1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. رنو تلیسمن یا هیوندای جنسیس؟؟

رنو تلیسمن یا هیوندای جنسیس؟؟

25 آذر 1395
  • 8

چندی پیش نخستین محموله از رنو تلیسمان طی مراسمی به نخستین مشتریان این خودرو تحویل داده شد. نگین خودرو که برخلاف بسیاری از نمایندگان وطنی، تلیسمان را سر موعد مقرر به دست خریداران رساند، این خودرو را در ۲ تیپ امکاناتی با قیمتی کمتر از ۱۸۰ میلیون تومان (برای نمونه ۲۰۱۶) در هر دو تیپ پیش‌فروش کرده بود. اما جالب اینجاست که تلیسمان به محض ورود به کشور، در آشفته‌بازار خودرو ما قیمتی بین ۲۱۰ الی ۲۲۰ میلیون تومان به خود گرفت!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این در حالی است که سیاست نگین خودرو مبنی بر عرضه این محصول با قیمت پایین برای رقابت با خودروهایی مثل هیوندای سوناتا LF، کیا اپتیما JF و در نهایت تویوتا کمری بود. و حال، با قیمت این روزهای تلیسمان در بازار آزاد شما قادر به خریداری یک دستگاه هیوندای جنسیس فیس‌لیفت مدل 2013 خواهید بود که یک سر و گردن لوکس‌تر از محصول فرانسوی نگین خودرو است.

رنو تلیسمن یا هیوندای جنسیس

رنو تلیسمن یا هیوندای جنسیس

انتخاب بر حسب سلیقه

بحث طراحی و میزان محبوبیت ظاهر هر خودرو یک مسئله کاملا سلیقه‌ای است. با این حال شما در نظر داشته باشید که جنسیس در سال 2008 روی خط تولید هیوندای قرار گرفت و نمونه فیس‌لیفت این خودرو نیز از 2012 الی 2013 در بازار کشور ما حضور داشته است. جنسیس در نسخه فیس‌لیفت که نمونه مورد بحث ماست، یک خودرو کاملا شیک با ظاهری لوکس است که طبیعتا با توجه به ابعاد و شمایل ظاهری از پرستیژ بالایی بهره می‌برد. همچنین وجود چراغ‌های جلو با گرافیک متفاوت نسبت به نسخه پیش از فیس‌لیفت و قرار‌گیری چراغ دید روز DRL در دل آن، ظاهری مدرن به این خودرو بخشیده است. همچنین وجود رینگ‌های 18 اینچ 7 پره دوبل به همراه جزئیات کرومی در بدنه این خودرو و در نهایت چراغ عقب‌های LED از جمله دیگر مواردی است که در جنسیس به چشم می‌خورد. در مقابل رنو تلیسمان که از سال 2015 تاکنون ‌روی خط تولید این خودروساز فرانسوی رفته است، با توجه به قرار‌گیری در یک کلاس پایین‌تر از جنسیس، از نظر ابعاد نیز چند سانتی‌متر کوچک‌تر از رقیب دست‌دومش است. تلیسمان از زبان طراحی جدید رنو بهره می‌برد و یک خودرو کاملا جذاب و مدرن محسوب می‌شود. از این رو اگر به دنبال یک خودرو با ظاهری لوکس هستید، انتخاب شما بین این دو گزینه سخت خواهد شد.

