1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. معرفی و بررسی کوتاه سانگ یانگ کوراندو 2017

معرفی و بررسی کوتاه سانگ یانگ کوراندو 2017

22 خرداد 1396
  • 4

مانند همه جدایی ها، برگزیت (جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا) هزینه هایی در پی خواهد داشت. اما اگر طرفدار چهار چرخ متحرک اقتصادی هستید، نترسید؛ اتومبیل شما هزینه زیادی نخواهد داشت. شما را به سانگ یانگ Korando معرفی می کنیم.

بررسی سانگ یانگ Korando 2017

برای داشتن Korando 2017، فقط کافی است 17 هزار پوند (حدود 80 میلیون تومان) بپردازید. با گشتاور 400 نیوتن متر، سانگ یانگ برای کشیدن یک کاروان 2000 کیلوگرمی آماده است.

می بینید، هیچ راننده سانگ یانگی بدون یک کاروان جایی نمی رود (البته در مورد مردم بریتانیا صدق می کند). اگر بخواهید سیستم چهارچرخ متحرک را داشته باشید، باید 18.500 پوند پرداخت کنید، که باز هم کمتر از هر اتومبیلی با این اندازه می باشد. البته رنو داستر به حساب نمی آید، چرا که هم کوچک تر است و هم بسیار ضعیف تر؛ 109 اسب بخار قدرت و گشتاور 260 نیوتن متر، مسلماً به سختی برای کشیدن 1500 کیلوگرم بار اضافه کافی خواهد بود.

بررسی سانگ یانگ Korando 2017

با انتخاب یک سانگ یانگ، در هزینه های خود صرفه جویی کنید

برای این که اقتصادی بودن Korando را متوجه شوید، کافی است آن را با ارزان ترین مدل چهارچرخ متحرک دیزل کیا یعنی اسپورتج با قیمت حدود 25 هزار پوند مقایسه کنید. یکی دیگر از رقیب ها، لندروور Discovery اسپرت می باشد که برای شما حدود 33 هزار پوند هزینه بر می دارد. همین قدر کافی است که مشتریان Korando را برای خرید یک کاروان جدید متقاعد کند.

بررسی سانگ یانگ Korando 2017

مدل فول آپشن 2.2d ELX 4x4 اتوماتیک را امتحان کردیم، البته برای این مدل باید حدود 23.500 پوند کنار بگذارید (به نظر شما ارزش دارد؟) با این پول، شما امکانات زیادی را دریافت خواهید کرد، امکاناتی که دارندگان رنو حسرت آن را می خورند. تجهیزات استاندارد شامل موارد زیر است:

• چراغ و برف پاک کن اتوماتیک
• گرمکن شیشه جلو
• گرمکن صندلی های جلو و عقب
• آینه بغل های جمع شونده برقی
• سنسور پارک جلو و عقب به همراه دوربین عقب
• صفحه نمایش مجهز به navigation ماهواره ای

موتور دیزل قدرتمند، هندلینگ نه چندان مناسب

اگر لندروور قدیمی Freelander تبدیل به مدل جدید Discovery اسپرت شده است، Korando به یک "Discovery افتضاح" تبدیل شده است؛ در سواری جاده ای حتی Vauxhall Mokka X هم از آن بهتر عمل می کند.

زمانی که انتظار دارید بتواند مسیرهای سخت خارج جاده، اسفالت های ناهموار و دست اندازها را محو کند، Korando شما را ناامید می کند. یک قسمت ناهموار در مسیر ما باعث شد که سیستم هشدار کنترل پایداری برای 5 ثانیه یا بیشتر شروع به اخطار کند؛ این امر در سرعت های متوسط اتفاق می افتاد.

از این موارد که بگذریم، موتور دیزل آن بسیار قدرتمند است و با گشتاور فوق العاده، Korando را از رقبای ضعیفش متمایز می کند. سرعت آن قابل توجه است اما هنگامی که سیستم تعلیق با کمی چالش روبه رو می شود، کمبودهای چسبندگی و کنترل بدنه به چشم می آیند. علاوه بر قابلیت های نامناسب در جاده، شکل رینگ ها نیز بسیار عجیب است؛ در قسمت بالا باریک است اما در قسمت پایین پهن و صاف است که باعث می شود بدترکیب به نظر برسد.

