1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی تویوتا فور رانر 4x4 شش سیلندر

بررسی تویوتا فور رانر 4x4 شش سیلندر

9 تیر 1394
  • 5

تویوتا فور رانر را باید یک شاسی بلند بزرگ با قابلیت‌های آفرود و سخت‌جان دانست. خودرویی که هر آن آماده است تا برای شرایط سخت و جاده‌های ناهموار و مسیرهای ناشناخته استفاده شود.

فور رانر با ظرفیت بالای مسافر و بار می‌تواند کارایی بالایی را نیز به نمایش بگذارد. داشتن سه ردیف صندلی به معنی سواری 7 سرنشین دران می‌باشد. این موضوع برای پروژه‌های معادن و یا بیابانی و حمل و نقل مهندسین می‌تواند جذاب باشد. از آن گذشته تروریست‌ها نیز از چنین خودروهایی بابت ظرفیت بالای بار و سرنشینان و حمل تجهیزات نظامی و نفرات استفاده می‌کنند.

اما نکات منفی فور رانر نیز می‌تواند دلسرد کننده باشد. مصرف سوخت بالا و قدرت پایین پیشرانه از جمله این موارد می‌باشند.

این SUV به صورت انتقال نیرو به چهار چرخ تمام وقت 4x4 و با ویژگی‌های آفرود طراحی شده است. بدنه آن روی یک قاب شاسی جداگانه سوار می‌شود. چیزی که این روزها در بین SUVها کمیاب است. بیشتر شاسی بلندهای امروزی برای استفاده روزمره در شهرها ساخته شده‌اند. اما فوررانر از جمله آنها نیست.

در سال 2015 چند تغییر مختصر در فور رانر به وقوع پیوسته است. تغییرات بر اساس مدل TRD و با هدف استفاده بهتر در خارج از جاده اعمال شده‌اند.

موتور V6 این خودرو با حجم بالای 4.0 لیتر تنها 270 اسب بخار نیرو و 278 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس نسبتاً قدیمی 5 سرعته اتوماتیک جفت می‌شود.

مصرف سوخت در شهر به 16.6 لیتر و در جاده و بزرگراه به 11.2 لیتر و به صورت میانگین به 13.1 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

نسخه تست شده نزدیک 41 هزار دلار قیمت داشت. در حالی که قیمت پایه این خودرو از 38 هزار دلار شروع می‌شود. با لوازم داخلی SofTex و صندلی‌های الکتریکی و گرم شونده و سقف شیشه‌ای و چراغ‌های روی قاب آینه‌های جانبی و آینه الکتروکرومیک، خروجی 120 ولتی در منطقه بارو سیستم صوتی و ناوبری این خودرو به نظر کامل می‌رسد. نسخه پایه از چرخهای 17 اینچی و قفل دیفرانسیل عقب و قسمت بار کشویی و دوربین دید عقب به صورت استاندارد سود می‌برد.

افزودن مواردی چون سیستم تعلیق پویا با قیمت 1750 دلار همراه با تخفیف 750 دلاری مربوط به سالگرد 30 سالگی این خودرو، قیمت آن را از 40 هزار دلار فزون‌تر می‌کند.

کابین فور رانر بسیار عملی و جادار طراحی شده است. مواد مورد استفاده از نوع مرغوب می‌باشند. صندلی‌ها راحت و دارای حمایت کافی از بدن سرنشینان می‌باشند. ردیف دوم صندلی‌ها با نسبت 60/40 خم می‌شوند تا دسترسی به قسمت عقب آسان‌تر صورت گیرد. فضای بار در این حالت 90 فوت مکعب است که البته در صورت استفاده از صندلی‌های ردیف سوم به 46 فوت مکعب کاهش می‌یابد. قسمت بار همچنین یک عرشه صاف دارد که می‌تواند مورد استفاده حتی برای نشستن کودکان در پیک‌نیک واقع شود و یا با بیرون آوردن آن به عنوان میز از آن استفاده نمود.

هرچند فوررانر با فاصله کف از زمین 24.5 سانتی برای خارج از جاده بسیار مناسب است اما به دلیل وزن بالا و بهره‌وری سوخت نامناسب، نمی‌تواند روزانه مورد استفاده واقع شود. هرچند این خودرو بسیار راحت، جادار، امن و برای یک آخر هفته سرگرم کننده باشد.

منبع پدال


نظرات

  • امیرحسام قادری امیرحسام قادری (20 خرداد 1396 ساعت 18:39)

    ببخشید این ماشین تو ایرانم هست؟

  • مهران امانت مهران امانت (11 تیر 1394 ساعت 09:09)

    ماشین سفت و محکمیه، تویوتا کارش بیسته، همه ماشیناش عالین !

  • بلیزارد بلیزارد (9 تیر 1394 ساعت 20:31)

    ba salam;
    cheqadr qesmate jolosh mesle mitsubishi ASX hast ...

  • علی فلاحت علی فلاحت (9 تیر 1394 ساعت 18:30)

    با اینکه تواناییهای آفرود خوبی داره ولی خیلی بی ریخته انگار جلوش بریده شده

  • رخش جاده رخش جاده (9 تیر 1394 ساعت 09:53)

    غول بی شاخ و دم !!!!!!!