رنو تلیسمن یا هیوندای جنسیس

رنو تلیسمن یا هیوندای جنسیس

کابین لوکس و امکانات

جنسیس با وجود قرار‌گیری در زمره خودروهای لوکس و تلیسمان با توجه به مدرن‌بودنش، از امکانات بسیار خوبی بهره می‌برند. در داخل کابین جنسیس به دکوراسیونی شبیه به مرسدس بنز ‌S‌کلاس W221 بر‌می‌خورید که بسته به نمونه مورد انتخاب، دارای تودوزی کِرِم‌رنگ، قهوه‌ای یا مشکی خواهد بود. عمده جنسیس‌های موجود در بازار کشور ما از نمونه فول‌آپشن هستند و از امکاناتی مثل سیستم صوتی Lexicon با 17 اسپیکر، چِنجر 6تایی DVD و نمایشگر لمسی، دوربین عقب و نقطه کور جلو، کروز کنترل هوشمند به همراه رادار تشخیص فاصله در جلو، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه خروجی مجزا برای سرنشینان عقب، شیشه‌های ضد UV جلو و عقب، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و صندلی کنسول عقب، سیستم حافظه یکپارچه برای صندلی‌های جلو و آینه‌های جانبی، سیستم فرمان تطبیق‌پذیر هوشمند، گرمکن و سردکُن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، درب صندوق برقی، سانروف برقی، ترمز دستی برقی، اتوهُلد و... بهره می‌برد. اما تلیسمان در 2 تیپ امکاناتی E2 و E3 به بازار ما عرضه شده است که در مجهزترین و گران‌ترین نسخه، از سیستم پارک اتوماتیک، کروز کنترل به همراه محدود‌کننده سرعت، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک الکترونیکی، دوربین دید عقب، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه ترمز اضطراری فعال، سیستم کنترل باد تایرها، نمایشگر اطلاعات ضروری ‌روی شیشه جلو، سیستم هشدار نقاط کور راننده، سیستم Multi-Sense رنو که به شما قابلیت انتخاب حالت رانندگی را می‌دهد، سیستم رانندگی کم‌مصرف Eco، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل دو‌منطقه‌ای به همراه دریچه‌های مجزا برای سرنشینان عقب، بالابر اتوماتیک شیشه‌های هر چهار درب به همراه سیستم ایمنی تشخیص مانع، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو، سیستم صوتی Bose به همراه 12 اسپیکر و آمپلی‌فایر و 6 اکولایزر، سیستم حذف صداهای اضافی محیط کابین، سنسورهای اولترا سونیک با قابلیت پوشش 360 درجه زاویه دور خودرو، نوربالای هوشمند، نمایشگر لمسی گرمایی 8.7 اینچی که همانند یک گوشی موبایل هوشمند به شما قابلیت کنترل سیستم‌های داخلی خودرو را می‌دهد، ماساژور صندلی راننده و ... را به شما ارائه می‌کند که برای خودرویی در این کلاس و با این شرایط، لیستی کاملا ایده‌آل محسوب می‌شود.

رنو تلیسمن یا هیوندای جنسیس

رنو تلیسمن یا هیوندای جنسیس

تفاوت در مرز 2200 سی‌سی!

اما بزرگ‌ترین تفاوت در بین این دو خودرو، سیستم مبدل و انتقال قدرتی است که‌ روی هر یک از آنها استفاده شده است. هیوندای جنسیس در هر دو نسخه پیش و پس از فیس‌لیفت از موتور V6 با حجم 3.8 لیتر بهره می‌برد و به همین خاطر، پس از وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2.500 سی‌سی دیگر شاهد واردات این خودرو به ایران نبودیم. اما در مقابل، نگین خودرو تلیسمان را با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری به بازار عرضه کرده است که راندمان نسبتا خوبی دارد. پیشرانه جنسیس از نهایت قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر 290 اسب‌بخار و 358 نیوتن‌متر بهره می‌برد که با اتصال به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک و محور محرک عقب، شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه را به شما ارائه می‌کند که برای خودرویی با جثه جنسیس، رکورد خوبی است. اما موضوع جایی جالب‌تر می‌شود که بدانید تلیسمان با پیشرانه کوچک 1.6 لیتری خود و بهره‌گیری از سیستم پرخوران توربو قادر به تولید 190 اسب بخار قدرت است و همچنین، جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچ و پیکربندی محور محرک جلو این خودرو، شتاب صفر تا صد 7.7ثانیه را به شما می‌دهد که این خروجی به نسبت مصرف سوخت بسیار کمتر تلیسمان، چشمگیر است. البته مسلما لذت رانندگی با یک خودرو لوکس دیفرانسیل عقب، با سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، بسیار بالاتر خواهد بود.