با توجه به قیمت، Korando مطمئناً بی نقص نیست و در دور موتورهای بالا صداهایی زیادی از زیر کاپوت به گوش می رسد. نکته شگفت انگیز، سیستم تعویض دنده آن است؛ با این که کمی کند به نظر می آید اما دنده ها را به خوبی تعویض می کند و 1500 پوند هزینه اضافه خواهد داشت.

بررسی سانگ یانگ Korando 2017

طراحی داخلی ضعیف

Korando اتومبیل بزرگی با قیمت مناسب است، بنابراین نباید خیلی در مورد کیفیت آن شکایت کرد. با این حال کمبود زیادی در طراحی و مواد به کار رفته در مقایسه با اتومبیلی مانند کیا اسپورتج – با قیمت پایه 1795 پوند بیشتر از مدل پایه Korando- به چشم می خورد.

طراحی داشبورد ایراد دارد و حس بی کیفیت بودن را القا می کند. Korando تجهیزات زیادی دارد، اما به نظر می رسد که به خاطر قیمت از کیفیت آن ها کاسته شده است؛ تصاویر روی صفحه نمایش واضح نیستند و چرم صندلی ها به نظر طبیعی نمی آیند.

کف کابین تخت است، اما نسبت به رقبا کوچک تر است

Korando در حالت معمولی صندلی ها، فضای داخلی 486 لیتر و در حالت صندلی های خوابیده 1312 لیتر را ارائه می دهد. یعنی یک اتومبیل 5 صندلی بزرگ و یا یک 2 صندلی کوچک. حتی رنو داستر که 10 سانتی متر کوچک تر است، در حالت صندلی های خوابیده می تواند 20% بار بیشتری را در خود جای بدهد.

کف Korando برای سرنشینان عقب تخت است که کاربرد آن را بیشتر می کند. با این حال به نظر می رسد که این امر با بالا آوردن کل قسمت کف اتومبیل انجام شده است که باعث می شود سرنشینان عقب راحت نباشند؛ مخصوصاً برای افراد بالغ که علاقه ای به نشستن طولانی مدت در قسمت عقب ندارند. البته صندلی های عقب قابلیت جمع شدن دارند که این به بازتر شدن فضا کمک می کند.

بررسی سانگ یانگ Korando 2017

نظر نهایی

سانگ یانگ Korando موتور دیزل قدرتمندی دارد، چهارچرخ متحرک است، فضای خوبی دارد و قیمت آن معقول است. اما با این که قیمت آن وسوسه کننده به نظر می رسد، با پرداخت پول بیشتری می توانید گزینه های بهتری داشته باشید.

برای کسانی که به مسافرت های خارج جاده ای می روند مناسب تر است، اما برای مصرف روزانه، کیا اسپورتج – با 35% قیمت بالاتر- گزینه بسیار معقولانه تری خواهد بود.

بررسی سانگ یانگ Korando 2017



نظرات

  • hasan hasan (23 خرداد 1396 ساعت 08:45)

    ماشین های رنو یا کلا اروپایی حداقل مطمننی اون اصل کاری رو با کیفیتتر داری مثل موتور گیربکس ،هندلینک،جلوبندی بهتر،سرو صدای کمتر،قطعات با کیفیت تر .آپشن هم چیزیست که کارخونه از اول میگه آقا این مدل مثلا نداره.خودتم میدونی.اما ماشین های کره ای همه فول آپشن .پس معلومه دیگه این ماشین از حیث های اصلی دیگه ای به پای اروپاییه نمیرسه .میخواد از کورس رقابت عقب نیفته

  • حسین حسین (22 خرداد 1396 ساعت 12:30)

    آقا کیومرث 130 میلیون نه, 145 میلیون باید پرداخت کنید

  • کیومرث کیومرث (22 خرداد 1396 ساعت 11:18)

    لطفا فقط به این جمله از متن فوق توجه بفرمایید:
    "در بریتانیا برای داشتن Korando 2017، فقط کافی است 17 هزار پوند (حدود 80 میلیون تومان) بپردازید. "
    واقعا به حال خود باید گریست که باید برای همین خودرو را در ایران 130 میلیون تومان بپردازیم

    liv liv (22 خرداد 1396 ساعت 20:50)

    و این در حالی هست که میانگین درآمد در اینجا حدود 400 دلار و در اون بلاد حدود 6000 دلار در ماه هست.