1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

12 بهمن 1393
  • 3

تویوتا به درستی دریافت که کمری در برابر رقبایی که هر روز نو به نو شده و طراحی جذابی دارند، در این زمینه کمی جا مانده است. به همین دلیل فیس لیفتی سنگین برای کمری معرفی کرد. تغییرات در داخل و خارج کمری در هر دو نسخه آمریکایی و اروپایی به قصد ایجاد طراوت و جذبه بیشتر صورت گرفته است.

بیش از یک دهه است که کمری در بازارهای آمریکا و جهانی در صدر و قسمت بالایی جداول فروش قرار دارد. به‌عنوان یک سدان خانوادگی متوسط محبوب، در طول این یک دهه، پیشرفت‌های سریعی در بخش‌های تکنولوژیک، روند ساخت و فنی به وجود آمده و رقبا فاصله خود با کمری را کم کرده‌اند. با این وجود هیچ کدام قادر به خلع کردن کمری از جایگاه شماره یک نشده‌اند.

کمری 2015 از طراحی جدید بیرونی و درونی سود می‌برد. به نظر می‌رسد تنها قسمتی که از کمری قبلی به ارث رسیده تنها پانل سقف باشد. نسخه آمریکایی کمری که در این بررسی مشاهده می‌کنید از ظاهری تهاجمی و اسپرت برخوردار است.

در تریمی که برای بررسی انتخاب شد یعنی مدل XSE از موتور چهار سیلندر خطی 2.5 لیتری همراه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی توسط شیفترهای فرمان استفاده شده است. چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی، سپرها و ضربه‌گیرهای اسپرت، اسپویلر لبه‌ای عقب، خروجی اگزوز کرومی و جلوپنجره مشبک مشکی رنگ از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌باشند.

قیمت پایه این مدل از کمری از 27600 دلار آغاز می‌شود. این در حالی است که بسیاری از تجهیزات به صورت استاندارد برای آن درنظر گرفته شده‌اند. سیستم صوتی پیشرفته همراه با سیستم ناوبری و برنامه سوئیت 685 دلار به قیمت پایه می‌افزایند. برای سقف بازشونده نیز باید 915 دلار دیگر کنار بگذارید. تمام ویژگی‌های اضافی نظیر نمایشگر 7 اینچی لمسی همراه با سیستم صوتی JBL، شارژر بی‌سیم برای ابزارهایی نظیر گوشی‌های هوشمند، مانیتور نقاط کور، هشدار ترافیک متقابل، کروز کنترل تطبیقی و سایر تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال همگی در یک بسته 4575 دلاری عرضه می‌شوند.

در مقایسه با نسل قبلی کمری، این خودرو از فضای داخلی تجدید نظر شده با مواد با کیفیت‌تر و مرغوب‌تر، پلاستیک نرم و طراحی لوکس‌تر بهره می‌گیرد. صندلی‌های اسپرت، حمایت بیشتری از بدن در هنگام حرکت سریع در پیچ‌ها به عمل می‌آورند. سیستم گرم‌کن صندلی‌های جلو نیز به صورت استاندارد در مدل پایه نیز قرار دارد. فرمان، روکشی چرمی دارد. تعویض دنده با شیفترها نیاز به لمس با نوک انگشتان دارد و بسیار لذت‌بخش است. برخلاف مدل قبلی کمری، کلیه دکمه‌ها و کلیدها به راحتی در دسترس قرار دارند که نشان از بهبود ارگونومی آن دارد. دکمه‌های کنترل صوتی نیز روی فرمان قرار گرفته‌اند.

تغییر شکل پشتی صندلی‌های جلو باعث بهبود فضای پای سرنشینان عقب شده است. در قسمت پشت برای دو بزرگسال و یک سرنشین کوچک‌تر فضای کافی در مسافرت‌های طولانی فراهم است. به طور کلی در عین فضای کافی در کمری جدید، آسایش و راحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

همان‌طور که گفته شد، کمری جدید از یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری بهینه شده سود می‌برد. میزان قدرت تولیدی این پیشرانه 178 اسب بخار در دور موتور 6000 است. گشتاور تولیدی آن نیز 170 پوند فوت در دور موتور 4100 است. کمی صدای این پیشرانه بیش از حد انتظار به نظر می‌رسد. میزان مصرف سوخت این خودرو در شهر 9.41 لیتر و در بزرگراه 6.72 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. چنین میزان مصرف سوختی؛ کمری را درست در میانه رقبا قرار می‌دهد.

در بخش دینامیک رانندگی، از این خودرو نباید انتظار عکس‌العمل‌های یک سدان اسپرت را داشته باشید. بنابراین اگر با آن سخت رانندگی کنید، پاسخ شما را به همان نحو خواهد داد. این یک خودروی بسیار راحت با تعلیق سازگار است. حتی با وجود چرخ‌های 18 اینچی، بسیاری از ناهمواری‌های جاده جذب شده و به سرنشینان منتقل نمی‌شوند. ترمزها نیز نسبت به نسل قبلی پاسخگوتر و قوی‌تر شده‌اند. بهبودهای انجام شده اعتماد به نفس راننده را افزون می‌کند.

به طور کلی کمری جدید با طراحی اسپرت و تهاجمی کمی از دیدگاه‌های سنتی قبلی فاصله می‌گیرد. هرچند می‌توان مدل LE را که کمتر تهاجمی است یا مدل XLE را که بیشتر لوکس می‌باشد انتخاب کرد. کیفیت ساخت مناسب و قابلیت اطمینان بسیار عالی، همان چیزی است که از تویوتا انتظار می‌رود. به همین دلیل است که سال به سال، سلطنت کمری در بین سدان های خانوادگی در بازار تثبیت می‌شود.

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

 بررسی تویوتا کمری XSE مدل 2015

منبع پدال


نظرات

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (13 بهمن 1393 ساعت 17:13)

    محشره و همیشه هم محشر بوده...........

  • محمدماجد محمدماجد (12 بهمن 1393 ساعت 12:49)

    این و میگن مورچه سیاه با درد زیاد

  • آفرین آفرین (12 بهمن 1393 ساعت 07:34)

    تویوتا که سالهاست در رده اول اتومبیل سازی جهان قد علم کرده و همچنان در آسیا حرف اول را می زند