رنو تلیسمن یا هیوندای جنسیس

منبع:عصرخودرو



نظرات

  • منوچهر منوچهر (12 آذر 1396 ساعت 12:03)

    جنسیس کارکرده از هر لحاظ بهتر از تالیسمانِ و اونهایی که از کیفیت حرف میزنند فکر کنم اصلا داخل کابین جنسیس نشده اند .تالیسمان از قطعات پلاستیکی در کابین استفاده کرده ولی جنسیس از چرم با دوام و با کیفیت یک نگاه کافیست تا بفهمیم تالیسمان در برابر جنسیس اسباب بازی محسوب میشه.. اگزوزهای تالیسمان دکور هستند و در حقیقت این خودرو یک خروجی اگزوز بیشتر ندارد !!! کیفیت سواری و نرمی جنسیس کجا و سروصدا و خشکی تالیسمان کجا این لوکس و جنتلمنی و اون اسپورت و اعصاب خردکن

  • بهروز بهروز (22 مرداد 1396 ساعت 21:50)

    باسلام ادب احترام واقعا هردو خودرو بسیار خوب هستند من خودم قصد خریدشون داشتم اما نشد بخرم فکر کنم اردی پراید ماشین نرم تری باشند از این دوخودرو اردی صفر تا صد 5دقیقه میره اما جنسیس 7ثانیه میره پراید هم خودرو خوبی دربرابر رنو تلیسمان با رنو نرم راحت سفر میکنی اما باپراید شاد میری شادروان برمیگردی ایرانی ایرانی بخر حالشو ببر انجمن فوت شدگان پراید

  • mahyar mahyar (1 اسفند 1395 ساعت 10:59)

    چرا تلیسمان با جنسیس قابل قیاس نیست؟؟تنها ملاک قدرت و شتاب است؟؟؟!!!نگاهی به اصالت ١٠٠ساله رنو و کیفیت اروپایی وقابل لمس تلیسمان گواه این مطلب است.
    سیستم ترمز و امنیت ومصرف سوخت و طراحی بروز...انتخاب تم داخل کابین....کیفیت مواد بکار رفته....دو نمونه رو بررسی کنید بعد نظر بدید.
    ما کلا بنجل پسندیم ضمنا هیچ وقت از نظر فنی یه اروپایی رو با یه کره ای مقایسه نکنید.

  • ناشناس ناشناس (28 آذر 1395 ساعت 09:19)

    من خودم به شخصه یه چرخ جنسیس رو به امثال رنو تلیسمان نمی دم.

  • sunmartin sunmartin (27 آذر 1395 ساعت 12:12)

    جنسیس در رانندگی و امکانات نرمی و شتاب و کلاس خودوریی بسیار برتر از تالیسمان است اگر با دید فنی و یک نگاه منتقدانه به طراحی این دوخودور توجه کنید به سرعت متوجه میشوید که جنسیس خودوری بسیار ارزشمند تری است که طراحی یکپارچه تری نسبه به تالیسمان دارد تالیسمان د رنمای عقب خودور با بد سلیقه گی هر جه تمام تر خودوریی را خلق کرده که بلحاظ بصری و فاصله هنگ آور جلو و نیز نمای عقب هیچ سنخیتی با هم ندارد در مبحث قدرت هم این جنسیس است که پیروز میدان است

  • fcar fcar (27 آذر 1395 ساعت 10:53)

    تلیسمان از لحاظ ظاهری اصلا قابل مقایسه با جنسیس نیست خیلی خوشگل تره . کلا به روزتره قابل مقایسه با نیستن

  • احمد احمد (25 آذر 1395 ساعت 20:27)

    هر دو خوبند اما این کجا و آن کجا. رنو تلیسمان اصلاً به گرد جنسیس نمی رسه. مقایسه اشتباهی است.

  • kiomars kiomars (25 آذر 1395 ساعت 17:14)

    این را هم اضافه کنیم که نگین خودرو به جز زمان فروش معمولا ارزش و احترامی برای مشتریان قایل نیست