کمیاب از سادگی، ارزانی و رانندگی ای لذت بخش است و غرق در تکنولوژی های بدرد نخور و زیاد از حد، نشده است. می توان آن را نمونه تند و تیزتر مزدا MX-5 در لباس کوپه در نظر گرفت. طعم و بوی سوبارو ایمپرزا جدید را نیز می توان در این محصول، احساس کرد. همچنین ایده تویوتا در قرار دادن موتور در جلو و بهره گرفتن از سیستم دیفرانسیل عقب، به کارآمدی خودرو اضافه کرده است.

تحلیل The Telegraph:

نگاهی به عکس های موجود بیاندازید و درخواهید یافت که GT86 ، به هیچ وجه طرح چشمگیری ندارد. و اگر از این همه جنجال در عجبید حق دارید. استایل یک اسپرت کوپه در همه جای آن نمایان است، دماغه زیبایی دارد و حتی برآمدگی گلگیرهای جلو نیز سبک زیبایی دارند. همچنین بزرگتر از آنچه که هست به نظر می رسد گرچه در دنیای واقعی GT85 با طول 4.2 متر یک خودروی نسبتا کوچک است و اندکی بیش از 1 تن (1188 کیلو) وزن دارد.


منبع carbuyer.co.uk


نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (18 آذر 1393 ساعت 23:20)

    منم حرف سیاوشو تایید میکنم توربوشارز نباشه فایده نداره

  • سیاوش چلنجر سیاوش چلنجر (18 آذر 1393 ساعت 18:59)

    نوشتین موتور ماشین توربو شارژر نداره و این ایراد موتور در صورتی که این حرف کاملا اشتباه برای مثال فراری و لامبورگینی که از توربو استفاده نمیکنن نشانه ضعف موتوره

    ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (18 آذر 1393 ساعت 22:25)

    داشتن و نداشتن توربو ضعف نیست بلکه به طراحی برمیگرده ماشینهایی که مجهز به توربو شارژ یا سوپر شارژ هستن باید انجین شونم طوری طراحی بشه که فشار مضاعف اتمسفری که وارد سیلندر میشه تحمل کنه وگرنه باعث شکستن شاتون و یا ترکیدن سیلندر میشه توربو یعنی قدرت بیشتر موتور و کسی از قدرت بیشتر بدش نمیاد یه نکته هم هست که بنده به علاقه مندان توربو بگم ماشینی که بصورت فابریک توربو نداره اگه روش توربو بسته بشه چونکه انجین اینگونه طراحی نشده حتی اگر در اویل مشکلی نباشه عمر متور کاهش پیدا میکنه و دیر یا زود اون اتفاقاتی که اشاره کردم میافته اگه می بینین تیونر های مشهور این کار رو میکنن مطمئن باشین که قبلش به تقویت متور میپردازن و برخی قطعات مثله شاتون و... تعویض میشن در کل هر کمپانی در کنار نگاه کردن به هزینه ی تولید و قدرت متور تولیدیش نسبت به دیگر رقبا تصمیم میگره ولی اگه یه ماشین بی توربو قدرتش در مقابل یه ماشین توربو دار با همون حجم متور برابر باشه این ایراد داره البته برای ماشین توربو دار ...197 اسب برای ماشین 2 لیتری در این قیمت کاملا مناسب و معقوله