1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. مقایسه رنو ساندرو دنده ای،برلیانس H220 ،پژو 207

مقایسه رنو ساندرو دنده ای،برلیانس H220 ،پژو 207

19 بهمن 1395
  • 3

خودروسازان هر سال در دهه فجر دست به کار می شوند و طرح های فروش متنوعی ارائه می دهند تا متقاضیان خودرو محصولاتشان را خریداری کنند. خودروسازان مدعی هستند که این طرح ها به نفع مردم است و آن ها نیز از فروش محصولاتشان سود کسب می کنند. امسال نیز خودروسازان با طرح های خود دهه فجر را آغاز کرده اند. با این حال، یک سوال مهم وجود دارد. آیا این طرح ها به نفع مردم است یا خیر. صفحه «دخل و خرج» امروز به شرایط فروش خودروسازان سرک کشیده و سه خودرویی که حدود 45 میلیون تومان قیمت دارند را بررسی کرده است. هم بررسی شرایط فروش و هم بررسی فنی.

پس اگر قصد دارید با طرح های دهه فجر خودرو تهیه کنید، این مطلب را با دقت بخوانید.

 رنو ساندرو، برلیانس یا پژو 207؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد شرایط فروش خودروسازان صحبت کنیم، لازم است که قید کنیم تمامی خودروهای ارائه شده به صورت پیش فروش اعتباری هستند. یعنی اینکه قیمت در تاریخ صدور دعوتنامه که سال آینده است تعیین می شود. این مسئله سبب می شود که شما با ریسک افزایش قیمت خودرو مواجه باشید. افزایشی که بخشی از آن حتمی است. حتمی بودن افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت بیمه است. اما معمولا در اردیبهشت ماه شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو تصمیم می گیرد و افزایش قیمت را تجربه خواهیم کرد. پس اگر در فکر برنامه ریزی برای خرید خودرو هستید، مراقب باشید که مبلغی را به قیمت فعلی اضافه کنید و بعد برنامه ریزی نمایید.

برلیانس h220 اتوماتیک

داشتن یک خودروی اتوماتیک واقعا لذت بخش است. شاید برلیانس جزو ارزان ترین خودروهای اتوماتیک بازار است. خودرویی که با شرایطی که در جشنواره فجر برای آن قرار داده شده، می تواند به یک گزینه مناسب بدل شود. شما می توانید با پیش پرداخت 15 میلیون تومان و بهره گیری از سود مشارکت 15 درصدی خودروی خود را در تیرماه تحویل بگیرید. سود مشارکت این طرح بسیار پایین (15 درصد) است و تنها 802 هزار تومان سود به پیش پرداخت شما تعلق می گیرد. اما پارس خودرو برای اینکه روی خریدار فشار زیادی نیاید، یک وام با سود بالای 21 درصد را در نظر گرفته است. به این ترتیب که شما باید 6 چک 4ماهه بدهید. سقف این تسهیلات 20 میلیون تومان است. شرایط دیگر فروش را می توانید در جدول ملاحظه کنید.

ساندرو دنده‌ای

بدون شک ساندرو محبوب ترین خودروی این روزهای بازار است. ساندرو که کیفیت تندر 90 را دارد و ظاهر نامناسب آن را ندارد، آنقدر محبوب شده است که بخش عمده تقاضای بازار به سمت آن رفته است. شرایط فروش این خودرو به صورت پیش فروش دو مرحله است. یعنی اینکه زمان ثبت نام باید 22 میلیون تومان بپردازید و از سود 18 درصد تا تیرماه بهره مند شوید که رقمی حدود یک میلیون و 410 هزارتومان است. مابقی مبلغ خودرو را باید به صورت نقد در تاریخ صدور دعوتنامه بپردازید. در صورتی که در طول دوره از خرید خودرو صرف نظر کنید می توانید سود انصراف 14 درصد را دریافت کنید که رقم بسیار پایینی محسوب می شود.

پژو 207i دنده‌ای

برخی از افراد به یک شرکت خاص تعلق خاطر دارند. این مسئله در مورد پژو موضوعیت دارد. با این حال، ایران خودرو تنها یک مدل پیش فروش ارائه کرده است. به این ترتیب که باید 20 میلیون را به صورت پیش پرداخت بپردازید.

