1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تندر90 ایران خودرو با پارس خودرو تفاوت دارد؟

تندر90 ایران خودرو با پارس خودرو تفاوت دارد؟

30 آذر 1395
  • 8

اگرچه تولید هر دو تندر ایران خودرو و پارس خودرو، تحت نظارت شرکت رنو انجام می شود و بر اساس جدیدترین گزارش ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، این دو خودرو تقریبا کیفیتی برابر دارند، اما باز هم خریداران علاقه مند هستند در موقع خرید، ریزترین تفاوت ها را مورد بررسی قرار دهند.

 ال 90 ایران‌خودرو با پارس‌خودرو چه تفاوتی دارد؟

در تازه ترین گزارش ارزشیابی منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، هر دو تندر موفق به کسب 3 ستاره شدند و محصول تولیدی توسط ایران خودرو با تفاوت های جزئی در رتبه سوم و محصول تولیدی پارس خودرو در رتبه پنجم قرار گرفته اند.

با توجه به امتیازاتی که در جدول زیر آمده است، تندر ۹۰ های هر دو شرکت اساسا از لحاظ کیفی تفاوت آنچنانی با هم ندارند. اما شرایط عرضه این محصول از سوی شرکت های خودروساز باعث شده تا تندر 90 پارس خودرو با قیمتی در حدود 40 میلیون و 300 هزار تومان، یک میلیون تومان گران تر از تندر 90 ایران خودرو با قیمت 39 میلیون و 300 هزار تومان در بازار خرید و فروش شود.

 ال 90 ایران‌خودرو با پارس‌خودرو چه تفاوتی دارد؟

پارس خودرو تندر 90 ای دو لوکس بنزینی یورو4 با گیربکس معمولی با ضبط ام پی تری و کف پای جدید را با پیش پرداخت 18 میلیون تومان و موعد تحویل اردیبهشت ماه 96 پیش فروش می کند. سود مشارکت در این طرح 15 و سود انصراف 12 درصد است. این در حالی است که ایران خودرو با شرایط متنوع تر تندر 90 ای دو را عرضه می کند.

ایران خودرو در شرایط فروش نقدی، خودرو مورد نظر را با قیمت ۳۷۴,۴۸۳,۰۰۰ ریال و تحویل 60 روزه عرضه می کند. همچنین در طرح پیش فروش خود این خودرو را با پیش پرداخت 20 میلیون تومان، موعد تحویل خرداد ماه 96 (سود مشارکت 24 و سود انصراف 22 درصد)، پیش پرداخت 23 میلیون تومان، موعد تحویل خرداد ماه 96 (سود مشارکت 25 و سود انصراف 22 درصد) و همچنین به صورت اقساط عرضه می شود.

 ال 90 ایران‌خودرو با پارس‌خودرو چه تفاوتی دارد؟

منبع:خبرماشین



نظرات

  • JafarGodosy JafarGodosy (21 خرداد 1398 ساعت 12:09)

    باتشکر

  • میثم میثم (24 تیر 1397 ساعت 10:44)

    نترل کیفی PDI (بازرسی قبل از تحویل)

    براساس استانداردها و الزامات شرکت رنو، تمامی محصولات این شرکت باید پس از تولید و عبور از مراحل مونتاژ و اتمام فعالیتهای تولیدی، در مرحله تحویل به مشتری از بخش ویژه کنترل کیفی تحت عنوان PDI یا بازرسی کیفی پیش از تحویل گذر کرده و مورد بررسی و کنترل دقیق کیفیت قرار گیرند. این بخش در حال حاضر در شرکت ایران خودرو دایر بوده، ولی شرکت پارس خودرو فاقد بخش PDI است.

    کیفیت و استانداردهای خطوط تولید

    یکی دیگر از مباحث مهم در کیفیت محصول، کیفیت خطوط تولید آن است که می تواند در چگونگی روند تولیدات یک سایت تولیدی و کیفیت آن موثر واقع شود. در حال حاضر سایت تولید تندر۹۰ در شرکت ایران خودرو دارای تجهیزات به روز تولید خودرو بوده و این شرکت توانسته گواهینامه ایزو از شرکت TUV NORD آلمان دریافت کند.

  • POURIYA POURIYA (14 اسفند 1396 ساعت 09:41)

    با سلام من ل90 ایران خودرویی دارم مصرفش خیلی بالاس بردم نمایندگی گفت حل میشه میخواستم ببینم همینطوره یا نه لطفا راهنمایی کنید

  • B.P.B B.P.B (2 شهریور 1396 ساعت 11:09)

    من تندر 90 ایرانخودرویی دارم بر خلاف تبلیغاتی که میکنن مصرف سوختش خیلی بالاست 25 تا توی باکش ریختم 100 کیلومتر رفته ام ولی با کولر، چراغ بنزینش روشن شده بازم بنزین میخاد.

    منصور منصور (11 آذر 1396 ساعت 12:12)

    با سلام
    من کارم خرید و فروشه ماشینه.امسال تا الان پنج تا ال نود خریدم و فروختم که یکیش ایران خودرو بود ولی مصرف همه اونها حدود 6.5 لیتر تو جاده با سرعت حدود 120تا بود احتمالا ماشین شما مشکل فنی داره

  • ناشناس ناشناس (1 دی 1395 ساعت 15:41)

    باسلام چرا اصل مطلب هارانگفتین اول اینکه ارتفاع تندرپارس خودرو یک سانت بیشتره دوم موتورپارس خودرو رومانی هست ایران خودرومونتاژترکیه سوم کارخانه ومونتاژپارس خودرو توسط رباط های موردتایید رنوهست درحالیکه ایران خودروبه صورت دستی توسط کارگران جمع بندی میشه چهارم میشه میزان سوخت راامتحان کرداین نوشته پنج ونیم درجاده مال پارس خودرواست ایران خودرویی تندر دارم راحت هشت تا باکیلومترمسافرتی دقیق نشان میده وخیلی چیزای دیگه که بهتره خودم ایران خودرو دارم باتعصب نگم یاشاسین پارس خودروتندر.

    SKY SKY (1 دی 1395 ساعت 19:48)

    من یه سر به سایت مگاموتور زدم ظاهرا قراره از این به بعد هم واسه پارس خودرو و هم ایرانخودرو موتور رو مونتاژ کنه. امیدوارم کیفیت مونتاژش خوب باشه.

    mansour mansour (11 آذر 1396 ساعت 12:15)

    من هردو شو داشتم مصرف سوختشون یکی بود