موعد تحویل خودرو خردادماه است و 20 درصد سود به پیش پرداخت شما تعلق می گیرد. به این ترتیب می توانید امید داشته باشید که یک میلیون و 95 هزار تومان سود تسهیلات دریافت کنید. آنطور که در فروش اینترنتی ایران خودرو درج شده است، مابقی مبلغ خودرو را در زمان صدور دعوتنامه بپردازید. لازم به ذکر است که ظرفیت برخی از شرایط فروش این خودرو تکمیل شده است. همانطور که در بالا هم گفته شد، باید فکری برای افزایش قیمت خودرو که در سال آینده اتفاق می افتد هم داشته باشید.

 رنو ساندرو، برلیانس یا پژو 207؟

مقایسه فنی خودروهای 45 میلیونی

مقایسه بین خودرو بدون توجه به نیاز خریدار کار اشتباهی است. شاید خودرویی که برای شما مناسب است، برای دیگران اصلا مناسب نیست. در این بخش سعی شده است که با استفاده از اطلاعات فنی، خودروی مورد نظر شما معرفی شود.

 رنو ساندرو، برلیانس یا پژو 207؟

اگر می خواهید خودرویی را بخرید که از کیفیت فنی و فضای داخلی آن لذت ببرید، ساندرو بهترین گزینه است. طبق آخرین گزارش سازمان بازرسی و کیفیت که در دی ماه امسال انجام گرفت رنو ساندرو توانست 4 ستاره کیفی دریافت کند که یکی از بهترین خودروها به شمار می آید. شتاب اولیه بالا و مصرف سوخت مناسب باعث شده که ساندرو بهتر به نظر برسد. به لحاظ مساحت خودرو نیز ساندرو با ابعاد 153 در 175 در 400 سانتی متر بزرگترین خودرو به حساب می آید.

 رنو ساندرو، برلیانس یا پژو 207؟

خودروی 207 نیز ویژگی هایی دارد که نسبت به دو گزینه دیگر برتری دارد. کیفیت ساخت قطعات داخلی خودرو یکی از این موارد است. هم چنین اگر انسان محتاطی هستید باید بگوییم که پژو 207 گزینه بهتری است. قطع سیستم انتقال بنزین هنگام تصادف و سیستم ترمزکمکی eba و فعال شدن فلاشرها هنگام ترمز شدید سبب شده است که این خودرو در بخش ایمنی نمره قابل قبولی دریافت کند. از آنجاییکه پژو 207 خودرویی است که توسط ایران خودرو تولید می شود، به لحاظ گارانتی و قطعات یدکی وضعیت بهتری دارد. به علت تشابه فنی فراوان پژو 207 با پژو 206 و ساندرو با ال90 قطعات این 2 خودرو به وفور در بازار یافت می شود اما قطعات پژو 207 از ساندرو ارزانتر می باشد. بنابراین به لحاظ تامین قطعات ساندرو و 207 گزینه های مناسبی هستند.

 رنو ساندرو، برلیانس یا پژو 207؟

اما برلیانس نیز ویژگی هایی دارد که آن را برتر می نماید. اتوماتیک بودن، بزرگترین وجه تمایز برلیانس است. گیربکس اتومات این خودرو سبب می شود که در ترافیک کمتر اذیت شوید. نرمی سیستم فرمان و بخش جذب ضربات مشخصه دیگر این خودرو است. خلاصه اینکه نرمی این خودرو باعث می شود که لذت رانندگی را دوچندان کند. برلیانس H220 تنها عضو گروه است که مجهز به گیربکس اتوماتیک می باشد. در بخش فرمان نیز برلیانس پیروز میدان است زیرا مجهز به فرمان برقی می باشد که باعث شده نرمترین فرمان گروه را دارا باشد.

 رنو ساندرو، برلیانس یا پژو 207؟

منبع:خراسان



نظرات

  • ایمان ایمان (8 تیر 1396 ساعت 02:10)

    چن ماهه برلیانس h220 دارم،ماشین نرم وخوش فرمونیه هرکسی هم پشتش نشسته از رانندگی باهاش راضی بوده ،اصلا قابل مقایسه با پژو نیست،خیلی برتره،از رانندگی باهاش خسته نمیشین

  • مسعود مسعود (21 خرداد 1396 ساعت 01:32)

    من باشم برلیانس رو می خرم

    جعفر جعفر (1 تیر 1396 ساعت 10:07)

    خدا راشکر که نیستی.